JĘZYK ANGIELSKI(K.Radomska)
[KLASA 2b] [KLASA 3b] [KLASA 5c] [KLASA 7b] [KLASA 8a]
W razie problemów proszę pisać na e-mail: kradomska404@gmail.com.
KLASA 0 |
22.06 i 24.06.2020r. Temat: Dinosaur Stomp. Elly
goes to the beach. Let's play together. Dinosaur dance song:
https://www.youtube.com/watch?v=gzesbQaqhCY Elly goes to the beach -
builds a sandcastle. Posłuchajmy i powtórzmy
słownictwo.
https://www.youtube.com/watch?v=RZO0wcs7HYw A ty jak się bawisz? Bardzo proszę Rodziców, aby
dzieci narysowały siebie i swoich przyjaciół
podczas zabawy. Proszę o zrobienie zdjęcia pracy
dziecka i przesłanie na moją pocztę do dnia
25.06.2020r.
15.06.2020r. Temat: The Hokey Pokey. Zatańczmy i zaśpiewajmy:
Hokey Pokey
https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY
10.06.2020r. Temat: Piosenka: If You're
Happy and You Know It. Zaśpiewajmy razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=WHQ1MMqXTw4
08.06.2020r. Temat: What do you like to
do? - piosenka. Co lubisz robić?
https://www.youtube.com/watch?v=nddRGDEKxA0
01. 06 i 03.06.2020r. Temat: Jaka jest dziś
pogoda? What's the Weather Like
Today?
https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk Let's sing: Sun, Rain,
Wind, Snow.
https://www.youtube.com/watch?v=tfAB4BXSHOA
25.05 i 27.05.2020r. Temat: Itsy Bitsy Spider -
rymowanka. Itsy Bitsy Spider:
https://www.youtube.com/watch?v=TRcDPd3VY0M Where Is My Web? Pomóżmy
znaleźć pajęczynę.
https://www.youtube.com/watch?v=PY3aOUQy-3w
18.05 i 20.05.2020r. Temat: Do you
remember? Czy pamiętasz? Posłuchajmy i pobawmy się
razem. How are you today?
https://www.youtube.com/watch?v=SrHBHfkJEbc Children are learning
English.
https://www.youtube.com/watch?v=Wxc4adPkf7A The walking song.
https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk
11.05 i 13.05.2020r. Temat: Odliczamy
śpiewająco. Policz do 10. Nauka liczb
po angielsku.
https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc Piosenka o bananach.
https://www.youtube.com/watch?v=Vr-L6q4vbWU
29.04 i 06.05.2020r. Temat: Let's sing
together. Zabawa na wesoło. LUCY LOCKET
https://www.youtube.com/watch?v=3efPefGWbsE ALPHABET
https://www.youtube.com/watch?v=bBtUPRVFRr4 ROW YOUR BOAT
https://www.youtube.com/watch?v=rVKi_TXLchk YOU CAN DO IT TOO - ROW,
ROW, ROW YOUR BOAT
https://www.youtube.com/watch?v=5sr4pbm5K9w
22.04 i 27.04. 2020r. Temat jest rozłożony na
dwie lekcje. Temat: Tęczowa zabawa. Piosenka o kolorach tęczy:
https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc Jak narysować kolorową
tęczę:
https://www.youtube.com/watch?v=sYyb95LRTM4 Bardzo proszę Rodziców, aby
dzieci narysowały kolorową tęczę na kartce z
bloku rysunkowego. Następnie proszę o zrobienie
zdjęcia pracy dziecka i przesłanie na moją
pocztę do dn.27.04.2020r.(poniedziałek). Proszę
podać imię, nazwisko i klasę.
15. 04 i 20. 04. 2020r. Poniższy temat został
rozłożony na dwa zajęcia. Temat: Toys. Zabawki. Podaję link do słownictwa
dotyczącego zabawek:
https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE Oto karta pracy dla dziecka:
Powyżej przesyłam kartę
pracy do pokolorowania. Można ją wydrukować i
wysłać mi zdjęcie. Wiem jednak, że nie wszyscy
mają możliwość drukowania, więc kartę pracy
można pokolorować również na komputerze, np. w
programie Paint (zaznaczam, jeżeli oczywiście
Drodzy Rodzice macie taką możliwość). Proszę
przesłać na mój e-mail do 20.04. 2020r.
(poniedziałek). Proszę też podać imię, nazwisko
oraz klasę. Dziękuję.
Bardzo proszę Rodziców o umożliwienie swoim dzieciom otworzenia proponowanych stron do nauki języka angielskiego. Dziękuję.
06.04 i 08.04.2020r. Linki do dwóch piosenek: Dni
tygodnia.
Temat: Pets.
Zwierzęta domowe. Temat: Zwierzęta.
Hello, I am a cat. Old MacDonald Had a Farm -
piosenka. |
KLASA 2b |
Bardzo proszę Rodziców o umożliwienie swoim dzieciom otworzenia proponowanych stron do nauki języka angielskiego. Dziękuję. 19.06 i 22.06.2020r. Temat: Zasady
bezpieczeństwa na drodze. Napisz w zeszycie. stop - zatrzymać się stand on the pavement -
stać na chodniku look left - spojrzeć w lewo look right - spojrzeć w
prawo listen - słuchać cross the road - przejść
przez ulicę ćw.1 str.66 - podręcznik
https://quizlet.com/pl/486421633/unit-6-road-safety-rules-flash-cards/ ćw.2 str.66
https://www.youtube.com/watch?v=GV7JDonxuAA Zaśpiewajmy piosenkę: The
road safety.
https://www.youtube.com/watch?v=AMhhczrXg60 ćw.1 str.64 - zeszyt
ćwiczeń Połącz zwroty angielskie ze
zwrotami polskimi. look left
słuchać stop
przejść przez drogę cross the road
spojrzeć w prawo stand on the pavement
zatrzymać się listen
spojrzeć w lewo look right
stać na chodniku ćw.2 str.64 Dokończ wyrazy: S .... S ... o .. t .. p .... L .... L ... l .... L ... r .... C ... t .. r .... Na moją pocztę przesyłamy
ćw.1,2 str.64 do dnia 23.06.2020r. Proszę uzupełnić ćwiczenia:
Early Finish,Tiger Review 3.
15.06.2020r. Temat: In this town -
piosenka. Zaśpiewajmy piosenkę: In
this town.
https://www.youtube.com/watch?v=R1kEfpg7nV8 ćw.2 str.64 - podręcznik Napisz w zeszycie. 1. zoo 2. beach 3. park 4. funfair 5. swimming pool 6. ice rink 7. water park 8. aquarium Napisz w zeszycie. In our town, there's a park
and a zoo. W naszym mieście jest park i zoo. In our town, there's a
swimming pool. W naszym mieście jest basen. In our town, there's an ice
rink and an aquarium. W naszym mieście jest
lodowisko i akwarium. town - miasto in this town - w tym
mieście in our town - w naszym
mieście there's - jest, znajduje
się do - robić a lot - wiele, dużo let's go - chodźmy ćw.1 str.62 - zeszyt
ćwiczeń Uzupełnij zdania zgodnie z
treścią piosenki: In this town. In this town, there's a lot
to do. there's an i ... r ..., and
a z .... There's a very long b ...,
a s ... p ..., and a funfair, too! Let's go to the funfair! In this town, there's a lot
to do. There's a w ... p ..., and
a zoo. There's a very big p ...,
and a f ..., too! Let's go to the funfair! Proszę uzupełnić słowniczek
obrazkowy na str.80 w zeszycie ćwiczeń. Ćwiczenie 1 str.62, proszę
przesłać na moją pocztę do dnia 19.06.2020r.
08.06.2020r. Temat: Dokąd idą wszyscy
bohaterowie historyjki? ćw.1,2 str.62/63 -
podręcznik Proszę posłuchać
historyjki.
https://www.youtube.com/watch?v=UAHVA6KP-HM ćw.3 Wytnij mini - karty i
powtórz słownictwo. ćw.1 str.61 - zeszyt
ćwiczeń Napisz wyrazy po angielsku.
Uzupełnij wypowiedź Tygrysa nazwą miejsca, które
najpierw chce odwiedzić w historyjce. 1. park
5. ... (zoo) 2.... (akwarium)
6. ... (lodowisko) 3. ... (plaża)
7. ... (wesołe miasteczko) 4. ... (park wodny)
8. ... (pływalnia)
I want to go to the .... ćw.2 Uzupełnij zdania w języku
angielskim. 1. There's a funfair. 2. There's an ....
(lodowisko) 3. There's a .... (zoo) 4. There's a .... (basen) 5. There's a .... (plaża)
01.06 i 05.06.2020r. Temat: Na wakacjach. Proszę przepisać wyrazy do
zeszytu. beach plaża water park - park wodny zoo - zoo funfair - wesołe miasteczko aquarium - akwarium park - park ice rink - lodowisko swimming pool - basen,
pływalnia ON HOLIDAY - słownictwo.
https://www.youtube.com/watch?v=7ap5dlzRmts ćw.3, 2 str.61 - podręcznik
oraz ćw.1, 2 str.60 - zeszyt ćwiczeń ON HOLIDAY
https://www.youtube.com/watch?v=0CGwQMu2qRg Proszę przesłać ćw.1, 2
str.60 na moją pocztę do dnia 08.06.2020r.
25.05 i 29.05.2020r. Temat: EARLY FINISH -
ćwiczenia. ćw.1 str.58 - zeszyt
ćwiczeń Oto dwa przykłady: 1.Oliver has got a cut. 2.Jo has got a cough. ćw.2 Oto dwa przykłady: a) She's got a cold. b) He's got earache. ćw.3 str.59 - zeszyt
ćwiczeń Dwa przykłady: 1.I play every day. 2.I wash every day. ćw.4 Dwa przykłady: 1.Do you wash every day?
Yes,I do. 2.Do you eat well every day?
Yes, I do. Ćwiczenia proszę przesłać
na moją pocztę do dnia 02.06.2020r.
