Pedagog szkolny

Bezpieczny Internet Przemoc i agresja w szkole Pakiet ratunkowy uczącego się Nie jesteś sam

 

Pedagog szkolny - Anna Świderek

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE

Godziny pracy pedagoga w roku szkolnym
2020/2021
   
Poniedziałek

8.00 – 11.30

Wtorek

8.30 – 11.30

Środa

8.00 – 14.00

Czwartek

8.00 – 11.30

Piątek

8.00 14.00

 

18. 05. 2021 r.

Wykład online
„Jak wychowywać dzieci, aby były odporne na złe wpływy?”

Białostocka Akademia Rodziny zaprasza na wykład ONLINE „Jak wychowywać dzieci, aby były odporne na złe wpływy?”, który odbędzie się dnia 18 maja 2021 r. o godz. 17.00

Podczas wykładu będą poruszone następujące tematy:

  • Jak wychować dzieci i nastolatki, aby były odporne na złe wpływy

  • Klucz do odporności

  • Autorytety nastolatka – szanse i zagrożenia

  • Radzenie sobie ze stresem

  • Rozwój inteligencji emocjonalnej

  • Postawy rodziców wobec gender

  • Zachowania dzieci w Internecie

Wykład poprowadzi psycholog p. Joanna Dejko.

Osoby chętne proszone są o zapisanie się przez formularz rejestracyjny.

Każdy z zapisanych uczestników otrzyma link do wykładu na platformie.
Liczba miejsc ograniczona.
Serdecznie zachęcam do udziału!


A. Świderek

 

15. 05. 2021 r.

Powrót do szkoły po okresie pandemii i nauczania zdalnego

Drodzy Uczniowie!

Zachęcam do zapoznania się ze wskazówkami oraz podpowiedziami mającymi na celu ułatwić Wam powrót do  nauki stacjonarnej.


A. Świderek

 

15. 05. 2021 r.

Jak wspierać dziecko w powrocie do szkoły po pandemii?

Drodzy Rodzice!

Powrót do szkoły po niemal roku spędzonym w domu może być dla dzieci i nastolatków bardzo trudny. Nawet ci, którzy cieszą, że  znowu zobaczą koleżanki i kolegów, mogą równocześnie  odczuwać obawy i niepokój.
W związku z tym zachęcam do zapoznania się z „Podpowiedziami dla rodziców” dotyczącymi wsparcia dzieci w powrocie do nauczania stacjonarnego.


A. Świderek

 

15. 05. 2021 r.

15 MAJA - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ RODZIN „Najważniejsze, co możesz dać swojemu dziecku”

Drodzy Rodzice!

„…Badania pokazują, że matki spędzają przeciętnie około 30 minut dziennie na aktywnej obecności z dzieckiem, ojcowie – około 10. Mówimy o czasie przeznaczonym dla dziecka, kiedy rodzice nie zajmują się – w jego towarzystwie – zakupami, sprzątaniem, nie rozmawiają przez telefon, nie oglądają telewizji, nie korzystają z komputera. Są tylko dla niego. O takim czasie mówi się, że to czas dla dziecka wartościowy. Dajemy go jednak dzieciom za mało. Za mało na rozmowę, zabawę, czytanie…” – to fragment artykułu P. Beaty Olszewskiej pt. „Najważniejsze, co możesz dać swojemu dziecku”. 
Zachęcam do przeczytania całego tekstu.


A. Świderek

 



Informacje dotyczące rekrutacji do szkół ponadpodstawowych

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH. CO WARTO WIEDZIEĆ?

NAJWAŻNIEJSZE TERMINY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

MEDYCYNA PRACY 

 

5. 05. 2021 r.

Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych

5 maja jest szczególnym dniem dla środowiska osób niepełnosprawnych. Tego dnia obchodzimy Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych oraz Dzień Godności Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie.
Jest to szczególna okazja, aby przypomnieć wszystkim o prawach osób niepełnosprawnych do równego uczestnictwa w szeroko pojętym życiu społecznym.
Niepełnosprawność nie może być przyczyną dyskryminacji żadnego człowieka.

A. Świderek

 

23. 02. 2021 r.

