Pedagog szkolny
Pedagog szkolny - Anna Świderek
WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE
Godziny pracy pedagoga
w roku szkolnym 2023/2024 |
|
Poniedziałek |
8.00 – 11.30 |
Wtorek |
8.00 – 11.00 |
Środa |
8.00 – 14.00 |
Czwartek |
8.00 – 11.30 |
Piątek |
|
18. 05. 2021 r. |
Wykład online |
|
Białostocka Akademia Rodziny zaprasza na wykład ONLINE „Jak wychowywać
dzieci, aby były odporne na złe wpływy?”, który odbędzie się dnia 18
maja 2021 r. o godz. 17.00
Podczas wykładu będą poruszone następujące tematy:
Wykład poprowadzi psycholog p. Joanna Dejko.
Osoby chętne proszone są o zapisanie się przez
formularz rejestracyjny.
Każdy z zapisanych uczestników otrzyma link do wykładu na platformie.
|
15. 05. 2021 r. |
Powrót do szkoły po okresie pandemii i nauczania zdalnego |
|
Drodzy Uczniowie! Zachęcam do zapoznania się ze wskazówkami oraz podpowiedziami mającymi na celu ułatwić Wam powrót do nauki stacjonarnej.
|
15. 05. 2021 r. |
Jak wspierać dziecko w powrocie do szkoły po pandemii? |
|
Drodzy Rodzice! Powrót do szkoły po niemal roku spędzonym w domu
może być dla dzieci i nastolatków bardzo trudny. Nawet ci, którzy
cieszą, że znowu zobaczą koleżanki i kolegów, mogą równocześnie
odczuwać obawy i niepokój.
|
15. 05. 2021 r. |
15 MAJA - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ RODZIN „Najważniejsze, co możesz dać swojemu dziecku” |
|
Drodzy Rodzice!
„…Badania pokazują, że
matki spędzają przeciętnie około 30 minut dziennie na aktywnej obecności
z dzieckiem, ojcowie – około 10. Mówimy o czasie przeznaczonym dla
dziecka, kiedy rodzice nie zajmują się – w jego towarzystwie – zakupami,
sprzątaniem, nie rozmawiają przez telefon, nie oglądają telewizji, nie
korzystają z komputera. Są tylko dla niego. O takim czasie mówi się, że
to czas dla dziecka wartościowy. Dajemy go jednak dzieciom za mało. Za
mało na rozmowę, zabawę, czytanie…”
– to fragment artykułu P. Beaty Olszewskiej pt.
„Najważniejsze, co możesz dać swojemu dziecku”.
|
|
Informacje dotyczące rekrutacji do szkół ponadpodstawowych |
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH. CO WARTO WIEDZIEĆ? NAJWAŻNIEJSZE TERMINY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH |
5. 05. 2021 r. |
Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych |
|
5 maja jest szczególnym dniem dla środowiska osób
niepełnosprawnych. Tego dnia obchodzimy Europejski Dzień Walki z
Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych oraz Dzień Godności Osób
Niepełnosprawnych Intelektualnie. |
23. 02. 2021 r. |
23 lutego - Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją |
|
Depresja jest choroba charakteryzującą się uporczywym smutkiem i
utratą zainteresowania zajęciami, które do tej pory sprawiały
przyjemność. Depresja dotyka nawet co trzeciego nastolatka,
dwukrotnie częściej chorują na nią dziewczynki niż chłopcy
(Kennedy, Lam, Nutt, Thase, 2010). |
|
DRODZY RODZICE I UCZNIOWIE! |
Jestem do Państwa dyspozycji pod adresem:
pedagogszkolny108@gmail.com. WSZYSTKIM RODZICOM, UCZNIOM I NAUCZYCIELOM ŻYCZĘ DUŻO ZDROWIA, SIŁY I WYTRWAŁOŚCI! Anna Świderek, pedagog |
08. 06. 2020 r. | KILKA SŁÓW O POCZUCIU WŁASNEJ WARTOŚCI… |
|
Drodzy Uczniowie, A. Świderek, pedagog |
08. 06. 2020 r. | JAK WSPOMAGAĆ POCZUCIE WARTOŚCI U NASZEGO DZIECKA? |
|