22.05.2020r. Temat: Kids'
Culture 5 - lekcja kulturowa. Posłuchaj żartu: Doctor,
doctor! Odegraj scenkę. https://www.youtube.com/watch?v=udLmrSN695A ćw.2 str.60 - podręcznik Posłuchaj , znajdź i
wskaż. a) brush my teeth b) eat well c) do exercise ćw.3 str.60 Narysuj i podpisz trzy
czynności, które wykonujesz każdego dnia. Podaję przykład: Rysuję siebie, jak
codziennie myję zęby. Podpisuję obrazek w ten
sposób: I brush my teeth every day. ćw.1 str.57 - zeszyt
ćwiczeń foot - stopa leg - noga arm -ramię, ręka nose - nos finger - palec broken - złamany Proszę napisać ćw.1, 2
str.57 w zeszycie ćwiczeń i przesłać na moją
pocztę do dn. 26.05.2020r.
15.05 i 18.05.2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające. Ćw.1 str.58 - podręcznik Przepisz zdania do zeszytu. a) I've got a cold. b) I've got a cough. c) I've got a cut. d) I've got earache. e)I've got a headache. f) I've got a sore throat. g) I've got toothache. h) I've got tummy ache. Ćw.3 - 59 - podręcznik W zeszycie napisz zdania. 1. sleep well 2. eat well 3. do exercise 4. drink water 5. play 6. wash ćw.1 str.56 - zeszyt
ćwiczeń Uzupełnij zdania w języku
angielskim. 1. I... exercise and I ...water. I'm feeling ill.
I've got a ...(ból gardła). 2. I ...well. (dobrze się
odżywiać) I'm
feeling ill. I've got ...(ból zęba) 3. I...well. (dobrze spać) I'm
feeling ill. I've got a ...(ból głowy) 4. I ...my hands. I'm
feeling ill. I've got ...(ból brzucha) Na moją pocztę przesyłamy
ćw.1 str.56 do dnia 19.05.2020r. KIDS VOCABULARY - HEALTH
PROBLEMS
https://www.youtube.com/watch?v=5xZYFPJ0fps HOW TO WASH YOUR HANDS
https://www.youtube.com/watch?v=8QnunFtuth8
11.05.2020r. Temat: Keep healthy -
piosenka. ćw.2 str.57 - podręcznik Posłuchaj i zaśpiewaj
piosenkę: Keep healthy
https://www.youtube.com/watch?v=8xu8qNXb51M Proszę napisać ćw.1 i 2
str.55 ( zeszyt ćwiczeń) i przesłać na moją
pocztę do dnia 15.05.2020r.
08.05.2020r. Temat: Keep healthy.
Zachowaj zdrowie. Proszę przepisać do
zeszytu: drink water - pić wodę wash - myć się do exercise - ćwiczyć eat well - dobrze się
odżywiać play - grać, bawić się sleep well - dobrze spać
(wysypiać się) ćw.2 str.56
https://www.youtube.com/watch?v=8L8eqSBaw-8 Proszę napisać ćw.1 i 2
str.54 w zeszycie ćwiczeń. Wysyłamy je na moją
pocztę do dnia 11.05.2020r. I am healthy - piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=q3XWjexSHH8
24.04 i 27.04.2020r. Temat jest rozłożony na
dwie lekcje. Temat: Czy skaleczyłaś się?
Tak (skaleczyłam się) - komunikacja. Czy pamiętacie historyjkę o
naszych bohaterach, którzy mieli różnego rodzaju
dolegliwości? Jest ona w podręczniku na
stronie 52 i 53. Pod spodem podaję link do
historyjki:
https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ ćw.2 i 3 str.55 -
podręcznik Jeżeli macie w domu karty
pracy (UNIT 5), to bardzo proszę wyciąć torbę
lekarską i zagrać w grę "Stetoskop". Tłumaczę przykład: I'm
feeling ill. Źle się czuję. What's the matter?
Have you got a cut? O co chodzi? Czy skaleczyłaś
się? No, I haven't. Nie skaleczyłam się. 1. What's the matter? Have
you got earache? Yes, I
have. 2. What's the matter? Have
you got a cold? No, I
haven't.
ćw.1 str.53 - zeszyt
ćwiczeń W ramce piszemy następujące
wyrazy: hot,cough,hopscotch. ćw.2 str.53 - zeszyt
ćwiczeń Posłuchajcie o różnych
dolegliwościach dzieci. Podaję link: Angielski
dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=Ske3dURKol8
17.04 i 20.04.2020r.
06.04.2020r.
Drodzy Rodzice! Ze względu na zaistniałą i bardzo trudną dla nas wszystkich sytuację, niektóre dzieci nie mają ćwiczenia i podręcznika w domu. Dlatego też będę robiła zdjęcia oraz skany i na ich podstawie uczniowie będą przepisywać ćwiczenia do zeszytu. Dzieci, które mają - piszą w zeszycie ćwiczeń. Polecenia w ćwiczeniach są napisane w języku polskim.
W razie problemów proszę pisać na e-mail: kradomska404@gmail.com.
|
KLASA 3b |
22.06 i 24.06.2020r. Temat: What are you doing
now? Porozmawiajmy o tym, co teraz robimy. ćw.1 str.54 - podręcznik Zagraj: Prawda czy fałsz. I'm playing badminton.
True. I'm snorkelling. False.
You're fishing. ćw.3 str.54 Zagraj: Zgadnij kto! Are you playing badminton?
Yes, I am. Are you wearing a yellow
T-shirt? No, I'm not. Are you Ron? Yes, I am. ćw.1 str.62 - zeszyt
ćwiczeń Uzupełnij po angielsku
wypowiedzi dzieci. 1 I'm making a sandcastle. 2 I'm ... (grać w frisbee) 3 You're ... (grać w
siatkówkę) 4 You're ... (wędkarstwo) ćw.2 str.62 1 She's playing volleyball. 2 She's swimming. 3 He's making a sandcastle. 4 He's collecting shells. ćw.3 str.62 Napisz odpowiedzi: Yes, I
am lub No, I'm not. 1 Are you snorkelling? No,
I'm not. 2 Are you swimming? ...
Tak. 3 Are you collecting shells?
... Nie. 4 Are you flying a kite?
... Tak. At the seaside.
https://www.michalowice.pl/lekcje/szkola-podstawowa/jezyk-angielski/klasa-3 Posłuchajmy i zaśpiewajmy:
It's summer time!
https://www.youtube.com/watch?v=CoV-EFLqlEw Na moją pocztę przesyłamy
ćw.1,3 str.62 do dnia 25.06.2020r. Proszę uzupełnić ćwiczenia:
UNIT REVIEW, EARLY FINISH.
15.06.2020r. Temat: Shark attack -
ćwiczenia. ćw.1 str.61 - zeszyt
ćwiczeń Uzupełnij wypowiedzi
narratora i dzieci z historyjki. 1. It's summer. Some
children are having fun on the ... 2. I'm collecting .... 3. I'm making a sandcastle. 4. We're playing .... 5. Two children, Lia and
Sam, are ... in the sea. ćw.2 Połącz początki i końcówki
zdań. 1. Sam and Lia are
snorkelling - d) in the sea. 2. The shark is swimming
towards ... 3. The dolphins are
swimming and ... 4. Sam and Lia ... a) jumping in the water. b) are safe. c) Sam and Lia. ćw. 3 Wypisz z historyjki 6 słów,
które zapamiętałeś/zapamiętałaś. Powiedz, co
znaczą te słowa. Proszę uzupełnić słowniczek
obrazkowy.
08.06 i 10.06.2020r. Temat: Shark attack -
słuchanie i czytanie ze zrozumieniem. ćw.1 str.52/53 - podręcznik Posłuchaj i przeczytaj
Shark attack. Odegraj historyjkę.
https://www.youtube.com/watch?v=_kqY-ZiHUxs Proszę przepisać ćw.2 do
zeszytu. Przeczytaj i odpowiedz na
pytania. Posłuchaj i sprawdź. 1. Co Sam i Lia robią w
morzu? 2. Jaki jest cień w wodzie? 3. Co robią delfiny? 4. Co robi rekin? 5. Czy Sam i Lia są
bezpieczni? 6. Czy Sam i Lia lubią
delfiny? Proszę przesłać ćw.2/53 na
moją pocztę do dnia 15.06.2020r.
01.06. i 03.06.2020r. Temat: Na plaży. Napisz w zeszycie. collecting shells -
zbieranie muszli making a sandcastle -
robienie zamku z piasku playing volleyball - grać w
siatkówkę playing Frisbee - grać w
frisbee playing badminton - grać w
badmintona swimming - pływanie fishing - wędkarstwo snorkelling- nurkowanie z
rurką putting on sun cream -
nakładanie kremu przeciwsłonecznego flying a kite - puszczać
latawiec Posłuchaj i powtórz.
https://www.youtube.com/watch?v=MzkUKuvpUCM AT THE SEASIDE
https://www.youtube.com/watch?v=9CD0TL3TiiI ćw. 1 str.60 - zeszyt
ćwiczeń Podpisz rysunki. Odegraj
dialogi z kolegą lub koleżanką. 1) collecting shells 2) making a ...
(zamek z piasku) 3) playing ...
(siatkówka) 4) playing ...
(frisbee) 5) playing ...
(badminton) 6) putting on... 7) ... wędkarstwo 8) ... nurkowanie z
rurką 9 ... pływanie 10) flying a ...
(latawiec) What's number 1? It's 'collecting shells'. ćw.2 str.60 Napisz wypowiedzi dzieci.
Dorysuj siebie na plaży lub w morzu i napisz, co
robisz na rysunku. 1) I'm fishing. 2) I'm ... (nakładam krem
przeciwsłoneczny). 3) I'm ... (nurkuję). 4) I'm ... Proszę przesłać ćw.1, 2
str.60 na moją pocztę do dnia 05.06.2020r.
25.05 i 27.05.2020r. Temat: EARLY FINISH -
ćwiczenia. ćw.4 str.57 - zeszyt
ćwiczeń Uzupełnij zdania nazwami
pór dnia. Odczytaj pełne zdania. Powiedz, które
zdania są prawdziwe także o tobie. 1.I have a shower in the
evening. 2.I have lunch at 12:00 at
... (w południe). 3.I do my homework in the
... (wieczorem). 4.I brush my teeth in the
... (rano). 5.My mum reads books at ...