23 lutego - Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją

Depresja jest choroba charakteryzującą się uporczywym smutkiem i utratą zainteresowania zajęciami, które do tej pory sprawiały przyjemność. Depresja dotyka nawet co trzeciego nastolatka, dwukrotnie częściej chorują na nią dziewczynki niż chłopcy (Kennedy, Lam, Nutt, Thase, 2010).
Depresja u dzieci i młodzieży wiąże się z długotrwałym obniżeniem nastroju. Mogą nasilić się zachowania agresywne, autodestrukcyjne (na przykład samookaleczanie) i buntownicze, wzrasta drażliwość. Czasami występują zaburzenia koncentracji uwagi i trudności z zapamiętywaniem - to powoduje, że uczniowie z depresją opuszczają się w nauce, przestają odrabiać lekcje i nie chcą chodzić do szkoły. W skrajnych przypadkach nie chcą nawet wyjść z pokoju, ponieważ towarzyszy im silny lęk, zamykają się w czterech ścianach i czasami jedynym „przyjacielem” pozostaje komputer, przed którym spędzają bardzo dużo czasu. Długotrwałe poczucie smutku i niezrozumienia powoduje, że dzieci doświadczające depresji wycofują się z kontaktów międzyludzkich. Na każdą próbę zbliżenia się do nich mogą reagować agresywnie.
Pamiętajmy jednak, że zazwyczaj o zaburzeniach depresyjnych mówimy w przypadku wystąpienia łącznie większej liczby symptomów, nie należy więc koncentrować się na pojedynczych zachowaniach i postawach, lecz spróbować spojrzeć na dziecko całościowo.
 
A. Świderek
Źródło: www.twarzedepresji.pl.

 

DRODZY RODZICE I UCZNIOWIE!

Jestem do Państwa dyspozycji pod adresem:  pedagogszkolny108@gmail.com.
Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości czy problemy, piszcie na moją pocztę. Chętnie pomogę. Możliwy jest też bezpośredni kontakt na terenie szkoły po wcześniejszych uzgodnieniu terminu spotkania.  

WSZYSTKIM RODZICOM, UCZNIOM I NAUCZYCIELOM ŻYCZĘ DUŻO ZDROWIA, SIŁY I WYTRWAŁOŚCI! 

Anna Świderek, pedagog

 

08. 06. 2020 r. KILKA SŁÓW O POCZUCIU WŁASNEJ WARTOŚCI…

Drodzy Uczniowie,
Dzisiaj o ważnej sprawie, czyli o POCZUCIU WŁASNEJ WARTOŚCI, a więc o opinii, jaką mamy na swój temat... Na naszą samoocenę pozytywnie wpływa świadomość, że jesteśmy ważni dla naszych bliskich (rodziny, przyjaciół): dzięki temu łatwiej jest nam rozwijać się, wyznaczać sobie cele, dążyć do realizacji pragnień i marzeń.  Gdyby spróbować poczucie własnej wartości opisać słowami, brzmiałyby one mniej więcej tak: „Dobrze, że jestem na świecie. Mam tu swoje miejsce i jestem potrzebny. Mam własną drogę do przejścia, własną lekcję do nauczenia i własne zadanie do wykonania. Nie jestem ani lepszy, ani gorszy od innych i nie ma nikogo na świecie takiego samego jak ja. Jestem niepowtarzalny. W tej chwili może niewiele wiem i umiem, ale cały czas się uczę i rozwijam. Robię to we własnym tempie i najlepiej jak potrafię.” (Żródło: dziecisaważne.pl) Niestety, czasem zdarza się, że jesteśmy niepewni siebie, mamy różne kompleksy, wydaje nam się, że inni są mądrzejsi, ładniejsi, zdolniejsi, bardziej wartościowi… Warto pamiętać, że każdy z nas ma jakieś talenty, zalety, mocne strony, dlatego spróbujmy uwierzyć w siebie. W tym celu zachęcam Was do obejrzenia krótkiego filmu pt. „Kilka słów o poczuciu własnej wartości” https://www.youtube.com/watch?v=GutSBEon4gE.

A. Świderek, pedagog

 

08. 06. 2020 r. JAK WSPOMAGAĆ POCZUCIE WARTOŚCI U NASZEGO DZIECKA?

