INFORMATYKA (J. Szczęsny)

Witam

Pewnie się w domu nudzicie, jak chcecie trochę się rozerwać to jest taka fajna strona (pewnie ją znacie): www.learningapps.org .

Założyłem tam konto i utworzyłem klasy.

Proszę wejść na tą stronę korzystając z linku: https://learningapps.org/join/d6e0pom2   

Jeżeli ktoś ma tam konto, to wystarczy się zalogować, jeżeli nie - niestety trzeba tam utworzyć konto (będzie ono automatycznie przypisane do klasy INFORMATYKA).

Po zalogowaniu, w zakładce Moje aplikacje, będą dla Was zadania.

A ja będę widział wyniki waszych zmagań.

Pozdrawiam

Jarek Szczęsny -  spbelfer@gmail.com

Jeżeli ktoś nie ma edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, czy programu do prezentacji można skorzystać z tzw. Aplikacji Google w chmurze.

1. Wchodzimy na stronę: https://www.google.pl/ i tam się logujemy (lewy górny róg , jeżeli ktoś nie ma konta - może go tam założyć )

2. Po zalogowaniu naciskamy ikonkę i wybieramy Dysk

3. Naciskając na ikonkę +Nowy z otwartej listy wybieram odpowiedni program

4. Po zakończeniu pracy z menu Plik wybieramy polecenie Wyślij e-mailem jako załącznik wybierając odpowiedni format pliku .

 

Część osób przysłało mi prace, dostali oni potwierdzenie i ocenę. Jeżeli ktoś wysłał, a nie otrzymał żadnej odpowiedzi - proszę wysłać jeszcze raz.

KLASA 4

30. 05. 2020 r. - 19. 06. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Nasze pasje. Tworzenie albumu - zadania projektowe.

 

Co wy lubicie robić? Dziś waszym zadaniem będzie przygotowanie albumu „Nasze pasje”.

Przygotuje kartę formatu A4, na której opiszesz i zilustrujesz to, czym się najbardziej pasjonujesz.

Na karcie należy umieścić ogólny opis prezentowanej pasji oraz ciekawostki z danej dziedziny. Możecie na przykład wymienić ważne wydarzenia lub rekordy. Potrzebnych informacji poszukajcie w różnych źródłach.

 

Przy opisach waszych pasji wstawcie zdjęcia wyszukane w internecie.

Pamiętajcie o przestrzeganiu praw autorskich. Podajcie informacje o źródłach i autorach wykorzystanych fotografii.

 

Pracę proszę wysłać na adres: spbelfer@gmail.com
W treści wiadomości - swoje imię i nazwisko oraz klasę


 

22,29. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Kolejno odlicz! Style i numerowanie.

Proszę zapoznać się z filmem.

 

Na podstawie karty pracy stwórz w edytorze tekstu trzy listy (proszę poleceń nie przepisywać).

Pracę proszę wysłać na adres: spbelfer@gmail.com
W treści wiadomości - swoje imię i nazwisko oraz klasę


17. 05. 2020 r.

Proszę w ramach przypomnienia obejrzeć Szkoła z TVP


 

5. 05. 2020 r. - 15. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu.

Na podstawie karty pracy stwórz zaproszenie na przyjęcie.

 

Pracę proszę wysłać na adres: spbelfer@gmail.com
W treści wiadomości - swoje imię i nazwisko oraz klasę


 

17-24. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Idziemy do kina. Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie?

 

Reguły pisania w edytorze tekstu i przygotowanie notatki o filmie

Enter

Tego klawisza używaj tylko wtedy, gdy chcesz rozpocząć nowy akapit.

Spacja

Nie wstawiaj odstępu przed znakiem interpunkcyjnym, na przykład kropką, za to zawsze rób odstęp po takim znaku.
Nie wstawiaj spacji po otwarciu ani przed zamknięciem nawiasu lub cudzysłowu.

miękki enter

Zastosuj go, jeśli chcesz zacząć pisać w nowej linii, ale w tym samym akapicie.
Aby go uzyskać, wciśnij Shift + Enter.

twarda spacja

Wstaw ją między elementami tekstu, które nie powinny zostać rozdzielone. Użyj jej także wtedy, kiedy na końcu wiersza zostanie spójnik albo pojedyncza litera.
Aby wprowadzić twardą spację, wciśnij jednocześnie Ctrl + Shift + Spacja.