Drodzy Rodzice, Wszyscy chcielibyśmy, aby nasze dzieci były pewne siebie, otwarte, świadome swoich mocnych stron, żeby wierzyły w siebie. Mówiąc krótko: ŻEBY BYŁY SZCZEŚLIWE. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, że bardzo dużo zależy od nas, od rodziców - aby dzieci czuły się wartościowe, najpierw muszą czuć, że są kochane, żeby były pewne siebie, najpierw muszą zyskać pewność, że są dla nas najważniejsze, że mogą nam ufać i że w każdej sytuacji mogą liczyć na nasze wsparcie. Dzieci powinny rosnąć w przekonaniu, że są wspaniałe i wyjątkowe takie, jakie są. Jak możemy wspomagać samoocenę naszych dzieci? - zachęcam do zapoznania się z artykułem p. Agnieszki Stein pt. „Jak wspomagać poczucie wartości u naszego dziecka?” https://dziecisawazne.pl/jak-wspomagac-poczucie-wlasnej-wartosci-u-dziecka/ A. Świderek, pedagog |
20. 05. 2020 r. |
JAK WSPIERAĆ DZIECKO W WYBORZE SZKOŁY? |
|
DRODZY RODZICE UCZNIÓW KLAS ÓSMYCH! A. Świderek, pedagog |
19. 05. 2020 r. |
AKTUALNY HARMONOGRAM REKRUTACJI |
do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021 A. Świderek, pedagog |
15. 05. 2020 r. |
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ RODZINY |
|
15 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodzin, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat potencjału i wyzwań związanych z życiem rodzinnym. Jest to ważne święto, ponieważ bliskie, serdeczne relacje z rodziną i krewnymi to podstawa szczęśliwego funkcjonowania każdego z nas. Powinniśmy pamiętać o tym szczególnie teraz, kiedy spędzamy ze sobą tak dużo czasu - zwykle, w codziennym biegu, zapominamy o takich podstawowych potrzebach jak rozmowa, wspólne spędzenie czasu, czy zjedzenie rodzinnego posiłku. A. Świderek, pedagog |
15. 05. 2020 r. |
JAK ZAPANOWAĆ NAD EMOCJAMI DZIECKA |
|
Drodzy Rodzice, Białostocka Akademia Rodziny zaprasza do przeczytania artykułu „Jak zapanować nad emocjami dziecka” autorstwa Pani Krystyny Nowak - licencjonowanego trenera TSR. Zachęcam do lektury artykułu, zwłaszcza rodziców dzieci w wieku w wieku przedszkolnym. A. Świderek, pedagog |
05. 05. 2020 r. |
5 MAJA - DZIEŃ WALKI Z DYSKRYMINACJĄ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH |
|
Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych to święto
obchodzone w Europie corocznie 5 maja, zapoczątkowane we Francji
na początku lat 90. XX wieku jako dzień godności osób
niepełnosprawnych. Pamiętajmy, że osoby z niepełnosprawnością
tak samo jak my kochają, bawią się, płaczą, cierpią i
nieustannie pokonują swoje słabości. Chcą pracować, rozwijać
się, czuć się potrzebne i wartościowe, jednak w życiu codziennym
jest im znacznie trudniej to osiągnąć, dlatego potrzebują naszej
pomocy, wsparcia i zrozumienia. Bądźmy tolerancyjni! |
05. 05. 2020 r. |
„Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem”, czyli…DZIECI UCZĄ RODZICÓW W DOMU! |
|
W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel
Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do
nauki oraz do przebywania w domu, w ramach ogólnopolskiej akcji
edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego
przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej
nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie
internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do
pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje będą obejmować
tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji
sportu, ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji
będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do
wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych. |
04. 05. 2020 r. |
WSKAZÓWKI NA TEMAT WYCHOWANIA |
|
Drodzy Rodzice, chcąc wesprzeć Was w tym
trudnym okresie, przesyłam krótki film pt. “Wychowanie dzieci –
10 porad psychologa” przygotowany przez Centrum Rozwoju
Lokalnego. Poradnik podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii
dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika -
psycholog mgr Beata Liwowska. Zachęcam do zapoznania się. |
29. 04. 2020 r. |
POTRAFIĘ SIĘ ZATRZYMAĆ… ALE JAK TO ZROBIĆ? PORADNIK DLA RODZICÓW |
