Propozycja
zajęć na ostatni tydzień roku szkolnego
Plan działań w dniach
15-19.06.2020
Plan działań w dniach
8-10.06 oraz 12.06.2020
Wakacyjne
podróże
Plan zdalnego nauczania w
dniach
1.06-06.06.2020
Plan działań na tydzień
25.05-29.05.2020
Moja rodzina
Plan zdalnego nauczania w
dniach
18.05-22.05.2020
Plan działań na tydzień od
11.05-15.05.2020
Moja Ojczyzna
Plan działań na tydzień od
04.05.2020 do 08.05.2020
Moja miejscowość, mój region
Plan działań na tydzień od
27.04.2020 do 01.05.2020
Dbamy o przyrodę
Plan działań na tydzień od
20.04.2020 do 25.04.2020
Zwierzęta z dżungli i sawanny
Plan działań na tydzień od
15.04.2020 do 17.04.2020 dla grupy I – 3-latki
Zwierzęta naszych pól i lasów
Plan działań na tydzień od
01.04.2020 do 10.04.2020
Wiosna
przyszła do nas
Środa temat dnia: W
GOSPODARSTWIE
Jeśli to tylko możliwe pokazujemy zwierzęta „na
żywo”, ale nie odwiedzamy sąsiadów… Tylko to co
na naszym podwórku. Jeśli nie posiadamy zwierząt
korzystamy z internetu i książek, ważne aby to
były zdjęcia nie rysunki :). Prosimy dziecko aby
nazywało zwierzęta : kogut, kura, kaczka,
świnia, kot, pies, owca, krowa, koń. Rozmawiamy
na temat wyglądu zwierząt (wielkość, kolor, ile
nóg, odgłosy)
Zabawa ruchowa: Pokazujemy dziecku wybrane
zwierzę (nawet za pomocą telefonu), dziecko
naśladuje odgłosy i sposób poruszania się.
czwartek
Układamy puzzle przedstawiające zwierzęta
wiejskie lub „Świnkę Pepę”, możemy też
wydrukować kolorowankę (np. krowa), przeciąć ją
na 4 – 5 części, dziecko układa obrazek,
przyklejamy go na kartce i kolorujemy.
Jeśli mamy figurki zwierząt, odnajdujemy je,
oddzielamy figurki zwierząt wiejskich od
pozostałych (to samo można zrobić z pluszakami),
później będziemy wykorzystywać je do zabaw.
piątek
Kogo brakuje? – zabawa dydaktyczna: ustawiamy 4
wybrane figurki zwierząt wiejskich (lub ich
obrazki, pluszaki itp.). Ustalamy ich nazwy.
Dziecko wychodzi (lub zasłania oczy), chowamy
jedną z figurek (nie ruszając pozostałych).
Zadaniem dziecka jest odgadnąć kogo brakuje,
zabawę powtarzamy 2 – 3 razy (możemy się
zmieniać, raz chowa dziecko, raz dorosły), jeśli
dziecko sobie świetnie radzi można zwiększyć
ilość figurek.
Zabawa ruchowa: Pokazujemy dziecku wybrane
zwierzę (nawet za pomocą telefonu), dziecko
naśladuje odgłosy i sposób poruszania się.
poniedziałek
Zagadki dla maluchów – rozwiązywanie zagadek
Anny Mikity oraz naśladowanie odgadniętego
zwierzątka.
1. Choć ma
skrzydła, nie potrafi fruwać wcale. Za to co
dzień znosi jajko i gdacze wspaniale. (kura)
2. Chodzi po
podwórku różowy grubasek.
3. Lubi w brudnym
błocie pochlapać się czasem. (świnia)
4. Choć jest duża
i rogata, nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy, ona da ci mleka.
(krowa)
5. Chętnie po łące
skacze i biega,
a jego synek to mały źrebak. (koń)
Pytamy dzieci czy wiedzą jak nazywają się domy
zwierząt, które mieszkają na wsi, ustalamy
wspólnie nazwy używając określeń: kurnik, obora,
stajnia, chlewik, buda. Warto wykorzystać tu
dowolny obrazek przedstawiający „wiejskie
podwórko” (książeczki, puzzle..) lub zestaw
klocków typu „Farma”…
Dzieci mogą budować domki dla zwierząt (np.
swoich figurek): z klocków, kartonów, gałązek i
patyków (zabawa w ogrodzie). Może powstać nawet
całe wiejskie podwórko.. (zależy jak się
rozpędzimy.)
wtorek
Kto przyjedzie do kurnika? – Zabawa utrwalająca
nazwy zwierząt i ich domów: miejsce zabawy: dom
rodzinny potrzebne będą: figurki zwierząt i
samochód zabawkowy (lub inny ulubiony pojazd…
pojazdem może być pudełko po butach….). Figurki
i samochód ustawiamy w wybranym miejscu. Rodzic
wybiera inne miejsce i mówi: Tu jest kurnik, kto
przyjedzie do kurnika? – dziecko wybiera
odpowiednią figurkę i zawozi samochodem w
wyznaczone miejsce. Tak samo postępujemy z
pozostałymi figurkami, za każdym razem
zmieniając miejsce w pokoju.
·
Lepienie z plasteliny wybranego zwierzątka
|