Drodzy Rodzice, Wszyscy chcielibyśmy, aby nasze dzieci były pewne siebie, otwarte, świadome swoich mocnych stron, żeby wierzyły w siebie. Mówiąc krótko: ŻEBY BYŁY SZCZEŚLIWE. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, że bardzo dużo zależy od nas, od rodziców - aby dzieci czuły się wartościowe, najpierw muszą czuć, że są kochane, żeby były pewne siebie, najpierw muszą zyskać pewność, że są dla nas  najważniejsze,  że mogą nam ufać i że w każdej sytuacji mogą liczyć na nasze wsparcie. Dzieci powinny rosnąć w przekonaniu, że są wspaniałe i wyjątkowe takie, jakie są. Jak możemy wspomagać samoocenę naszych dzieci? - zachęcam do zapoznania się z artykułem p. Agnieszki Stein pt. „Jak wspomagać poczucie wartości u naszego dziecka?” https://dziecisawazne.pl/jak-wspomagac-poczucie-wlasnej-wartosci-u-dziecka/

A. Świderek, pedagog

 

20. 05. 2020 r.

JAK WSPIERAĆ DZIECKO W WYBORZE SZKOŁY?

DRODZY RODZICE UCZNIÓW KLAS ÓSMYCH!
Już niedługo rozpocznie się rekrutacja do szkół ponadpodstawowych, a nasze dzieci będą musiały podjąć trudną decyzję dotyczącą przyszłości oraz tego, co będą robić po ukończeniu szkoły podstawowej. Warto, abyśmy sami zorientowali się, jak wygląda aktualna oferta edukacyjna szkół, w jakich zawodach może obecnie kształcić się młodzież. Zadbajmy o to, aby podjęta decyzja była zgodna z zainteresowaniami, predyspozycjami naszego dziecka, a także z uwzględnieniem znajomości rynku pracy i oferty edukacyjnej. Pamiętajmy, że zdanie rodziców jest dla nastolatków bardzo ważne - potrzebują one naszej pomocy i wsparcia w zaplanowaniu swojej przyszłości edukacyjnej. Warto więc im je okazać. Jak to zrobić? Zapraszam do zapoznania się z artykułem p. Marzeny Jasińskiej pt. „Jak wspierać  dziecko w wyborze szkoły?”
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjdusiu-cHpAhUG0uAKHVlrC-sQFjAAegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fportal.librus.pl%2Frodzina%2Fartykuly%2Fjak-wspierac-dziecko-w-wyborze-szkoly&usg=AOvVaw2tKhr7Hx5nc8OuMmk-NX6V 

A. Świderek, pedagog

 

19. 05. 2020 r.

AKTUALNY HARMONOGRAM REKRUTACJI

do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny  2020/2021
W dniu 19.05.2020 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło aktualny harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021, w tym terminy postępowania rekrutacyjnego, składania dokumentów do klas I szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół ponadpodstawowych. Zapraszam do zapoznania się.
https://www.gov.pl/web/edukacja/harmonogram-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych-na-rok-szkolny-20202021 

A. Świderek, pedagog

 

15. 05. 2020 r.

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ RODZINY

15 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodzin, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat potencjału i wyzwań związanych z życiem rodzinnym. Jest to ważne święto, ponieważ bliskie, serdeczne relacje z rodziną i krewnymi to podstawa szczęśliwego funkcjonowania każdego z nas.  Powinniśmy pamiętać o tym szczególnie teraz, kiedy spędzamy ze sobą tak dużo czasu - zwykle, w codziennym biegu, zapominamy o takich podstawowych potrzebach jak rozmowa, wspólne spędzenie czasu, czy zjedzenie rodzinnego posiłku. 

A. Świderek, pedagog

 

15. 05. 2020 r.

JAK ZAPANOWAĆ NAD EMOCJAMI DZIECKA

Drodzy Rodzice, Białostocka Akademia Rodziny zaprasza do przeczytania artykułu „Jak zapanować nad emocjami dziecka” autorstwa Pani Krystyny Nowak - licencjonowanego trenera TSR. Zachęcam do lektury artykułu, zwłaszcza rodziców dzieci w wieku w wieku przedszkolnym.

A. Świderek, pedagog

 

05. 05. 2020 r.

5 MAJA - DZIEŃ WALKI Z DYSKRYMINACJĄ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych to święto obchodzone w Europie corocznie 5 maja, zapoczątkowane we Francji na początku lat 90. XX wieku jako dzień godności osób niepełnosprawnych. Pamiętajmy, że osoby z niepełnosprawnością tak samo jak my kochają, bawią się, płaczą, cierpią i nieustannie pokonują swoje słabości. Chcą pracować, rozwijać się, czuć się potrzebne i wartościowe, jednak w życiu codziennym jest im znacznie trudniej to osiągnąć, dlatego potrzebują naszej pomocy, wsparcia i zrozumienia. Bądźmy tolerancyjni!

