KLASA 5 |
Wprowadzamy czas przeszły PAST
SIMPLE.
W załączniku podsyłam zdjęcie z notatką do
wydrukowania i wklejenia do zeszytu, a także
zdjęcie tabeli czasowników nieregularnych z
właściwymi tłumaczeniami do sprawdzenia i
poprawienia ewentualnych błędów. Proponuję także
wydrukować siebie do nauki.
Zalecam także obejrzenie filmiku na YOU Tube z
bardzo fajnym omówieniem tematu PAST SIMPLE,
moje propozycje załączam tutaj-2 linki do
wyboru:
1.
https://youtu.be/nBKn8gXIi9Y
lub
2.https://youtu.be/Bh14coUq8Ck
Jeśli jednak coś jest niezrozumiałego można
poszukać innych filmów, jest bardzo duży wybór,
jeśli dalej są jakieś niejasności, proszę
kontaktować się przez moje konto fejsbukowe -
kozacki.angielski lub pod adresem mailowym
kozacki.angielski@gmail.com
Po zapoznaniu się z zasadami tworzenia zdań w
tej konstrukcji należy wykonać następujące
zadania rozkładając pracę na 4 kolejne dni
1dzień-twierdzenia z czasownikami regularnymi
czyli dodawanie końcówki - ed:
Podręcznik: zad. 1,2 oraz Finished? Str. 47
Ćwiczenie: zad. 4,5 str. 21
2dzień—przeczenia
Podręcznik: zad. 1,2, 3,4 oraz Finished? Str. 49
Ćwiczenie: zad. 3,4,5 str. 22
3dzień-twierdzenia z czasownikami niregularnymi
czy z tabelki
Podręcznik: zad. 1,2, 3 Str. 59
Ćwiczenie: zad. 4,5 str. 26
4 dzień-pytania i krótkie odp.
Podręcznik: zad. 1,2, 3 oraz Finished? Str. 61
Ćwiczenie: zad. 3,4 str. 27
Dodatkowo bardzo proszę o założenie konta ucznia
na platformie
learninggaps.org, założyłam tam już
poszczególne klasy, do których załączam linki:
Va
https://learningapps.org/join/43dh22dc
Vb
https://learningapps.org/join/83d4xafn
Vc
https://learningapps.org/join/jvt02x7n
Należy w nie wejść i utworzyć konto dołączając
do właściwej klasy. Tam również będziemy mogli
ćwiczyć poszczególne tematy w bardzo ciekawych
aplikacjach. O czym będę informować bezpośrednio
z platformy.
Gdyby okres kwarantanny został wydłużony,
kolejne materiały do pracy przekażę w następnym
tyg. w piątek 27. 03. 2020r.
Poproszę także o przesyłanie zdjęć z wykonanymi
zadaniami na w/w adres mailowy.

1. Czasowniki nieregularne proszę przepisać i
przetłumaczyć w zeszycie, podręcznik str. 59
(uczenie się na pamięć)
2. Zadania do poćwiczenia konstrukcji na
zgadzanie się i nie zgadzanie się.... SO DO
I/REALLY? I DON'T oraz NOR DO I/REALLY!? I DO -
notatka jest w zeszytach lub w zad. 2 str. 38
(zdjęcia w załączniku do wydrukowania lub
przepisania do zeszytu)
Wskazówki do zdjęć:
Kartka pierwsza -Należy odpowiedzieć na dwa
warianty, że się zgadzamy i nie zgadzamy.

Kartka druga buźki odpowiadają tym zdaniom,
które są tam napisane i nie tworzą sugestii.
odp. również na dwa warianty identycznie jak na
kartce pierwszej, nie patrząc na buźki.

W ćwiczeniach z trzeciej kartki uczniowie sami
wymyślają swoje zdania i odpowiadają jednym
wariantem, zgodnie z prawdą.

