GRUPA 1

 

Propozycja zajęć na ostatni tydzień roku szkolnego


 

Plan działań w dniach

15-19.06.2020

 


 

Plan działań w dniach 8-10.06 oraz 12.06.2020

Wakacyjne podróże


 

Plan zdalnego nauczania w dniach

1.06-06.06.2020


 

Plan działań na tydzień

25.05-29.05.2020

Moja rodzina


 

Plan zdalnego nauczania w dniach

18.05-22.05.2020


 

Plan działań na tydzień od 11.05-15.05.2020

Moja Ojczyzna


 

Plan działań  na   tydzień od   04.05.2020 do 08.05.2020

Moja miejscowość, mój region


 

Plan działań  na   tydzień od   27.04.2020 do 01.05.2020  

Dbamy o przyrodę


 

Plan działań  na   tydzień od   20.04.2020 do 25.04.2020

Zwierzęta z dżungli i sawanny


 

Plan działań  na   tydzień od   15.04.2020 do 17.04.2020 dla grupy I – 3-latki

Zwierzęta naszych pól i lasów  


 

Plan działań  na   tydzień od   01.04.2020 do 10.04.2020

Wiosna  przyszła do nas



Środa  temat dnia: W GOSPODARSTWIE
Jeśli to tylko możliwe pokazujemy zwierzęta „na żywo”, ale nie odwiedzamy sąsiadów… Tylko to co na naszym podwórku. Jeśli nie posiadamy zwierząt korzystamy z internetu i książek, ważne aby to były zdjęcia nie rysunki :). Prosimy dziecko aby nazywało zwierzęta : kogut, kura, kaczka, świnia, kot, pies, owca, krowa, koń. Rozmawiamy na temat wyglądu zwierząt (wielkość, kolor, ile nóg, odgłosy)
Zabawa ruchowa: Pokazujemy dziecku wybrane zwierzę (nawet za pomocą telefonu), dziecko naśladuje odgłosy i sposób poruszania się.

czwartek
Układamy puzzle przedstawiające zwierzęta wiejskie lub „Świnkę Pepę”, możemy też wydrukować kolorowankę (np. krowa), przeciąć ją na 4 – 5 części, dziecko układa obrazek, przyklejamy go na kartce i kolorujemy.
Jeśli mamy figurki zwierząt, odnajdujemy je, oddzielamy figurki zwierząt wiejskich od pozostałych (to samo można zrobić z pluszakami), później będziemy wykorzystywać je do zabaw.

piątek
Kogo brakuje? – zabawa dydaktyczna: ustawiamy 4 wybrane figurki zwierząt wiejskich (lub ich obrazki, pluszaki itp.). Ustalamy ich nazwy. Dziecko wychodzi (lub zasłania oczy), chowamy jedną z figurek (nie ruszając pozostałych). Zadaniem dziecka jest odgadnąć kogo brakuje, zabawę powtarzamy 2 – 3 razy (możemy się zmieniać, raz chowa dziecko, raz dorosły), jeśli dziecko sobie świetnie radzi można zwiększyć ilość figurek.
Zabawa ruchowa: Pokazujemy dziecku wybrane zwierzę (nawet za pomocą telefonu), dziecko naśladuje odgłosy i sposób poruszania się.
 
poniedziałek
Zagadki dla maluchów – rozwiązywanie zagadek Anny Mikity oraz naśladowanie odgadniętego zwierzątka.
1.      Choć ma skrzydła, nie potrafi fruwać wcale. Za to co dzień znosi jajko i gdacze wspaniale. (kura)
2.      Chodzi po podwórku różowy grubasek.
3.      Lubi w brudnym błocie pochlapać się czasem. (świnia)
4.      Choć jest duża i rogata, nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy, ona da ci mleka. (krowa)
5.      Chętnie po łące skacze i biega,
a jego synek to mały źrebak. (koń)
Pytamy dzieci czy wiedzą jak nazywają się domy zwierząt, które mieszkają na wsi, ustalamy wspólnie nazwy używając określeń: kurnik, obora, stajnia, chlewik, buda. Warto wykorzystać tu dowolny obrazek przedstawiający „wiejskie podwórko” (książeczki, puzzle..) lub zestaw klocków typu „Farma”…
Dzieci mogą budować domki dla zwierząt (np. swoich figurek): z klocków, kartonów, gałązek i patyków (zabawa w ogrodzie). Może powstać nawet całe wiejskie podwórko.. (zależy jak się rozpędzimy.)

wtorek
Kto przyjedzie do kurnika? – Zabawa utrwalająca nazwy zwierząt i ich domów: miejsce zabawy: dom rodzinny potrzebne będą: figurki zwierząt i samochód zabawkowy (lub inny ulubiony pojazd… pojazdem może być pudełko po butach….). Figurki i samochód ustawiamy w wybranym miejscu. Rodzic wybiera inne miejsce i mówi: Tu jest kurnik, kto przyjedzie do kurnika? – dziecko wybiera odpowiednią figurkę i zawozi samochodem w wyznaczone miejsce. Tak samo postępujemy z pozostałymi figurkami, za każdym razem zmieniając miejsce w pokoju.
·         Lepienie z plasteliny  wybranego zwierzątka