Zadanie:

Otwórz dokument notatka_o_filmie i sformatuj tekst:

  • w pierwszym wierszu zmień krój czcionki na Arial, rozmiar czcionki na 22 pkt, a kolor czcionki na zielony,

  • zamień małe litery w tytule na WIELKIE LITERY,

  • zmień krój reszty tekstu na Arial i powiększ czcionkę do 14 pkt,  

  • zmień kolor dwóch ostatnich wierszy na niebieski.

  • Zapisz zmiany w dokumencie (Ctrl + S).

Pracę można wykonać dowolnym edytorze tekstu, i w miarę możliwości przesłać do mnie.

Jeżeli ktoś nie ma edytora tekstu można skorzystać z tzw. narzędzi Google w chmurze.


 

30. 03. 2020 r. - 3. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word cz. 2.

Zadania:

1. Proszę przepisać tekst.

2. Proszę sprawdzić działanie skrótów klawiszowych na wcześniej przepisanym tekście.
Podpowiedź: dla niektórych skrótów na początek zaznaczamy blok tekstu.

 


 

23. 03. 2020 r. - 27. 03. 2020 r.
TEMAT LEKCJI: Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word

Proszę zapoznać się z materiałem Epodręczniki.pl

 

Proszę zapoznać się z tekstem.

Dla utrwalenia, proszę go przepisać w dowolnym edytorze tekstu, i w miarę możliwości przesłać do mnie.

KLASA 5a

1. 06. 2020 r. - 19. 06. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Historyjka obrazkowa.

 

Przygotuj historyjkę obrazkową w dowolnym programie na temat zastosowania komputerów.


 

22,29. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Blaski i cienie internetu.

Proszę zapoznać się z filmem.

 

Praca domowa: Proszę utworzyć prezentację na temat: Blaski i cienie internetu.

Pracę proszę wysłać na adres: spbelfer@gmail.com
Podając w temacie wiadomości - Blaski i cienie internetu.


 

15. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Wirtualne wędrówki

Co to jest Street View?

Jak uruchomić Google Street View?

Zwiedzanie miast w internecie – Google Street View

Mapy Google & Street View -ukryte funkcje


 

8. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Nie tylko tekst.

 

Otwórz w programie Paint plik mapa_wojewodztwa. Pokoloruj każde województwo innym kolorem i zapisz obraz jako plik PNG pod tą samą nazwą. Następnie wstaw tę mapę do dokumentu programu Word i podpisz województwa, używając różnych stylów WordArt.
Dokument zapisz pod nazwą podpisane_wojewodztwa adres: spbelfer@gmail.com
Podając w temacie wiadomości -
Mapa województwa
W treści wiadomości - swoje imię i nazwisko oraz klasę

 



24. 04. 2020 r.
TEMAT: Bezpieczne żeglowanie po oceanie informacji.  
Proszę zapoznać się z materiałem eSZKOLA



17. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji.

Film „Główne funkcje programu PowerPoint”

Film „Wstawienie dźwięku do prezentacji”

Film „Wstawienie zdjęcia do albumu”

 

Zadanie

Na podstawie karty pracy stwórz prezentację.



23. 03. 2020 r. - 3. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI:
Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji.


Zadanie
Proszę stworzyć prezentację na temat: 7 CUDÓW ŚWIATA zawierającą tekst i grafikę.
1 - slajd - slajd tytułowy
2 - kto stworzył listę 7 cudów świata
3-9 - cuda świata (Piramida Cheopsa ok. 2560 p.n.e, Świątynia Artemidy w Efezie ok. 560 p.n.e, Kolos Rodyjski w Rodos z ok.281 p.n.e,  Latarnia Morska w Faros z ok. 280 p.n.e, Wiszące ogrody Semiramidy w Babilonie, Posąg Zeusa w Olimpii, Mauzoleum w Halikarnasie.
10 - slajd kończący

Prace proszę przesłać do mnie na powyższy adres.