Rodzicielstwo w czasach #zostań w domu to
prawdziwe wyzwanie dla wszystkich, dlatego warto poszukać
wskazówek, jak przetrwać ten trudny czas, będąc jednocześnie
wsparciem dla naszych dzieci. Zachęcam do zapoznania się z
Poradnikiem dla Rodziców „Potrafię się zatrzymać…ale jak to
zrobić?” przygotowanym przez ekspertów Fundacji Dajemy
Dzieciom Siłę. |
DZIECI Z ADHD - czyli dzieci,
które chcą, ale nie mogą… |
16. 04. 2020 r. |
NAUKA ZDALNA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH |
Zmiana dotychczasowego sposobu funkcjonowania szkół i związana z tym nauka zdalna powoduje wiele trudności i niedogodności związanych z uczeniem się w domu. W szczególnej sytuacji znajdują się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a przede wszystkim dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. [więcej] A. Świderek, pedagog |
08. 04. 2020 r. |
JAK KREATYWNIE SPĘDZAĆ CZAS WOLNY? |
Drodzy Uczniowie! Chciałabym zaproponować Wam zabawy, kolorowanki oraz różne „zadania” do samodzielnego wykonania w wolnym czasie. Mam nadzieję, że dzięki temu miło, twórczo i kreatywnie spędzicie czas, a przy okazji będziecie rozwijać swoje zdolności i zainteresowania. [więcej] A. Świderek, pedagog |
03. 04. 2020 r. |
Bezpieczny Internet w dobie pandemii… |
Drodzy Uczniowie, A. Świderek, pedagog |
02. 04. 2020 r. |
2 KWIETNIA ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU |
Obchodzimy dzisiaj Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Autyzm
dziecięcy jest poważnym, całościowym zaburzeniem rozwoju,
obejmującym sferę poznawczą, emocjonalną i społeczną. Aktualnie
coraz więcej dzieci z diagnozą autyzmu uczy się w szkołach
ogólnodostępnych, w edukacji włączającej. Dzieci z autyzmem
zdecydowanie trudniej odnajdują się w relacjach społecznych, nie
lubią zmian w codziennej rzeczywistości, w rutynowych
czynnościach. By lepiej czuły się wśród rówieśników i rozwijały
na miarę sowich możliwości, potrzebują szczególnego
zainteresowania i wsparcia ze strony szkoły, nauczycieli,
kolegów. |
29. 03. 2020 r. |
STRES EGZAMINACYJNY. JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ? |
Drodzy Ósmoklasiści, |
26. 03. 2020 r. |
JAK WSPIERAĆ DZIECKO PODCZAS EPIDEMII KORONAWIRUSA? |
Szanowni Rodzice i Opiekunowie Naszych Uczniów
Znaleźliśmy się w nietypowej sytuacji. Jest ona trudna dla nas
wszystkich, a w szczególności dla dzieci, których postrzeganie
świata jest nieco inne niż osób dorosłych, bywa często bardziej
emocjonalne. W związku z epidemią możemy zaobserwować u dzieci
poczucie zagrożenia, niepewności i bezradności -napływ wielu
niepokojących informacji z kraju i ze świata burzy naturalne
poczucie bezpieczeństwa. Brak kontaktu z rówieśnikami również
nie pozostaje bez wpływu na samopoczucie dzieci. Stąd ogromna
rola Rodziców w oswojeniu dzieci z nową rzeczywistością.
Dlatego, by dziecko mogło spokojnie uczyć się w domu, warto
porozmawiać z nim na temat wirusa oraz wyjaśnić, że wszystkie
zapobiegawcze działania służą naszemu bezpieczeństwu i
spowolnieniu rozprzestrzeniania się epidemii.
https://zwierciadlo.pl/psychologia/jak-radzic-sobie-z-lekiem-i-jak-rozmawiac-o-epidemii-z-dzieckiem-w-rozmowie-z-dr-tomaszemsrebnickiem https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-rodzicow A. Świderek |
21. 03. 2020 r. |
21 MARCA - ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA |
Święto zostało ustanowione w 2005 roku z
inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Jego
celem jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb
osób z zespołem Downa. Od 2012 roku patronat nad obchodami
sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych, a symbolem święta
stały się kolorowe skarpetki.