A. Świderek, pedagog

 

05. 05. 2020 r.

„Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem”, czyli…DZIECI UCZĄ RODZICÓW W DOMU!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do nauki oraz do przebywania w domu, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.
Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania.
Materiały można pobrać pod adresem: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/

A. Świderek, pedagog

 

04. 05. 2020 r.

WSKAZÓWKI NA TEMAT WYCHOWANIA

Drodzy Rodzice, chcąc wesprzeć Was w tym trudnym okresie, przesyłam krótki film pt. “Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa” przygotowany przez Centrum Rozwoju Lokalnego. Poradnik podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci.  W roli przewodnika - psycholog mgr Beata Liwowska.  Zachęcam do zapoznania się.
https://www.youtube.com/watch?v=HxbYRBAKs7U
A. Świderek, pedagog

 

29. 04. 2020 r.

POTRAFIĘ SIĘ ZATRZYMAĆ… ALE JAK TO ZROBIĆ? PORADNIK DLA RODZICÓW

Rodzicielstwo w czasach #zostań w domu to prawdziwe wyzwanie dla wszystkich, dlatego warto poszukać wskazówek, jak przetrwać ten trudny czas, będąc jednocześnie wsparciem dla naszych dzieci. Zachęcam do zapoznania się z Poradnikiem dla Rodziców „Potrafię się zatrzymać…ale jak to zrobić?”  przygotowanym przez ekspertów Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
A. Świderek, pedagog

 

DZIECI Z ADHD - czyli dzieci, które chcą, ale nie mogą…
WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW

 

16. 04. 2020 r.

 NAUKA ZDALNA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

Zmiana dotychczasowego sposobu funkcjonowania szkół i związana z tym nauka zdalna powoduje wiele trudności i niedogodności związanych z uczeniem się w domu. W szczególnej sytuacji znajdują się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a przede wszystkim dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.   [więcej]

A. Świderek, pedagog

 

08. 04. 2020 r.

 JAK KREATYWNIE SPĘDZAĆ CZAS WOLNY?

Drodzy Uczniowie! Chciałabym zaproponować Wam zabawy, kolorowanki oraz różne „zadania” do samodzielnego wykonania w wolnym czasie. Mam nadzieję, że dzięki temu miło, twórczo i kreatywnie spędzicie czas, a przy okazji będziecie rozwijać swoje zdolności i zainteresowania.    [więcej]

A. Świderek, pedagog

 

03. 04. 2020 r.

Bezpieczny Internet w dobie pandemii…

Drodzy Uczniowie,
Już od niemal trzech tygodni uczestniczycie w zajęciach, podczas których wykorzystywane są e-podręczniki oraz różne formy komunikacji - poczta elektroniczna, różnego rodzaju komunikatory, lekcje online. To z kolei sprawia, że  większość z Was spędza dużo czasu przed ekranem smartfona, tabletu, laptopa. Jest to uwarunkowane nie tylko potrzebą zdalnej pracy i nauki, ale również koniecznością ograniczenia kontaktów z rówieśnikami - telefon i media społecznościowe  obecnie są jedyną możliwą formą komunikacji z kolegami i koleżankami klasy. Pamiętajmy jednak, że świat online jest pełen cyberzagrożeń, dlatego przypominam o tym, jak bezpiecznie korzystać z Internetu. [więcej]

A. Świderek, pedagog

 

02. 04. 2020 r.

2 KWIETNIA ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

Obchodzimy dzisiaj Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Autyzm dziecięcy jest poważnym, całościowym zaburzeniem rozwoju, obejmującym sferę poznawczą, emocjonalną i społeczną. Aktualnie coraz więcej dzieci z diagnozą autyzmu uczy się w szkołach ogólnodostępnych, w edukacji włączającej. Dzieci z autyzmem zdecydowanie trudniej odnajdują się w relacjach społecznych, nie lubią zmian w codziennej rzeczywistości, w rutynowych czynnościach. By lepiej czuły się wśród rówieśników i rozwijały na miarę sowich możliwości, potrzebują szczególnego zainteresowania i wsparcia ze strony szkoły, nauczycieli, kolegów.
A. Świderek, pedagog

 

29. 03. 2020 r.