Podając w temacie wiadomości - 7 CUDÓW ŚWIATA.
W treści wiadomości - swoje imię i nazwisko oraz klasę

KLASA 6

 

1. 06. 2020 r. - 26. 06. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Sieciowe pogaduszki

Wykonaj kartę pracy i prześlij mi ją tak jak poprzednio.


 

5. 05. 2020 r. - 29. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Czar szkolnych lat. Przygotowanie pamiątkowego obrazu – zadanie projektowe.

 

1. Uruchom program Gimp (jeżeli go nie masz, możesz go bezpłatnie pobrać ze strony: https://download.gimp.org/mirror/pub/gimp/v2.10/windows/gimp-2.10.18-setup-2.exe 

2. Na podstawie: Łączenie obrazków w jednym pliku graficznym stwórz obraz składający się z kilku mniejszych obrazów związanych ze szkołą (obrazy można pobrać ze strony szkoły).


 

20. 04. 2020 r. - 24. 04. 2020 r.

Na podstawie karty pracy i zdjęć: kwiaty, motyl

sporządź obraz:

Do zadania można użyć programu Paint, ale ocena będzie znacznie wyższa gdy użyjecie Gimpa

Pracę proszę wysłać na adres: spbelfer@gmail.com
Podając w temacie wiadomości - Łąka
W treści wiadomości - swoje imię i nazwisko oraz klasę


 

23. 03. 2020 r. - 17. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Zdjęć cięcie-gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć.
Zapoznaj się z materiałem:
Obróbka cyfrowa zdjęć w warstwach

Zadanie
1
Proszę w dowolnym programie graficznym stworzyć KARTKĘ ŚWIĄTECZNĄ  i wysłać na podany wyżej adres.
Podając w temacie wiadomości -
Kartka świąteczna.
W treści wiadomości -
swoje imię i nazwisko oraz klasę

KLASA 7

 

1. 06. 2020 r. - 26. 06. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Sieciowe pogaduszki

Wykonaj kartę pracy i prześlij mi ją tak jak poprzednio.

 


 

25. 05. 2020 r. - 29. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Tworzenie przypisów, podział na kolumny i statystyka dokumentu.

Podział tekstu na kolumny w programie Word

Wstawianie przypisów.


 

11. 05. 2020 r. - 22. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Listy oraz tabele w dokumencie tekstowym.

Proszę zapoznać się z materiałem Epodręczniki.pl

 

Na podstawie utwórz tabelę w edytorze tekstu i prześlij mi ją tak jak poprzednio.

 


 

5. 05. 2020 r. - 8. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Tabulatory i spacje nierozdzielające.

Twarda spacja - podstawa redagowania tekstu

Twarda spacja oraz miękki enter

Stosowanie tabulatorów w dokumencie tekstowym

 


 

20. 04. 2020 r. - 29. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Edytor równań i zrzuty ekranu (tzw. printscreeny).

 

Film „Wstawianie do dokumentu tekstowego „zdjęcia” ekranu”

Film „Korzystanie z edytora równań w programie Word”

 

Zadanie
Na podstawie pliku pdf stwórz podobny dokument tekstowy w programie np. Word, Write, Office 365 Word. Tekst możecie przepisać, ale również skopiować z pdf, lub z pliku tekstowego (zostaje wówczas tylko sformatowanie tego tekstu - oszczędzacie wówczas mnóstwo czasu)

Po sformatowaniu wyślijcie na mój adres: spbelfer@gmail.com

Podając w temacie wiadomości - Karta pracy nr 2.
W treści wiadomości -
swoje imię i nazwisko oraz klasę


 

15. 04. 2020 r. - 17. 04. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Osadzanie i wstawianie obrazów.

Proszę zapoznać się z filmem

Proszę zapoznać się z materiałem Epodręczniki.pl


 

6. 04. 2020 r. - 8. 04. 2020 r.
TEMAT LEKCJI: Formatowanie obrazów i stosowanie szablonów.   
Proszę zapoznać się z materiałem Epodręczniki.pl

 

Odpowiadając na Wasze usilne prośby w stylu: co zrobić na ocenę celującą z informatyki?