3. Słówka zad. 1 str. 46 w podręczniku proszę
przepisać i przetłumaczyć na j. polski, oraz
wykonać zad. 1,2,3,4 str. 46,a także 1 i 2 str.
21 w zeszycie ćwiczeń
Na platformie edukacyjnej learningapps.org
zadane są także zadania dodatkowe, dla chętnych
uczniów.
Uczniowie, którzy chcieliby wykonywać więcej
zadań z j.angielskiego mogą także
skorzystać z linku:
https://elt.oup.com/student/teamupplus/level2/?cc=pl&selLanguage=pl
Są tam zadania dodatkowe online, z materiałem
podzielonym według poszczególnych rozdziałów w
podręczniku.
Past Simple - porównanie be/inne czasowniki
NOT...
Porównanie
czasownika BE oraz innych czasowników w Past
Simple -ćwiczenia
|
KLASA 6 |
Wprowadzamy
konstrukcję HAVE TO-musieć .
W załączniku podsyłam zdjęcie z
notatką do wydrukowania i
wklejenia do zeszytu.
Zalecam także obejrzenie filmiku
na YOU Tube z bardzo fajnym
omówieniem tematu HAVE TO-musieć
, moje propozycje załączam
tutaj-2 linki do wyboru:
1.
https://www.youtube.com/watch?v=XeeiHPaAmxo&t=292s
oglądamy tylko do 4:50min
2.https://www.youtube.com/watch?v=86AogESR_0Q&t=257s
od min. 2:09 do 4:07
Jeśli jednak coś jest
niezrozumiałego można poszukać
innych filmów, jest bardzo duży
wybór, jeśli dalej są jakieś
niejasności, proszę kontaktować
się przez moje konto fejsbukowe
- kozacki.angielski lub pod
adresem mailowym
kozacki.angielski@gmail.com
Po zapoznaniu się z zasadami
tworzenia zdań w tej konstrukcji
należy wykonać następujące
zadania:
1dzień- HAVE TO - musieć
Podręcznik: zad. 1,2, 3 oraz
Finished? Str. 39
Ćwiczenie: zad. 3,4 str. 17
2dzień—praca z tekstem TOBY'S
BLOG
Podręcznik: zad. 1,2 Str. 40
oraz przetłumaczenie tego tekstu
w zeszycie
Ćwiczenie: zad. 4,6,7 str. 19
3dzień- słownictwo dotyczące
osobowości - PERSONALITY
Podręcznik: zad. 4(nie trzeba
słuchać),5, 6 Str. 41
Ćwiczenie: zad. 1,2 str. 18
4 dzień-słownictwo dotyczące
wakacji HOLIDAYS
Podręcznik: zad. 1,2, 3, 4 Str.
46 - słowa z zad. 1 zapisujemy w
zeszycie z tłumaczeniami
polskimi
Ćwiczenie: zad. 3 str. 21
Dodatkowo bardzo proszę o
założenie konta ucznia na
platformie
learninggaps.org, założyłam
tam już poszczególne klasy, do
których załączam linki:
VIa
https://learningapps.org/join/mf5x4tj2
VIb
https://learningapps.org/join/27aor6r3
Należy w nie wejść i utworzyć
konto dołączając do właściwej
klasy. Tam również będziemy
mogli ćwiczyć poszczególne
tematy w bardzo ciekawych
aplikacjach. O czym będę
informować bezpośrednio z
platformy.
Gdyby okres kwarantanny został
wydłużony, kolejne materiały do
pracy przekażę w następnym tyg.
w piątek 27. 03. 2020r.
Poproszę także o przesyłanie
zdjęć z wykonanymi zadaniami na
w/w adres mailowy.

Zadania do poćwiczenia konstrukcji BE GOING TO
(zdjęcia w załączniku do wydrukowania lub
przepisania do zeszytu)
Wskazówki do zdjęć:
Kartka 1 kwiatek, układacie zdania z BE GOING TO
dopasowując płatki do listków, a następnie
zamieniacie stworzone zdania na przeczenia, np.
They are going to study Maths. /They aren't
going to study Maths.

Kartka druga dopasowujecie wyrażenia z puzzli,
używając odpowiednich form i czasowników do
podanych obrazków w formie twierdzącej.

Kartka trzecia to samo co na drugiej tylko w
formie pytań.

Kartka 4 tworzycie do obrazków zdania twierdzące
lub przeczące

Kartka 5 można pograć z rodziną ustnie, ale
także napisać pytania w zeszycie z odp. gdy
haczyk twierdzącymi, gdy X przeczącymi.

|
KLASA 8b |
Bardzo proszę o założenie
konta ucznia na platformie
learninggaps.org, założyłam tam już
poszczególne klasy.
Wasz link to:
https://learningapps.org/join/8z6i1vic
1. Zad. Z podręcznika str. 53
i 56 oraz zeszyt ćwiczeń str. 3
2. Zadania do poćwiczenia konstrukcji przyszłych
- BE GOING TO, FUTURE SIMPLE, PRESENT CONTINUOUS
(zdjęcia w załączniku do wydrukowania lub
przepisania do zeszytu)
3. Wypowiedź pisemna, zad. 1,2,3,4,5 str. 57
zad.5 praca pisemna napisana ręcznie do
przesłania na maila
kozacki.angielski@gmail.com do 23.03.2020r.
w formie zdjęcia.
4. Zapoznanie się z informacjami w podręczniku
str. 165,wykonanie zadań:
podręcznik str. 60,61, zad. 5,6,7 str. 62, zad.
1,2,3,4 str. 63 oraz str. 64,65 (bez zadań na
słuchanie - zrobimy je razem po powrocie do
szkoły)
zeszyt ćwiczeń str. 33,34,35,36,37

|