STRES EGZAMINACYJNY. JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ?

Drodzy Ósmoklasiści,
przed Wami egzaminy (na razie próbne), czyli czas wymagający zwiększonego wysiłku fizycznego i psychicznego oraz związane z tym uczucie stresu i niepokoju.
Pamiętajcie, że krótkotrwały stres jest pozytywny (przypomnijcie sobie zajęcia pt. „Stres – wróg, czy przyjaciel?”), ponieważ mobilizuje nas do działania, ale dłuższy niestety może powodować różne problemy. Ostatecznie pojawiający się stres może być tak silny, że wpłynie negatywnie na przygotowanie się do egzaminu, a także na uzyskany przez nas wynik. Co zatem robić, by opanować zdenerwowanie podyktowane ważnym egzaminem?
Zachęcam Was do zapoznania się z prezentacją nt. „Jak radzić sobie ze stresem (szkolnym i egzaminacyjnym)” (wersja pdf). Pozdrawiam serdecznie.
Anna Świderek, pedagog

 

26. 03. 2020 r.

JAK WSPIERAĆ DZIECKO PODCZAS EPIDEMII KORONAWIRUSA?

Szanowni Rodzice i Opiekunowie Naszych Uczniów

Znaleźliśmy się w nietypowej sytuacji. Jest ona trudna dla nas wszystkich, a w szczególności dla dzieci, których postrzeganie świata jest nieco inne niż osób dorosłych, bywa często bardziej emocjonalne. W związku z epidemią możemy zaobserwować u dzieci poczucie zagrożenia, niepewności i bezradności -napływ wielu niepokojących informacji z kraju i ze świata burzy naturalne poczucie bezpieczeństwa. Brak kontaktu z rówieśnikami również nie pozostaje bez wpływu na samopoczucie dzieci. Stąd ogromna rola Rodziców w oswojeniu dzieci z nową rzeczywistością. Dlatego, by dziecko mogło spokojnie uczyć się w domu, warto porozmawiać z nim na temat wirusa oraz wyjaśnić, że wszystkie zapobiegawcze działania służą naszemu bezpieczeństwu i spowolnieniu rozprzestrzeniania się epidemii.

https://rodzice.fdds.pl/wiedza/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-niepokojacej-sytuacji-zwiazanej-z-koronawirusem/

https://zwierciadlo.pl/psychologia/jak-radzic-sobie-z-lekiem-i-jak-rozmawiac-o-epidemii-z-dzieckiem-w-rozmowie-z-dr-tomaszemsrebnickiem

https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-rodzicow  

A. Świderek

 

 

21. 03. 2020 r.

21 MARCA - ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA

Święto zostało ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Jego celem jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa. Od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych, a symbolem święta stały się kolorowe skarpetki.
Data obchodów nie jest przypadkowa – dzień 21 marca patronuje rozpoczynającej się wiośnie i narodzinom ludzi niezwykłych, data wiąże się również z istotą zaburzenia – osoby z tą chorobą w 21. parze chromosomów mają trzy chromosomy, zamiast dwóch.
Zespół Downa to najbardziej znana i rozpowszechniona anomalia chromosomalna. Nazwa zespołu pochodzi od nazwiska brytyjskiego lekarza Johna Langdona Downa, który opisał go w 1866r.
Każda komórka organizmu u osoby z zespołem Downa posiada 47 zamiast 46 chromosomów. Chromosom 21 występuje potrójnie – stąd wzięła się inna nazwa tego zespołu – Trisomia 21. Przyczyny, które doprowadzają do nierozdzielenia się chromosomów pary 21 podczas podziału komórek rozrodczych nie są jeszcze do końca poznane.
Zespół Downa dotyczy zarówno (i w tym samym stopniu) dziewczynek, jak i chłopców. Występuje we wszystkich rasach, grupach etnicznych, klasach społeczno – ekonomicznych i narodowościowych. Może zdarzyć się każdemu.

Oprac. A. Świderek, pedagog

 

13. 02. 2020 r.

AGRESJA ONLINE…

 Uczniowie kl. VII a uczestniczyli  w zajęciach profilaktycznych na temat agresji elektronicznej - poznali specyfikę cyberprzemocy, zdobyli też wiedzę na temat możliwych konsekwencji cyberprzemocy dla jej sprawców i ofiar. Podczas spotkania omówione zostały metody rozwiązywania sytuacji związanych z agresją elektroniczną, podkreślono też rolę świadków przemocy, którzy zawsze powinni na nią reagować.
Anna Świderek      

 

13. 02. 2020 r.