(w nocy). 6.My dad goes to bed at
12:00 ... (o północy). ćw.5 Uzupełnij dialog wyrazami:
right, please, ready, lunch, past. What time is it, ...? It's half ... twelve. It's
time for .... All .... I'm nearly .... ćw.1 str.58 - zeszyt
ćwiczeń Uzupełnij zdania wyrazami:
brush, do, has, goes, Do, don't. Napisz
odpowiednie godziny słownie. 1.I have breakfast at 8:00
eight o'clock. 2.I don't get up at
6:30.... 3.Do you have lunch at
12:30...? Yes, I .... 4. ....you go to bed at
9:00 ...? No, I .... 5.What do you do every day?
I ....my teeth. 6.He ....to school at 8:30
.... 7.She ....a shower every
day. Ćwiczenia proszę przesłać
na moją pocztę do dnia 29.05.2020r. A friend from another
country.
https://www.youtube.com/watch?v=x-f-JYExWbw
18.05 i 20.05.2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające. ćw.1 str.50 - podręcznik Uzupełnij zdania. Podaję przykład: a) I have breakfast at
eight o'clock. b) Do you ...(iść do
szkoły) at ...8:30? c) He ...(wstawać) at
...7:00. d) I ...(iść do domu) at
... 3:00. e) Do you ...(kłaść się
spać) at ... 9:00? f) She ...(jeść obiad) at
...6:30. ćw.2 str.50 Uzupełnij zdania. Podaję przykład: It's three o'clock in the
afternoon in Warsaw. 1) It's ...3:00 ...(rano)
in Warsaw. 2) It's ...9:00 ...(po
południu) in Toronto. 3) It's ...10:00
...(wieczorem) in Tokyo. 4) It's ...6:30 ...(w nocy)
in Delhi. ćw.3 str.50 Odegraj dialog. What time is it? It's half past twelve. It's
time for lunch. All right. I'm nearly
ready. ćw.1 str.56 - zeszyt
ćwiczeń 1) put on your pyjamas 2) get up 3) have a shower 4) go home 5) have dinner 6) go to school 7) go to bed 8) have breakfast 9) brush your teeth 10) have lunch ćw.2 str.56 Proszę napisać własne
odpowiedzi: Yes, I do lub No. I don't. Podaję przykład: Do you have lunch every day?
Yes, I do. 1) Do you brush your teeth
every day? 2) Do you have a shower
every day? 3) Do you have breakfast
every day? 4) Do you go to school
every day? ćw.3 str.56 O której godzinie Sally
wykonuje czynności? Uzupełnij zdania. Podaję przykład: 1) Sally gets up at half
past seven. 7:30 2) She has breakfast at
....8:00 3) She has lunch at
....12:00 4) She goes home at
....3:30 Proszę przesłać ćw.1,2
str.50 oraz ćw.2 str.56 na moją pocztę do dnia
22.05.2020r.
11.05 i 13.05.2020r. Temat: Typowy
dzień. Proszę przepisać do
zeszytu: in the morning - rano at midday - w południe in the afternoon - po
południu in the evening - wieczorem at night - w nocy at midnight - o północy ćw.2 Strefy czasu Świat ma 24 stref
czasowych. To jedna na każdą godzinę dnia. Kiedy
wstajesz rankiem, jest to czas dla ludzi
(żyjących) po drugiej stronie świata, aby
położyć się spać. Jest siódma rano w Nowym
Jorku. Jest jasno. Bradley wstaje o siódmej
godzinie. Jest dwunasta w południe w
Londynie. Emily jest w szkole. Ona je lunch o
dwunastej godzinie. Jest pierwsza godzina po
południu w Madrycie. Pedro też jest w szkole. On
jest w klasie. On jest głodny. On je lunch o
wpół do drugiej. Jest dziesiąta w nocy w
Sydney. Jest ciemno. Sonya jest w domu. Czasami
ona kładzie się spać o dziesiątej godzinie. ćw.3 Przeczytaj i odpowiedz na
pytania (po angielsku). 1) Ile jest stref czasowych
na świecie? 2) O której godzinie
Bradley wstaje? 3) O której godzinie Emily
je lunch? 4) Gdzie jest Pedro o
pierwszej godzinie? 5) O której godzinie Sonya
idzie spać? ćw.4 Zagraj: Time puzzles. Jest dziesiąta rano w Nowym
Jorku. Która jest godzina w Londynie? Jest trzecia po południu. Proszę napisać ćw.1,2 i 3
str. 54 w zeszycie ćwiczeń. Przesyłamy je na
moją pocztę do dnia 15.05.2020r. PIOSENKA: DAILY ROUTINES
https://www.youtube.com/watch?v=VlkJRzAwgd0 TIME AND DAILY ROUTINES
https://www.youtube.com/watch?v=zHWtWOIn3RY
06.05.2020r. Temat: Mój dzień -
piosenka. To jest mój dzień, mój
typowy dzień. To jest to, co robię
codziennie. Wstaję o siódmej godzinie. Jem śniadanie i idę do
szkoły. Jem lunch o pierwszej
godzinie. Bawię się z przyjaciółmi .
Jest super. Jem obiad o szóstej
godzinie. Zakładam piżamę i mówię
"dobranoc". Idę spać o dziewiątej
godzinie. Czytam książkę i gaszę
światło. ćw.3 str.47 Jeżeli macie w domu karty
pracy, to bardzo proszę wyciąć mini - karty i
zagrać: Znajdź to samo. a) Ja wstaję o wpół do
ósmej. b) Ja wstaję o ósmej
godzinie. a) Ja myję zęby o godzinie
dziewiątej. b) Ja też! W ten sposób uczymy się i
utrwalamy wiedzę poprzez zabawę. ćw.1 str.53 - zeszyt
ćwiczeń W pierwszej ramce są
następujące wyrazy: cat, snack, Saturday,
mammal W drugiej ramce są wyrazy: half, banana, car, pyjamas Proszę również napisać ćw.2
str.53. Ćw.1, 2 str.53 przesyłamy
na moją pocztę do dnia 11.05.2020r.
29.04.2020r. Temat: Czynności,
które wykonujemy codziennie - ćwiczenia. ćw.2 str. 46 - podręcznik Odgadnij, co twój
przyjaciel robi? W zeszycie proszę napisać
następujące zdania: Piotrek gets up at half
past six Ala has breakfast at seven
o'clock. Adam goes to school at half
past seven. Monika has a shower
at eight o'clock. ćw.4 str.46 Co dzieci z the Tiger
Street Club robią każdego dnia. Czy pamiętasz? Podaję dwa przykłady: Ben gets up at seven
o'clock. Nasim has dinner at half
past six. Proszę samodzielnie napisać
trzy zdania. ćw.2 str.52 - zeszyt
ćwiczeń Proszę uważnie obejrzeć: THINGS WE DO EVERY DAY
https://www.youtube.com/watch?v=bbYI6sMqNTE TIGER TIME - DAILY ROUTINE
https://www.youtube.com/watch?v=YQLWC9l6jyY
22.04 i 27.04.2020r. Temat jest rozłożony na
dwie lekcje. Temat: Rozmawiamy o
czynnościach, które wykonujemy o różnych porach
dnia. ćw.1 str.46 - podręcznik Powiedz, posłuchaj i
zareaguj: Me too /Ja też lub I don't /Ja nie. Przykład: I have breakfast
at half past seven./Jem śniadanie o wpół do
ósmej.
I don't./Ja nie. ćw.3 str.46 Zagraj: Zgadnij kto! Przykład: Do you get up at
seven o'clock? /Czy ty wstajesz o siódmej
godzinie? Yes, I do. /Tak, wstaję. Are you Ben?/Czy ty jesteś
Ben? Yes, I am./Tak, (jestem). W ten sposób rozmawiamy o
tym, co robimy w ciągu dnia. Proszę przepisać do zeszytu
opisane powyżej ćwiczenia. Do każdego ćwiczenia
dodajemy kilka przykładów. ćw.1 str.52 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać poprawność
wykonania ćwiczeń na moją pocztę do dnia
27.04.2020r. (poniedziałek).
15.04 i 20.04.2020r. Poniższy temat został
rozłożony na dwie lekcje. Temat: Mit o Królu Midas. ćw.1 str.44 - podręcznik 1. Król Midas jest chciwym
człowiekiem. On kocha złoto bardziej niż swoją
córkę, Księżniczkę Zoe. - Odejdź, Zoe. Chcę
policzyć moje złoto. Chcę być bogaty. 2. Pewnego dnia, Król Midas
spotyka dżina. - Możesz mieć jedno
życzenie. - Chcę, aby wszystko czego
dotknę, zmieniło się w złoto. - O nie, Ojcze. To jest
niemądre życzenie! 3. Następnego dnia, Król
Midas budzi się o siódmej godzinie. - Jej! Zegar jest złoty.
Fantastycznie! On (Król Midas) wstaje. - Moja szczotka do włosów
jest złota. To jest genialne! 4. Król Midas je śniadanie
o wpół do ósmej. - O nie! Moje jedzenie jest
złote. Nie szkodzi. Jestem bogaty! Król Midas je lunch o
pierwszej godzinie. - Ojej! Jestem głodny i
nie mogę jeść. 5. Księżniczka Zoe jest
smutna. Jej ojciec tylko kocha złoto. - Dzień dobry, Zoe. O co
chodzi? Chodź tu. Niech cię uściskam. 6. O nie! Moja córka jest
złota. Pomocy! Dżinie! 7. Oto jestem! Co chcesz? - Proszę zmienić moje
życzenie! Nie chcę złota. Bardzo
kocham moją córkę. 8. Król Midas jest bardzo
szczęśliwy. - Dziękuję, Ojcze. Kocham
ciebie! - Teraz wiem, że miłość
jest ważniejsza od złota. Czy miłość jest
ważniejsza od złota? ćw.2 str.45 - podręcznik Proszę przepisać zdania do
zeszytu i obok napisać T (zdanie prawdziwe)
lub F (zdanie fałszywe). Podaję przykład: 1. King
Midas loves gold. T Podaję tłumaczenie zdań: 1. Król Midas kocha złoto. 2. Król Midas spotyka starą
kobietę. 3. Król Midas może mieć
trzy życzenia. 4. Syn Króla Midas zmienia
się w złoto. 5. Król Midas chce zmienić
swoje życzenie. 6. Dżin pomaga dla Króla
Midas. Proszę wykonać ćw. 1 i 3
str. 51 - zeszyt ćwiczeń Bardzo proszę Rodziców o
przesłanie wykonanych ćwiczeń na mój e-mail do 20. 04. 2020r.