Proponuję: (dla chętnych oczywiście): napisz skrypt w programie Scratch, który będzie przedstawiał poprawnie działający zegar analogowy (ten ze wskazówkami)? Proszę osoby, które go stworzą przysłały go tylko do mnie. Jeżeli spotkam takie same prace - oceny nie będzie!

 

23. 03. 2020 r. - 27. 03. 2020 r.
TEMAT LEKCJI:
Tworzenie dokumentu tekstowego.
Zapoznaj się z materiałem: Modyfikowanie tekstów

 

Zadanie
Na podstawie pliku pdf stwórz podobny dokument tekstowy w programie np. Word, Write, Office 365 Word. Tekst możecie przepisać, ale również skopiować z pdf, lub z pliku tekstowego (abyście się nie przemęczali, dzięki temu oszczędzicie też klawiaturę). (Jeżeli się nie da pobrać tego pliku, lub wyświetlone są dziwne znaki zamiast liter, należy na niego najechać kursorem i kliknąć prawy przycisk myszki. Później z menu podręcznego wybieramy: Zapisz element docelowy jako...)
Zadbaj o format liter, kolorystykę i ogólną estetykę dokumentu.
Po sformatowaniu wyślijcie na mój adres: spbelfer@gmail.com

KLASA 8

 

1. 06. 2020 r. - 26. 06. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Sieciowe pogaduszki

Wykonaj kartę pracy i prześlij mi ją tak jak poprzednio.

 


 

18. 05. 2020 r. - 29. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – symulacja modelu.

Proszę zapoznać się z filmem


 

11. 05. 2020 r. - 15. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – nauki przyrodnicze.

Wykonaj kartę pracy i prześlij mi ją tak jak poprzednio.

 


 

20. 04. 2020 r. - 8. 05. 2020 r.

TEMAT LEKCJI: Wstawianie tabel i wykresów do dokumentu tekstowego.

film-umieszczanie-wykresu-utworzonego-w-arkuszu-kalkulacyjnym-w-dokumencie-tekstowym.mp4

Na podstawie danych ze strony (lub innej) utwórz dokument tekstowy, który będzie zawierał:

1. Tytuł: Nowy sondaż prezydencki

2. Pod tytułem znajdzie się tabela z kandydatami na prezydenta

(tabelkę można zrobić w arkuszu kalkulacyjnym i później skopiować do dokumentu tekstowego.)

3. Pod tabelką znajdzie się wykres słupkowy.

4. Na samym dole znajdzie się źródło danych, skopiowany adres strony np:
(źródło: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-04-17/nowy-sondaz-prezydencki-rekordowe-poparcie-dla-andrzeja-dudy/)



Odpowiadając na Wasze usilne prośby w stylu: co zrobić na ocenę celującą z informatyki?

Proponuję: (dla chętnych oczywiście): napisz skrypt w programie Scratch, który będzie przedstawiał poprawnie działający zegar analogowy (ten ze wskazówkami)? Proszę osoby, które go stworzą przysłały go tylko do mnie. Jeżeli spotkam takie same prace - oceny nie będzie!

 

6. 04. 2020 r. - 8. 04. 2020 r.
TEMAT LEKCJI: Projektowanie i tworzenie wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.
 
Proszę zapoznać się z materiałem Epodręczniki.pl


 

23. 03. 2020 r. - 3. 04. 2020 r.
TEMAT LEKCJI:
Adresowanie bezwzględne i formatowanie komórek w arkuszu kalkulacyjnym.
film
Zadanie

Uzupełnij
arkusz     (Jeżeli się nie da pobrać tego pliku, należy na niego najechać kursorem i kliknąć prawy przycisk myszki. Później z menu podręcznego wybieramy: Zapisz element docelowy jako...)

Jeżeli ktoś nie ma pakietu Office może skorzystać z bezpłatnego arkusza wchodzącego w skład programów GOOGLE (trzeba mieć niestety pocztę ...@gmail.com), ewentualnie można pobrać arkusz i go przepisać w swoim programie np. Calc (OpenOffice.org)

Po sformatowaniu wyślijcie na mój adres: spbelfer@gmail.com