JAK NIE KRZYWDZIĆ INNYCH W KLASIE?

 W czwartek, 13.02.2020 r. uczniowie kl. VIIIa uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych prowadzonych przez pedagoga nt.: „Jak nie krzywdzić innych w klasie? - podstawy wiedzy o bullyingu i cyberbullyingu”. Celem zajęć było poszerzenie wiedzy uczniów nt. mechanizmów przemocy i cyberprzemocy oraz uświadomienie im konsekwencji takich działań dla osób doświadczających przemocy rówieśniczej.
Anna Świderek      

 

04. 12. 2019 r. - 15. 01. 2020 r.

JAK BYĆ BEZPIECZNYM W SIECI?

 W okresie: od 4.12.2019 r. do 15 stycznia 2020 r. uczniowie klas I-IV uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych prowadzonych przez pedagoga nt. „Zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Jak być bezpiecznym w sieci?”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, jak bezpiecznie poruszać się po wirtualnym świecie i jak reagować w sytuacji zagrożenia.
Anna Świderek      

 

11. 02. 2020 r.

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

We wtorek, 11 lutego 2020 r. obchodzić będziemy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmi: „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. 
Przypominam, że głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania internetu.
 
A.    Świderek

 

 

05. 02. 2019 r.

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

5 lutego 2019 obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) pod hasłem: „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!” Tegoroczna edycja Dnia Bezpiecznego Internetu zachęca wszystkich do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu twórczego i bezpiecznego środowiska online - wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań internetu, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia. 

Bezpieczestwo_dzieci_online._Kompendium_dla_rodzicw_i_profesjonalistw.pdf

Zostan_znajomym_swojego_dziecka_-_broszura_dla_rodzicow_I.pdf

Zostan_znajomym_swojego_dziecka_-_broszura_dla_rodzicow_II.pdf

Radzenie_sobie_z_cyberprzemoca.pdf

Prywatnosc.pdf

Oprac. A. Świderek

 

19. 01. 2019 r.

BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE

 Drodzy Uczniowie! Ferie zimowe to przede wszystkim czas wypoczynku i zabawy. Mamy nadzieję, że będzie biało, wesoło i radośnie. Przypominamy Wam o zasadach bezpiecznego zachowania się podczas zabaw zimowych oraz zachęcamy do zapoznania się z prezentacją, która pomoże Wam bezpiecznie i przyjemnie spędzić ferie zimowe. Życzymy miłego, bezpiecznego i udanego wypoczynku.    

[prezentacja pptx]

 

04-15. 06. 2018 r.

Dlaczego nałogi są szkodliwe?

W dniach 04 – 15 czerwca 2018 r. uczniowie wszystkich klas szkoły podstawowej oraz gimnazjum uczestniczyli w zajęciach psychoedukacyjnych nt. uzależnień przeprowadzonych przez pedagoga szkolnego. Podczas warsztatów scharakteryzowane zostały zagrożenia, jakie czyhają na dzieci i młodzież, w tym uzależnienia związane z komputerem i telefonem, podkreślono znaczenie relacji rodzinnych, omówiono sposoby spędzania czasu wolnego z dala od uzależnień. Prelekcje, jako element działań profilaktycznych odbyły się w ramach współpracy z Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Goniądzu. 
     A.    Świderek  

[foto]

 

 

Uczniowie klas IV – VI wraz z wychowawcami  uczestniczyli w LEKCJACH BEZPIECZEŃSTWA nt. „Internet – przyjaciel, czy wróg? Prywatność online” przeprowadzonych przez pedagoga, p. Annę Świderek. Zajęcia dotyczyły bezpieczeństwa w Internecie, a koncentrowały się głównie na ochronie prywatności online. Uczniowie dowiedzieli się, co może im zagrażać w efekcie nieprzemyślanych działań online, jak takich zagrożeń unikać i jak reagować na niebezpieczne sytuacje w sieci. Efektem przeprowadzonych zajęć było wypracowanie reguł bezpiecznego i kulturalnego korzystania z Internetu oraz zasad reagowania w sytuacjach cyberprzemocy.