(poniedziałek).
Bardzo proszę Rodziców o umożliwienie swoim dzieciom otworzenia proponowanych stron do nauki języka angielskiego. Dziękuję.
06.04 i 08.04.2020r.
Temat: Czynności, które
wykonujemy codziennie. Drodzy Rodzice! Ze względu na zaistniałą i bardzo trudną dla nas wszystkich sytuację, niektóre dzieci nie mają ćwiczenia i podręcznika w domu. Dlatego też będę robiła zdjęcia oraz skany i na ich podstawie uczniowie będą przepisywać ćwiczenia do zeszytu. Dzieci, które mają - piszą w zeszycie ćwiczeń. Polecenia w ćwiczeniach są napisane w języku polskim.
|
KLASA 5c |
Kl. V c (II grupa): 25.06.2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające wiadomości i umiejętności 7. ćw.1 str. 87 - podręcznik Jak nazywają się elementy
krajobrazu oznaczone na obrazku? ćw.2 Uzupełnij zdania. 1 My dad delivers letters
to people. He's a postman. 2 My brother writes
articles for a newspaper. He's a journalist. 3 I usually go to school by
car. Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.3 Uzupełnij zdania podanymi
przymiotnikami w stopniu wyższym. 1 Do you think English is
more difficult than Maths? (difficult) 2 Is Poland bigger than
Germany? (big) Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.4 Napisz w zeszycie zdania.
Użyj wyrażenia as ... as. ćw.5 Do każdej sytuacji (1-4)
dobierzcie reakcję (a-e). Jedną reakcję podano
dodatkowo. Proszę napisać ćwiczenia:
My progress na str. 40 w zeszycie ćwiczeń.
19.06 i 23.06.2020r. Temat: Comparative
adjectives. Przymiotniki nieregularne. Stopień równy
Stopień wyższy good - dobry
better (than) - lepszy od bad - zły
worse (than) - gorszy od far - daleki, odległy farther/further (than) - dalszy od ćw.1 str.83 - podręcznik 1. Last week's Science test
was bad, but this week's test was worse! (bad) 2. Which city is prettier -
Kraków or Wrocław? (pretty) 3. I think Johnny Depp is a
better actor than Robert Pattinson. (good) Proszę dokończyć ćwiczenie. as ... as - tak ... jak Is Taylor Swift as popular
as Rihanna? Czy Taylor Swift jest tak popularna
jak Rihanna? Madrid is as big as Rome.
Madryt jest tak samo duży jak Rzym. The Harry Potter films
aren't as good as the books. Filmy o Harrym
Potterze nie są tak dobre jak książki. ćw.3 str.83 1. It's -6°C
in Moscow. It's-6°C in
Chicago. Moscow is as cold as Chicago. 2. Luca is 1m 68cm. Millie
is 1m 68cm. Millie is as tall as Luca. Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.4 1.Chat shows are worse than
talent shows. Talent shows aren't
as bad as chat shows. 2. Ben Stiller is funnier
than Jack Black. Jack Black isn;t as
funny as Ben Stiller. Proszę dokończyć ćwiczenie. Proszę napisać ćw.3,4 i 5
str.37 w zeszycie ćwiczeń i przesłać na moją
pocztę do dnia 24.06.2020r.
09.06.2020r. Temat: Geography -
słownictwo. Proszę przepisać wyrazy do
zeszytu. mountain - góra river - rzeka lake - jezioro island - wyspa continent - kontynent country - kraj desert - pustynia volcano - wulkan sea - morze ocean - ocean ćw.3,4 str.80 ćw.3 str.36 - zeszyt
ćwiczeń
05.06. 2020r. Temat: Comparative
adjectives. Dłuższe przymiotniki. Stopień równy
Stopień wyższy important
'more' przed
more important
przymiotnikiem (than) boring
more boring (than) interesting
more interesting
(than) Cars are more expensive
than bicycles. Samochody są droższe od rowerów. more - więcej, bardziej ćw.3 str.81 - podręcznik 1. Jarek is more serious
than his brother. 2. Rosa is more beautiful
than Karen. 3.The Maths test is more
difficult than the English test. Proszę dokończyć
ćwiczenie. ćw.4 I think Art is more
interesting than P.E. I think tigers are more
dangerous than elephants. Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.4, 5 str.36 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać ćw.4 i 5
str.36 na moją pocztę do dnia 09.06.2020r.
04.06.2020r. Temat: Comparative
adjectives. Krótkie przymiotniki. Stopień równy
Stopień wyższy tall
+ -er
taller (than)
nice
+ -r
nicer (than) hot
podwojona
hotter (than)
spółgłoska +-er happy
'y' zamieniamy
happier (than)
na 'i' +- ier
ćw.1 str.81 - podręcznik Proszę przepisać do
zeszytu. Stopień równy
Stopień wyższy long
longer (than) short
shorter (than) slow
slower (than) small
smaller (than) old
older (than) close
closer (than) big
bigger (than) noisy
noisier (than) funny
funnier (than) Bicycles are cheaper than
cars. Rowery są tańsze od samochodów. than - niż, od ćw.2 Jane is taller than Tina. (tall) London is bigger than
Manchester. (big) Harry Styles is younger
than Zayn Malik. (young) Buses are cheaper than
trains. (cheap) Proszę dokończyć ćwiczenie. Ćw.2 str.81, proszę
przesłać na moją pocztę do dnia 08.06.2020r.
29.05 i 02.06.2020r. Temat: Review 6 -
ćwiczenia. ćw.5 str.75 - podręcznik Podaję dwa przykłady: How much water do you drink
every day? About 1 litre. How many biscuits do you
eat at school? One or two. Proszę napisać ćw.6 str.75
do zeszytu. ćw.3 str.35 - zeszyt
ćwiczeń Oto przykład: Are there any apples? Yes,
there are. ćw.6 str.35 Zakreśl właściwą formę. Oto dwa przykłady: Can I have two children's
tickets, please? That's Ł20, please. Proszę napisać ćw.4 i 5
str.35 (zeszyt ćwiczeń). Ćw.3 i 4 str.35, proszę
przesłać na moją pocztę do dnia 03.06.2020r.
26.05 i 28.05.2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające. ćw.1 str.75 - podręcznik 1. cheese 2 .juice 3. apple Proszę napisać pozostałe
przykłady. ćw.2 1. a packet of crisps 2. a carton of juice Proszę napisać pozostałe
przykłady. ćw.3 1. study - studied 2. work - worked Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.4 1. I put some cheese on my
pasta. 2. I ate a biscuit before I
left home. Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.1, 2 str.35 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać ćw.1.2.3.4
str.75 na moją pocztę do dnia 29.05.2020r.
21.05 i 22.05.2020r. Temat: Polska kuchnia: Co
gotuje? Posłuchaj nagrania i
przeczytaj tekst ze zrozumieniem. ćw.4 str.73 (podręcznik). Dopasuj nagłówki (a-f) do
akapitów (1-5). Jeden nagłówek pozostanie
niewykorzystany. a) Co z napojami? b) Kto zrobił bajgiel? c) Co jest w menu? d) Co z fast foodami? e) Co jest na deser? f) Z czego deser jest zrobiony? ćw.5 str.73 Odpowiedz na pytania: 1. Co znaczy "hearty"? 2. Nazwij dwa rodzaje mięsa
używanego w polskiej kuchni? 3.Jakiego rodzaju potrawami
są barszcz i kapuśniak? 4. Jakiego kształtu jest
bajgiel? 5. Nazwij dwa składniki
używane w polskich deserach? 6. Kto pije herbatę z
cytryną: Anglicy czy Polacy? ćw.6 str.73 Posłuchaj nagrania. Co
jedzą Jack i Megan? Dopisz właściwą odpowiedź. Proszę przesłać ćw.4
str.73 na moją pocztę do dnia 25.05.2020r.
15.05 i 19.05.2020r. Temat: Pojemniki na
żywność. ćw.1 str.72 - podręcznik Proszę przepisać do
zeszytu. a bar of chocolate -
tabliczka czekolady a bottle of water - butelka
wody a box of cereal - pudełko
płatków śniadaniowych a can of cola - puszka
coli a carton of juice - karton
soku a jar of jam - słoik dżemu a packet of crisps - paczka
prażynek a tin of tomatoes - puszka
pomidorów Proszę napisać w zeszycie
ćw.2 i 3 str.72 oraz ćw. 1,2 i 3 str.33 - zeszyt
ćwiczeń. Na moją pocztę przesyłamy
ćw.1,2 i 3 str.33 do dn. 20.05.2020r. VEGETABLE SONG
https://www.youtube.com/watch?v=RE5tvaveVak
12.05 i 14.05.2020r. Temat: How many...? How
much...? Ile...? How many...? Ile...?
(gdy pytamy o rzeczy policzalne) How many apples do you
want? Ile chcesz jabłek? How many cats has she got?
Ile ona ma kotów? How much...? Ile...?
(gdy pytamy o rzeczy niepoliczalne) How much meat does Adam eat
every day? Ile mięsa Adam je codziennie? How much time has Ola got ?
Ile Ola ma czasu? HOW MANY VS. HOW MUCH:
https://www.youtube.com/watch?v=va4RiItIbew HOW MUCH? VS HOW MANY?
https://www.youtube.com/watch?v=QbeIFCTy9sU HOW MANY - HOW MANY
APPLES? SONG & STORY
https://www.youtube.com/watch?v=d7hYjIV4AF0 HOW MUCH - HOW MUCH IS IT?
- ASKING ABOUT PRICES SONG & STORY
https://www.youtube.com/watch?v=I9YYtue3_Cs ćw.2 str.71 1. how much milk is there? 1 litre milk Proszę napisać pozostałe
przykłady. ćw.3str.71 1c How many 2b some 3a How much 4a much 5b How much Proszę napisać pozostałe
przykłady. Bardzo proszę napisać:
Finished! str.71 oraz ćw.5 str.32 (zeszyt
ćwiczeń). Ćwiczenia przesyłamy na
moją pocztę do dnia 15.05.2020r.