|
13. 02. 2020 r. |
AGRESJA ONLINE… |
|
Uczniowie kl. VII a uczestniczyli w zajęciach
profilaktycznych na temat agresji elektronicznej - poznali
specyfikę cyberprzemocy, zdobyli też wiedzę na temat możliwych
konsekwencji cyberprzemocy dla jej sprawców i ofiar. Podczas
spotkania omówione zostały metody rozwiązywania sytuacji
związanych z agresją elektroniczną, podkreślono też rolę
świadków przemocy, którzy zawsze powinni na nią reagować. Anna Świderek |
13. 02. 2020 r. |
JAK NIE KRZYWDZIĆ INNYCH W KLASIE? |
|
W czwartek, 13.02.2020 r. uczniowie kl. VIIIa
uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych prowadzonych przez
pedagoga nt.: „Jak nie krzywdzić innych w klasie? - podstawy
wiedzy o bullyingu i cyberbullyingu”. Celem zajęć było
poszerzenie wiedzy uczniów nt. mechanizmów przemocy i
cyberprzemocy oraz uświadomienie im konsekwencji takich działań
dla osób doświadczających przemocy rówieśniczej. Anna Świderek |
04. 12. 2019 r. - 15. 01. 2020 r. |
JAK BYĆ BEZPIECZNYM W SIECI? |
|
W okresie: od 4.12.2019 r. do 15 stycznia 2020 r.
uczniowie klas I-IV uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych
prowadzonych przez pedagoga nt. „Zasady bezpiecznego korzystania
z internetu. Jak być bezpiecznym w sieci?”. Podczas zajęć dzieci
dowiedziały się, jak bezpiecznie poruszać się po wirtualnym
świecie i jak reagować w sytuacji zagrożenia. Anna Świderek |
11. 02. 2020 r. |
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU |
|
We wtorek, 11 lutego 2020 r. obchodzić będziemy Dzień
Bezpiecznego Internetu (DBI). Hasło przewodnie tegorocznej
edycji brzmi: „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. |
05. 02. 2019 r. |
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU |
|
5 lutego 2019 obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) pod hasłem: „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!” Tegoroczna edycja Dnia Bezpiecznego Internetu zachęca wszystkich do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu twórczego i bezpiecznego środowiska online - wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań internetu, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia.
Bezpieczestwo_dzieci_online._Kompendium_dla_rodzicw_i_profesjonalistw.pdf
Zostan_znajomym_swojego_dziecka_-_broszura_dla_rodzicow_I.pdf
Zostan_znajomym_swojego_dziecka_-_broszura_dla_rodzicow_II.pdf
Radzenie_sobie_z_cyberprzemoca.pdf
|
19. 01. 2019 r. |
BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE |
Drodzy Uczniowie! Ferie zimowe to przede wszystkim czas wypoczynku i zabawy. Mamy nadzieję, że będzie biało, wesoło i radośnie. Przypominamy Wam o zasadach bezpiecznego zachowania się podczas zabaw zimowych oraz zachęcamy do zapoznania się z prezentacją, która pomoże Wam bezpiecznie i przyjemnie spędzić ferie zimowe. Życzymy miłego, bezpiecznego i udanego wypoczynku. |
04-15. 06. 2018 r. |
Dlaczego nałogi są szkodliwe? |
|
W dniach 04 – 15 czerwca 2018 r. uczniowie wszystkich klas
szkoły podstawowej oraz gimnazjum uczestniczyli w zajęciach psychoedukacyjnych nt. uzależnień przeprowadzonych przez
pedagoga szkolnego. Podczas warsztatów scharakteryzowane zostały
zagrożenia, jakie czyhają na dzieci i młodzież, w tym
uzależnienia związane z komputerem i telefonem, podkreślono
znaczenie relacji rodzinnych, omówiono sposoby spędzania czasu
wolnego z dala od uzależnień. Prelekcje, jako element działań
profilaktycznych odbyły się w ramach współpracy z Gminną Komisję
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Goniądzu. A. Świderek |
|
Uczniowie klas IV – VI wraz z wychowawcami uczestniczyli w LEKCJACH BEZPIECZEŃSTWA nt. „Internet – przyjaciel, czy wróg? Prywatność online” przeprowadzonych przez pedagoga, p. Annę Świderek. Zajęcia dotyczyły bezpieczeństwa w Internecie, a koncentrowały się głównie na ochronie prywatności online. Uczniowie dowiedzieli się, co może im zagrażać w efekcie nieprzemyślanych działań online, jak takich zagrożeń unikać i jak reagować na niebezpieczne sytuacje w sieci. Efektem przeprowadzonych zajęć było wypracowanie reguł bezpiecznego i kulturalnego korzystania z Internetu oraz zasad reagowania w sytuacjach cyberprzemocy. |