08.05.2020r. Temat: Gramatyka: lots of /
much / many. Proszę przepisać notatkę do
zeszytu. lots of - dużo; występuje w
zdaniach twierdzących z rzeczownikami
policzalnymi oraz rzeczownikami niepoliczalnymi; many - dużo, wiele;
występuje w zdaniach przeczących i w zdaniach
pytających z rzeczownikami policzalnymi; much - dużo; występuje w
zdaniach przeczących i w zdaniach pytających z rzeczownikami
niepoliczalnymi; Are there many apples? Czy
jest dużo jabłek? He doesn't eat much meat.
On nie je dużo mięsa. There are lots of eggs /
cheese in the fridge. W lodówce jest dużo jajek
/ sera. ćw.1 str.71 - podręcznik My brother eats lots of
meat. Mój brat je dużo mięsa. There aren't many tomatoes.
Nie ma dużo pomidorów. 1. Luke likes a lot of
cheese in his sandwiches. 2. Do you need many eggs
for this recipe? 3. You didn't buy many
potatoes. Proszę napisać pozostałe
przykłady. Proszę napisać ćwiczenie 4
str.32 w zeszycie ćwiczeń. Ćw.1 i 4 przesyłamy na moją
pocztę do dnia 12.05.2020r. Gramatyka - many /
much / a lot of (lots of)
https://www.youtube.com/watch?v=Rc4_r6x98lo Uwaga: a lot of (lots of )
- mają to samo znaczenie.
05.05. i 07.05.2020r. Temat: Rzeczowniki
policzalne i niepoliczalne. Rzeczowniki policzalne (countable)
nazywają rzeczy, które można policzyć. an apple
two , seven apples a sandwich
several (kilka) sandwiches Rzeczowniki policzalne
występują w liczbie pojedynczej i mnogiej. I eat a sandwich for my
lunch. I don't like carrots. Rzeczowniki niepoliczalne (uncountable)
nazywają rzeczy, których nie można policzyć. cheese, bread, meat, salt,
milk Rzeczowniki niepoliczalne
występują tylko w liczbie pojedynczej. I like cheese. some / any some - kilka, jakieś,
trochę; wstępuje w zdaniach twierdzących z
rzeczownikami policzalnymi w liczbie mnogiej
oraz rzeczownikami niepoliczalnymi. any - żaden, jakiś;
występuje w zdaniach przeczących i w zdaniach
pytających z rzeczownikami
policzalnymi w liczbie mnogiej oraz z
rzeczownikami niepoliczalnymi. ćw.2 str.69 - podręcznik Podaję cztery przykłady: 1. There are some eggs in
the fridge. 2.Is there any milk in the
bottle? 3. Are there any biscuits
on your desk? 4. There isn't any cheese
in the sandwich. Proszę samodzielnie napisać
pozostałe przykłady. ćw.3 str.69 - podręcznik 1. There is some ham. 2. There aren't any
tomatoes. 3. There isn't any yoghurt. Proszę napisać pozostałe
przykłady. Bardzo proszę napisać ćw.4
str.69 - podręcznik, ćw.4, 5, 6 str.31 - zeszyt
ćwiczeń. Ćwiczenia proszę przesłać
na moją pocztę do dnia 08.05.2020r.
24.04 i 28.04.2020r. Temat: Słownictwo
dotyczące nazw produktów spożywczych. ćw.1 str.68 - podręcznik Proszę słownictwo przepisać
do zeszytu. apple - jabłko
beef - wołowina biscuit - herbatnik bread - chleb carrot - marchewka cheese - ser chicken (animal), (food) -
kurczak egg - jajko milk - mleko mango - mango orange juice - sok
pomarańczowy potato - ziemniak rice - ryż salmon - łosoś tomato - pomidor tuna - tuńczyk water - woda yoghurt- jogurt ćw.2 str.68 fruit - owoc/e, vegetables
- warzywa, meat - mięso, fish - ryba/y, dairy
products - nabiał, drinks - napoje ćw.3 str.68 Podaję tłumaczenie zdań: 1.Jakie jedzenie lubisz? 2.Lubię pizzę i czekoladę. 3.Jakiego jedzenia
nienawidzisz? 4.Nienawidzę jajek i
sałaty. 5.Co z napojami? 6.Lubię colę, ale nie lubię
mleka. ćw.3 str.31 - zeszyt
ćwiczeń JEDZENIE I NAPOJE:
https://www.youtube.com/watch?v=NfgBEsqpljA WARZYWA:
https://www.youtube.com/watch?v=yTEB4hdrJQU OWOCE:
https://www.youtube.com/watch?v=OB-P23lxgEE Proszę przesłać poprawność
wykonania ćwiczeń do dnia 28.04.2020r. (wtorek)
21.04 i 23.04.2020r. Poniższy temat jest
rozłożony na dwie lekcje. Temat: Czy są
jakieś pomidory? - czytanie i słuchanie ze
zrozumieniem. ćw.1 str.66 - podręcznik Podaję tłumaczenie dialogu: Tom nie chce jeść,
ponieważ... Tom i Dev są w domu Kate. D: Jestem głodny.Czy jest
jakieś jedzenie w lodówce,Kate? K: Hmm! Tak, jest, ale nie
zbyt wiele. Jest trochę szynki. Czy chciałbyś
kanapkę z szynką? D: Tak,OK. Czy są jakieś
pomidory? K: Nie ma. Jest dużo
sałaty. D: Fuj! nie cierpię salaty.
Czy jest jakiś ser? K: Nie ma. Jest kilka
marchewek, ale nie za dużo. D: Pycha...Kanapka z szynką
i marchewką! K: Bardzo śmieszne, Dev.
Tak czy inaczej, ile chcesz kanapek z szynką? D: Tylko dwie. A ty ,Tom? T: Nie, dziękuję. Nie
jestem głodny. K: Nie jesteś głodny?
Dlaczego? D: Czy jest test z
matematyki? Czy dostałeś złą ocenę? T: Nie dostałem. Dostałem
"A". D: "A". To wspaniale!
Znalazłem test w kserokopiarce i wziąłem go. K: O nie, Tom! Oszukiwałeś! T: Wiem... i mój nauczyciel
wie. Proszę napisać w zeszycie
ćw.2 str.66 oraz ćw.4 i 6 str.67. Podaję tłumaczenie zdań do
ćw.2: 1.Co Kate dodała do kanapki
Dev? 2.Jakie warzywa znajdują
się w lodówce? 3.Jaką ocenę Tom otrzymał z
testu matematycznego? 4.Co Tom znalazł w
kserokopiarce? 5.Czy nauczyciel Toma wie,
że on oszukiwał? Proszę wykonać ćw.1 i 2
str.31 - zeszyt ćwiczeń. Bardzo proszę przesłać
ćwiczenia na moją pocztę do dn.24.04.2020r.
(piątek).
17.04.2020r.
16.04.2020r. Temat: Ćwiczenia w
czasie przeszłym prostym. Proszę w zeszycie napisać
ćw. 4, 5 str.65 - podręcznik. Proszę napisać ćw.3, 4
str.30 - zeszyt ćwiczeń. Podaję linki dotyczące
czasu past simple:
https://www.youtube.com/watch?v=6nXuvznCFYE
https://www.youtube.com/watch?v=Bh14coUq8Ck&t=15s Ćw.3 i 4 str.30, przesyłamy
na mój e-mail do dn.21.04.2020r.(wtorek).
07.04.2020r. do the ironing - prasować iron - żelazko
25. 03 2020 r. 3. 04. 2020 r. Temat: Films - słownictwo.
-
ćw. 1, 3, 4 str. 62 - podręcznik
W poniższym linku, na dole strony, znajdują
się ćwiczenia gramatyczne oraz słownictwo.
|
KLASA 7b |
Kl. VII b (II grupa): 24.06.2020r. Temat: Gry i zabawy
językowe. ćw.1 str.89 - podręcznik Znajdź dziesięć wyrazów
związanych z muzyką. Napisz je we właściwej
liście w zeszycie. ćw.2 Popatrz na obrazki w
pamiętniku Ali na następny tydzień. Postępuj
według instrukcji. ćw.3 Użyj kodu tak, aby utworzyć
rzeczowniki i przymiotniki. Napisz je w
zeszycie. Proszę napisać ćw.1, 2
str.30 w zeszycie ćwiczeń.
19.06 i 22.06.2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające 7. ćw.1 str.88 - podręcznik Znajdź wyraz niepasujący w
każdej grupie. Napisz odpowiedzi w zeszycie. 1. drums, electronic,
keyboard, piano electronic 2. folk, classical, hard
rock, vocals vocals 3. bass, concert, fans,
hits bass Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.2 W zeszycie uzupełnij tekst
wyrazami znajdującymi się w ramce. 1. Did you know that Tina
plays the bass in a hard rock band? 2. My brother's a DJ. He
uses his computer to play all the music. 3. Fans of Taylor Swift are
called 'Swifties'. They buy every song she
sings. Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.3 W zeszycie napisz zdania
używając 'be going to' lub 'will'. 1.I/think / Happy Faces /
wi / The You Factor this year. I think Happy Faces
will win The You Factor this year. 2.Who / be / number one /
this week? Who will
be number one this year? Dokończ ćwiczenie. ćw.4 W zeszycie uzupełnij zdania
w present continuous dla przyszłych planów.
Zastosuj odpowiednią formę czasowników w
nawiasach. 1. We aren't meeting
tomorrow. (not meet) 2. You are coming with us
to the final on Saturday. (come) 3. What are you doing this
weekend? (do) Dokończ ćwiczenie. ćw.5 W zeszycie napisz wyrazy we
właściwej kolejności tak, aby utworzyć zdania twierdzące lub pytające. 1. are / do / going / to /
we / What / ? What are
we going to do? 2. going / make / stronger
/ to / We're / you We're
going to make you stronger. Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.6 W zeszycie uzupełnij dialog
zwrotami znajdującymi się w ramce. ćw.7 Posłuchaj rozmowy
telefonicznej. W zeszycie uzupełnij zdania dwoma
lub trzema wyrazami. Proszę przesłać ćw.1,3 6
str.88 na moją pocztę do dnia 23.06.2020r.
15.06.2020r. Temat: Offers and requests
- ćwiczenia w mówieniu. ćw.1 str.86 - podręcznik Przeczytaj dialog ze
zrozumieniem i uzupełnij go brakującymi wyrazami
lub zwrotami. Następnie posłuchaj i sprawdź.
Jakie dwie rzeczy Dan oferuje? O co prosi go
Amelia? ćw.2 Przeczytaj zwroty kluczowe.
W zeszycie napisz zwroty, jakimi Amelia i
Dan posługują się w dialogu. ćw.4 Popatrz na sytuacje 1 - 5.
Zaoferuj pomoc i poproś o pomoc w każdej
sytuacji. Użyj zwrotów kluczowych. Look - I've got all of
these tickets to sell. Could you help me sell
them, please? Sure, I'll sell some
tickets if you want. That would be great, thanks. Proszę przesłać ćw.1 i 2
str.86 na moją pocztę do dnia 19.06.2020r.
08.06
i 10.06.2020r. Temat: Be going to:
questions. Present continuous for future
arrangements -
ćwiczenia. ćw.1 str.85 W zeszycie napisz wyrazy we
właściwej kolejności tak, aby utworzyć pytania. Następnie dopasuj pytania 1
- 4 z odpowiedziami a - f. 1. What are we going to do?
b 2. Are you going to work
with me? f Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.2 Napisz pytania z 'be going
to' (1 - 6). Podaj własne odpowiedzi. 1. How are we going to
travel? 2. Where are we going to
stay? 3. Are we going to be on
TV? Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.3 W zeszycie dopasuj zdania 1
- 5 z regułami. a - c. ćw.4 Uzupełnij dialog formą
czasowników w czasie present continuous. ćw.4, 6 str 29 zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać ćw.2, 3
str.85 na moją pocztę do dnia 15.06.2020r.
05.06.2020r. Temat: Will i be
going to - ćwiczenia. Will/won't Aby powiedzieć o decyzji
podjętej w chwili mówienia, używamy will/won't. I'm bored. I think I'll
phone Ola. Will/won't używamy również,
kiedy przewidujemy przyszłość, nie mając jednak
mocnych przesłanek. I think I'll go outside
tomorrow. Proszę przepisać do
zeszytu. Uzupełnij zdania formami be
going to, will lub won't oraz podanym
czasownikiem w odpowiedniej formie. 1. He's learning for the
exam. He probably (have) won't have time to meet
us today. 2. I have some free time
now. I think I (play) will play games on my
computer. 3. My friend hates spinach.
He (like) won't like the dinner today. 4. I have an appointment
with my doctor. I (see) am going to see him
tomorrow. ćw.5 str.83 - podręcznik W zeszycie napisz zdania z
be going to ( plany i zamiary) lub will
(przewidywania). Użyj czasowników w nawiasach. ćw.4 str.28 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać ćw.5 str.83
na moją pocztę do dnia 09.06.2020r.
01.06 i 03.06. 2020r. Temat: Be going to -
ćwiczenia. Mówiąc o planach
dotyczących przyszłości, możemy użyć struktury
be going to. I'm going to stay at home. Is Ala going to be a nurse? Be going to możemy również
użyć, kiedy przewidujemy przyszłość na podstawie
mocnych przesłanek. Look at the dark clouds.
It's going to rain. ćw.2 str.83 - podręcznik Przeczytaj informacje w
tabeli i uzupełnij zdania w zeszycie. Oto przykład: Laila isn't going to change
the lyrics. Sam is going to change the
lyrics. ćw.3 W zeszycie napisz zdania o
swoich planach i planach swoich przyjaciół. Użyj
twierdzących i przeczących form be going to i
pomysłów, które są w tabeli. I'm not going to play the
drums. ćw.3 str.28 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać ćw.2 str.83
na moją pocztę do dnia 05.06.2020r. BE GOING TO:
https://www.youtube.com/watch?v=TPCjxkCYf1s
27.05 i 29.05.2020r. Temat: Znajomość środków i
funkcji językowych. ćw.4 str.78 - podręcznik Przeczytaj wskazówkę. W
zeszycie uzupełnij drugie zdanie w taki sposób,
aby ono miało to samo znaczenie, co pierwsze
zdanie. Użyj podanych wyrazów, ale nie zmieniaj
ich formy. Oto przykład: 1.Never forget to bring
your torch. MUST You must (remember
to) / must not forget to bring your torch. ćw.5 W zeszycie uzupełnij drugie
zdanie tak, aby ono znaczyło to samo, co
pierwsze zdanie. Użyj podanych wyrazów, ale nie
zmieniaj ich formy. Możesz napisać do czterech
wyrazów łącznie z podanym wyrazem. Oto przykład; 5.It's a good idea to carry
a first - aid kit when you're travelling. SHOULD You should carry a
first - aid kit when you're travelling. ćw.6 str.79 - podręcznik Przeczytaj wskazówkę.
Następnie przeczytaj sytuację i wybierz
prawidłową reakcję. Dlaczego inne reakcje są
niepoprawne? Napisz odpowiedzi w zeszycie. ćw.7 Do każdej sytuacji wybierz
prawidłową reakcję. Napisz odpowiedzi w
zeszycie. W zeszycie ćwiczeń: 1.2
str.27 Proszę przesłać ćw.4,5/78 i
6,7/79 na moją pocztę do dnia 02.06.2020r.
22.05 i 25.05.2020r. Temat: Gry i zabawy
językowe. ćw.1 str.77 - podręcznik Znajdź siedem
czasowników.Każdy czasownik jest w innym
kolorze. Użyj tych czasowników i uzupełnij
wyrażenia związane z 'przetrwaniem'. Napisz
odpowiedzi w zeszycie. ćw.2 str.77 Co jest w namiocie? Dodaj
samogłoski (a,e,i,o,u) i znajdź sprzęt do
przetrwania. Napisz odpowiedzi w
zeszycie. ćw.1 str78 - podręcznik Sprawdź znaczenie wyrażeń w
słowniku. W zeszycie napisz cztery zdania z
wybranymi wyrażeniami. ćw.3 str.78 Przeczytaj tekst i
uzupełnij puste miejsca (1-4) brakującymi
zdaniami (a-e). Napisz je w zeszycie. Jest jedno
dodatkowe zdanie, które nie pasuje do tekstu. Proszę przesłać ćw.1,2/77 i
3/78 na moją pocztę do dn.27.05.2020r. Survival equipment:
https://www.youtube.com/watch?v=saAg7dP3NVo
18.05 i 20. 05.2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające. ćw1 str.76 - podręcznik Uzupełnij wyrażenia słowami
znajdującymi się w ramce. Podaję przykład: 1. make a noise ćw.2 W zeszycie napisz
prawidłowe odpowiedzi. ćw.3 W zeszycie uzupełnij zdania
poprawną formą czasowników. Podaję przykład: They won't survive if they
don't find drinking water. ćw.4 W zeszycie dopasuj 1-6 z
a-f. ćw.5 Przetłumacz fragmenty z
języka polskiego na angielski. Utwórz logiczne i poprawne
zdania. Podaję przykład: 1. The snake won't bite you
if you stand still. ćw.6 Uzupełnij dialog wyrazami i
wyrażeniami znajdującymi się w ramce. Podaję przykład: 1. make sure ćw.7 Posłuchaj Zoe i jej taty.
Napisz prawidłowe odpowiedzi. Proszę przesłać ćw.1,3,4,6
na moją pocztę do dnia 22.05.2020r.
13.05 i 15.05.2020r. Temat: Udzielanie
instrukcji. M: Czy to jest mój rower? A: Tak. A oto twoja
kamizelka bezpieczeństwa. M: Kamizelka
bezpieczeństwa? Naprawdę? A: Tak! I upewnij się, że
ty ... ją za każdym razem, kiedy jesteś na
rowerze. M: Dobrze. Czy możesz
sprawdzić mój kask? Wydaje się zbyt .... A: Sprawdźmy. Tak, jest w
porządku. Musi być bezpieczny. Ważne jest, aby chronić
swoją .... M: Nie będziesz jeździć za
(zbyt) ...? A: Nie martw się.
Pojedziemy .... Postaraj się nie denerwować albo
ci się to nie spodoba. M: Zgoda. A: Pamiętaj tylko, aby
zostać z grupą. Wszystko będzie dobrze, jeśli
będziesz postępować zgodnie z moimi
instrukcjami. Czy jesteśmy gotowi? M: Tak. A: Zatem jedźmy. ...mną. ćw.1 str.74 - podręcznik W zeszycie uzupełnij dialog
wyrazami z ramki. Następnie posłuchaj i sprawdź.
Jakich dwóch elementów wyposażenia
bezpieczeństwa potrzebuje Mark? fast - szybki, szybko follow - podążać,
postępować, zastosować head - głowa slowly - wolno,
powoli small - mały wear - nosić,mieć na sobie ćw.2 Przeczytaj wyrażenia
kluczowe. Przykryj dialog, a następnie w
zeszycie uzupełnij je jednym wyrazem. Posłuchaj
ponownie i sprawdź. ćw.4 W zeszycie uporządkuj
dialog we właściwej kolejności. Posłuchaj i
sprawdź. Proszę napisać ćw.1,2
str.26 - zeszyt ćwiczeń Proszę przesłać ćw.1,4
str.74 na moja pocztę do dnia 18.05.2020r.
11.05.2020r. Temat:
Czasowniki modalne: must i should. Czasownika must - musieć
używamy, kiedy mówimy o obowiązku, a zwłaszcza
wtedy, gdy ten obowiązek jest narzucony przez
osobę mówiącą. You must finish this
exercise today. Dzisiaj musisz skończyć to
ćwiczenie. Czasownik must wyraża także
naszą wewnętrzną potrzebę. I must remember to buy some
flowers for my mum. Muszę pamiętać, aby kupić kwiaty dla mojej mamy. Formy mustn't używamy,
kiedy coś jest zabronione. Students mustn't eat in
class. Uczniowie nie mogą (nie wolno im) jeść w
klasie. Mustn't oznacza "nie
wolno", "nie można". Czasownik modalny: must.
https://www.youtube.com/watch?v=zgVCcFuJ3TQ Czasownik should służy do
wyrażania powinności oraz formułowania rad. Should oznacza "powinien". They should stay at home.
Oni powinni zostać w domu. You shouldn't go there. Ty
nie powinnaś tam iść. Czasownik modalny: should.
https://www.youtube.com/watch?v=VEJPH6bC_Fg ćw.3 str.73 - podręcznik Popraw błędy w zdaniach. ćw.4 str.73 Napisz prawidłowe wyrazy w
zeszycie. ćw.4 i 5 str.25 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesyłać ćw.3,4
str.73 na moją pocztę do dnia 13.05.2020r.
06.05 i 08.05.2020r. Temat: Jungle challenge -
praca z tekstem. Proszę przeczytać i
wysłuchać tekst ze zrozumieniem: "Wyzwanie w
dżungli". ćw.1/70 - podręcznik Popatrz na tekst. Jaki jest
to rodzaj tekstu? Jak sądzisz, jaka informacja
znajduje się w tekście? a) osobisty blog b) reklama programu
telewizyjnego c) artykuł w gazecie ćw.2/70 Przeczytaj i ponownie
posłuchaj tekstu. Napisz imię (imiona) członka
(członków) zespołu do poszczególnych zdań. Podaję przykład: 1. Jenny has the best
survival rating. Jenny ma najlepszą ocenę
przeżycia. 2. ... i ...są najsłabszymi
zawodnikami. 3. ... trzeba przezwyciężyć
strach (stawić czoła) przed wężem. 4. ... prawdopodobnie nie
będzie polować na zwierzęta. 5. ... musi słuchać innych
ludzi. 6. ... zdecyduje, która
drużyna wygrywa. ćw.3/70 Proszę sprawdzić znaczenie
wyrazów oznaczonych kolorem niebieskim w
tekście. Napisz zdania z tymi wyrazami. ćw.1 71 W zeszycie dopasuj połówki
zdań (1 - 5) z (a - e) Następnie dopasuj zdania z ludźmi w tekście na
stronie 70. Podaję przykład: 1c Sophie Proszę napisać ćw. 1,2
str.24 - zeszyt ćwiczeń. Ćw.1, 2 str.70 oraz ćw. 1
str.71, proszę przesłać na moją pocztę do dnia
11.05.2020r.
29.04.2020r. Temat: What will
you do if your computer breaks down? -
ćwiczenia. ćw.1 Napisz zdania w zeszycie.
Zakreśl właściwą odpowiedź. 1. If you go / will
go to the beach, you'll need a swimsuit. 2. Janet helps / will help
you if you call her. 3. If you don't ask
questions, you don't / won't learn
anything. ćw.2 Napisz zdania w pierwszym
trybie warunkowym. Podaję przykład: a) If John / get home late
/ his mum / be angry. If
John gets home late, his mum will be angry. b) I / do the washing up /
if you / tidy your room. c) Anna / eat pizza / if
she / go out for dinner tonight. d) If Simone / work long
hours / she / feel tired. ćw.4 str.71 - podręcznik Uporządkuj wyrazy we
właściwej kolejności, aby utworzyć pytania.
Napisz zdania w zeszycie. ćw.5 str.24 - zeszyt
ćwiczeń Wykonane ćw.4 i 5, proszę
przesłać na moją pocztę do dnia 06.05.2020r.
Podaję linki dotyczące
pierwszego trybu warunkowego:
https://www.youtube.com/watch?v=V5guJIIYETM
24.04 i 27.04.2020r. Temat: Pierwszy
tryb warunkowy. Proszę przepisać notatkę do
zeszytu. Pierwszego trybu
warunkowego używamy, gdy mówimy o tym, co
najprawdopodobniej wydarzy się w przyszłości. If - jeśli, jeżeli Konstrukcja zdania: If + podmiot + present
simple, podmiot + will + czasownik (future
simple - czas teraźniejszy prosty) Przykład: If my best friend visits
me, I will be happy. Jeżeli moja najlepsza
przyjaciółka odwiedzi mnie, będę zadowolona. lub Podmiot + will + czasownik
if + podmiot + present simple. Przykład: I will be happy if my best
friend visits me. Będę zadowolona, jeśli moja najlepsza przyjaciółka
odwiedzi mnie. Po "If" zawsze występuje
czas present simple, nigdy "will". Po "If"nie stawiamy
przecinka. Proszę napisać ćw.3 str. 71
- podręcznik W zeszycie napisz
prawidłowe wyrazy. Przykład: 3) If we find mushrooms on
our walk, we won't pick them. (will + not =
won't) ćw.5 str.71 Popatrz na obrazek i w
zeszycie zaznacz 1- 5 z a-e, aby utworzyć
zdania. Przykład: 2 - e If she brings
water, she won't be thirsty. ćw.3,4 str.24 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać poprawność
wykonania ćwiczeń na moją pocztę do dnia
29.04.2020r.(środa).
20.04 i 22.04.2020r. Poniższy temat został
rozłożony na dwie lekcje. Temat: REPETYTORIUM
Znajomość środków i funkcji językowych. ćw.5 str.67 Przeczytaj wskazówkę,a
potem - trzy poniższe zdania. Dwa z nich
zawierają błędy, popraw je i napisz w zeszycie. Podaję prawidłowy przykład: 1Jordan Romero was one
month young than Mahavath Poorna when he climbed
Mount Everest. - younger ćw.6 str.67 Przetłumacz fragmenty z
języka polskiego na język angielski, aby
utworzyć logiczne i prawidłowe zdania. Podaję dwa prawidłowe
zdania: 1.(Jak daleko jest)... to your school? How far is it to
your school? 2.When I was five, (nie
potrafiłem mówić) ...English. When I was five, I
couldn't speak (in) English. ćw.7 str.67 Przeczytaj wskazówkę, a
następnie przeczytaj pytania (1-3) i do
nich podaj tyle odpowiedzi, ile potrafisz.
Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Podaję prawidłowy przykład: 1.How long does an elephant
live? I'm not sure./ I
don't know./ 100 years./etc. ćw.8 str.67 W zeszycie uzupełnij
wyrażenia w dialogach (1-3). Podaję prawidłową
odpowiedź: 2. idea Proszę wykonać ćw.3,4,5
str.23 w zeszycie ćwiczeń. Poprawność wykonania ćw.5,
6, 7 i 8 str.67, proszę przesłać na mój e-mail
do dn 24.04.2020r.(piątek).
15.04 i 17.04.2020r. Poniższy temat został
rozłożony na dwie lekcje. Temat: Łamigłówki i gry. ćw.1 str. 65 Uporządkuj litery tak, aby
znaleźć wyrazy dotyczące czasu, liczb i miar. ćw.2 str.65 Proponuję wybrać sześć
przymiotników z ramki, a następnie napisać trzy
zdania w stopniu wyższym i trzy zdania w stopniu
najwyższym. ćw.3 str.65 Połącz kawałki puzzli i
znajdź nazwy zawodów i umiejętności. ćw. 4 str 64 Uzupełnij mini - dialogi
wyrazami i wyrażeniami z ramki. Przesyłam poniższy link:
stopniowanie przymiotników.
https://www.youtube.com/watch?v=GwFqyhs_3M4 Wszystkie ćwiczenia
znajdują się w podręczniku, piszemy je w
zeszycie. Wykonaną pracę, proszę przesłać na mój
e-mail do dn. 17.04.2020 (piątek).
06.04 i 08.04.2020r. Przypominam, że dodajemy
końcówkę -er do nazw wykonywanych zawodów.
Jeżeli czasownik zakończony jest na -e, to
tylko dostawiamy -r Uzupełnij zdania poprawną formą wyrazów w ramce. Przypominam, że przymiotniki
jednosylabowe stopniujemy przez dodanie
końcówki -er w stopniu wyższym, a -est w stopniu
najwyższym.
Napisz w stopniu wyższym i najwyższym zdania na
temat sportowców.
Proszę ćwiczenia napisać w zeszycie.
25. 03 2020 r. 3. 04. 2020 r. Temat: Tworzenie pytań i
udzielanie odpowiedzi na sugestie. Temat: Wypowiedź pisemna - e-mail. ćw. 5 str. 22 - zeszyt ćwiczeń Dostałeś/Dostałaś kartkę urodzinową od znajomego. Napisz e-mail z podziękowaniem. Prześlij pracę do 6. 04. 2020 r.
Poniżej podaję linki z
materiałami. Proszę obejrzeć je ze zrozumieniem.
W poniższym linku, na dole strony, znajdują się
ćwiczenia gramatyczne oraz słownictwo.
|
KLASA 8a |
Kl. VIII a 25.06.2020r. Temat: Gramatyka i
słownictwo. Uzupełnij zdania jednym
wyrazem w każdej luce. 1 I don't like to eat
apples with the skin on, so I always ... it. 2 The plane takes ... at 6
p.m. 3 I have to go to the ...
to pick up my glasses. 4 Here's the Ł20 that I ...
from you. 5 Now, you have to ... the
milk into the saucepan. Uzupełnij zdania właściwą
formą wyrazów w nawiasach. 1 We (go) ... on holiday
tomorrow morning. 2 My friend (cook) ...
dinner for us yesterday. 3 This is (big) ... holiday
resort in the country. 4 They (sell) ... really
nice bread in that bakery. 5 Shopping online is (easy)
... for me than going out to the shops. Sprawdź w słowniku
znaczenie następujących wyrazów: drought,
earthquake, fire, flooding, hurricane,
nuclear explosion, oil spill, pollution,
tsunami, volcanic eruption, wildfire. Które z
powyższych określeń odnoszą się do klęsk
żywiołowych, a które do katastrof wywołanych
przez człowieka? Z którymi zdaniami się
zgadzasz (True), a z którymi - nie (False)? 1 If I met Robert
Lewandowski in the street, I'd ask him for his
autograph. T/F 2 If Poland does well in
any international tournaments, I'll be very
happy T/F 3 I'll be disappointed if
Kamil Stoch doesn't take part in the next
Olympics. T/F 4 I won't watch the World
Cup unless Poland qualifies. T/F
22.06 i 23.06.2020r. Temat: Gry i zabawy
językowe. Do początków wyrażeń 1-8
dopasuj zakończenia a-h. 1 eat
a regular sports 2 cycle
b to school 3 listen to
c holidays 4 drink
d of fresh air 5 have regular
e healthy food 6 do
f a lot of water 7 get a lot
g family and friends 8 relax with
h relaxing music Z podanych liter ułóż
porady dotyczące tego, jak należy troszczyć się
o środowisko. Use a bike! Don't
eoluplt the air. pollute cyeclre things you want to
ohrwt away. Don't aswert water! epttrco animals and plants! Wskaż właściwy wyraz. 1 That why / what you
should volunteer. why 2 In / As a result, we are
organizing a protest. 3 As / For that reason, you
should donate money to our charity. 4 And why / so we've
decided to hold a demonstration. 5 Because of / for this,
everyone should sign our petition. Odszukaj wyrazy w wężu.
Uzupełnij za ich pomocą wyrażenia określające
miejsca, w których uprawia się sport.
coursebasketrinkcourtpitchfootballicestadiumiceringtrack 1 running .... 2 football ... or .... 3 ice .... Uzupełnij każde zdanie
jednym wyrazem: bit, ever, far, having, thing,
weather. 1 We are ... a brilliant
time. 2 It's the best holiday
I've ... had. 3 The best thing ... is the
beach. 4 The ... is fantastic. 5 It's rained every day so
.... 6 It's a ... too hot!
15.06.2020r. Temat: Rozumienie tekstów
pisanych. Dobierz poniższe wyrazy do
definicji. a journey a
voyage scenery a view a trip
surroundings 1. what you can see
directly from your window - a view 2. an act of travelling a
long way across the sea 3. everything that's around
you 4. natural beauty of the
countryside 5. a visit to a place Wyobraź sobie, że
intensywnie trenujesz, przygotowując się do
ważnej imprezy sportowej. Opisz w zeszycie swój
typowy dzień. Użyj poniższych wyrażeń i podaj
godziny zajęć. at dawn in the
morning at midday in the afternoon
at dusk at night at midnight I often get up at dawn and
go jogging. I'm usually back home by seven
o'clock in the morning. Then, I have a shower
and eat a very healthy breakfast. Ułóż zajęcia w kolejności
od najistotniejszego do najmniej istotnego dla
twojego samopoczucia. Zapisz je w zeszycie. - eating healthy food - listening to the relaxing
music - getting plenty of sleep - drinking a lot of water - having regular holidays - doing regular sport - getting a lot of fresh
air - relaxing with family and
friends Połącz kategorie 1 - 4 z
grupami wyrazów łączących ( a - d). Czy znasz
te wyrazy? 1. giving examples d 2. putting ideas in order 3. giving extra information 4. contrasting information a) also/too/as well/and/in
addition b) however/although/but c) first/then/later/finally/after
that d) for example/for instance/such
as
08.06
i 09.06.2020r. Temat: Powtórka
kumulatywna. ćw.2 str.158 1. burglary forgery murder
thief thief 2. criminal judge police
officer detective criminal Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.3 1.The government needs to
do something about all the very poor people in
our country. 1. poverty 2. The problem of people
being alone is becoming more and more serious. 2. loneliness Proszę dokończyć ćwiczenie. ćw.4 1. We have never been to
such a beautiful park. 2. We planted the trees
that we had bought at the garden centre. 3. People prepared the
banners last week. Napisz pozostałe przykłady. ćw.6 Can you help me, please? Yes, of course. What are
you doing? I'm making some posters for
the protest tomorrow. Napisz pozostałe przykłady. ćw.7 str.159 1. Jerry wrote the email to B complain about his visit
to the Botanical Garden. Napisz pozostałe przykłady.
02.06 i 04.06.2020r. Temat: Zdania warunkowe. Zerowego trybu warunkowego
używamy, kiedy mówimy o faktach i o tym, co jest
ogólnie uznane za prawdziwe. Wzór zdania: If (when, as soon as)+
Podmiot + Present Simple, Podmiot + Present
Simple If you mix red and blue,
you get purple. lub Podmiot + Present Simple +
if (when, as soon as)+ Podmiot + Present
Simple You get blue if you mix red
and blue. Pierwszego trybu
warunkowego używamy, kiedy mówimy o tym, co
najprawdopodobniej wydarzy się w przyszłości. If (when, as soon as,
unless) + Podmiot + Present Simple, Podmiot +
Future Simple If Ania is at school
tomorrow, I will give her the books. lub Podmiot + Future Simple +
if (when, as soon as, unless)+ Podmiot + Present
Simple. I will give Ania the books
if she's at school tomorrow. unless = if not (jeśli nie,
chyba że) You won't win the race
unless you train hard. Drugiego trybu warunkowego
używamy, kiedy mówimy o tym, co nie jest
prawdziwe lub najprawdopodobniej nie wydarzy się
w przyszłości. If (when, as soon as,
unless) + Podmiot + Past Simple, Podmiot + would +
czasownik If I had enough money, I
would buy a new car. lub Podmiot + would +
czasownik + if (when, as soon as, unless)
+Podmiot + Past Simple I would buy a new car if I
had enough money. Proszę napisać ćw.3 i 4
str.105 (podręcznik) i przesłać na moją pocztę
do dnia 05.06.2020r.
28.05 i 01.06.2020r. Temat: Znajomość funkcji
językowych. Do każdej z opisanych
sytuacji dobierz właściwą reakcję: A,B lub C.
Zapisz odpowiedzi w zeszycie. 1. Kolega uważa, że należy
dbać o środowisko. Jak przyznasz mu rację? A We
should protect it. B That's
right! C Don't
worry. 2. Jak zapytasz znajomego o
to, jak najlepiej dbać o środowisko? A What's
the best way to protect the environment? B Isn't
it a good idea to protect the environment? C Should
you protect the environment? 3. Chcesz, aby znajoma
pomogła ci posortować opakowania. Co powiesz? A Could
you help me, please? B Do you
want me to help you? C Is it
OK to help me, please? ćw.4 str.129 Przykład: 1. X First, you select the
film you want to watch and then you need to pay
for it. Y OK,
what do I do next /do I do after that? ćw.1b str.151 Przykład: 1.I'm taking part in a
charity run. People have sponsored me and all
the money that I raise will
go to my chosen charity. B ćw.4 str.151 Przykład: 1. Nie zrozumiałeś/Nie
zrozumiałaś, co powiedział kolega.Co powiesz? B Sorry,
I don't understand. Poprawność wykonania
ćwiczeń, proszę przesłać na moją pocztę do dnia 02.06.2020r.
25.05 i 26.05.2020r. Temat: Znajomość środków
językowych. ćw.3 str.132 - podręcznik Podaję przykład: 5.I prefer studying science
to the arts. BETTER I like studying science
better than (studying) the arts. ćw. 4 str.132 Podaję przykład: 4.Robots (już wykonywały)
have already performed operations on people. ćw.2 str.154 Przykład 3.The school wants to ban
mobile phones! All the students in my class
signed a petition against it. ćw.5 str.154 Przykład: 1.They (not be)on a student
protest before. They haven't been on a
student protest before. ćw.3 str.173 Przykład: 1.Lisa said she had seen a
shoplifter. Powyższe ćwiczenia
przesyłamy na moją pocztę do dnia 29.05.2020r.
19.05. i 21.05.2020r. Temat: Strona
bierna. Strony biernej używamy, gdy
wykonawca czynności jest mniej istotny niż sama
czynność. Zdania w stronie biernej tworzymy
przez zastosowanie właściwej formy czasownika
'be' w odpowiednim czasie oraz formy past
participle. Present simple: Sandwiches are sold by them. Past simple: The house was built in
1993. Present Perfect: The car has been cleaned by
Peter. Future simple: Dinner will be cooked. Dopełnienie w zdaniu w
stronie czynnej staje się podmiotem w zdaniu w
stronie biernej. My friends buy flowers.
(dopełnienie) Flowers are bought by my
friends. (podmiot) Jeżeli chcemy zaznaczyć,
przez kogo została wykonana dana czynność,
używamy przyimka 'by'. ćw.3 str.126 - podręcznik 1. The typewriter was
invented (invent) in 1867 by Christopher Sholes,
Carlos Glidden
and Samuel Soule. 2. The Walkman hasn't been
produced (not/produce) in Japan since 2010. Proszę napisać pozostałe
przykłady. ćw.4 str.127 - podręcznik 1. American companies
create a lot of technology. A lot of
technology is created by American companies. 2. They have opened a new
Internet cafe in our town. A new
Internet cafe has been opened in our town. Proszę napisać pozostałe
przykłady. Bardzo proszę napisać
ćw.1,2,3,4,5 str.65 w zeszycie ćwiczeń. Ćw3/126, 4/127 oraz 1,3/65
przesyłamy na moją pocztę do dnia 22.05.2020r. STRONA BIERNA - PASSIVE
VOICE
https://www.youtube.com/watch?v=e-_x6HA3gmw
14.05. i 18.05.2020r. Temat: Mowa
zależna. Mowę zależną stosujemy
wtedy, gdy chcemy przekazać coś, co mówił ktoś
inny. W mowie zależnej zmieniamy używany czas,
zazwyczaj poprzez "cofnięcie się" o jeden czas. Mowa niezależna
Mowa zależna Present simple
Past simple "I play football".
He said he played football. Present continuous
Past continuous "I'm reading the book".
She said she was reading the book. Past simple
Past perfect "I went to school yesterday".
He said he had gone to school the day before. Present perfect
Past perfect "I've done my homework".
He said he'd done his homework. Past perfect
Past perfect "I'd written a letter
She said she'd written a letter. am/is/are/going to
was/were/going to "I'm going to work at
school". She said
she was going to work at school. will
would "I will see the film".
She said she would see the film. Pytania ogólne (yes/no) I asked her, "Do you play
the piano?" I asked her if she played
the piano. Pytania szczegółowe I asked him, "Where are you
going?" I asked him where he was
going. W mowie zależnej, do
przytaczania wypowiedzi, możemy używać różnych
czasowników, np. say, tell, ask. She said she was sad. He told me he had written a
letter. I asked them what they had
seen. Mowa zależna:
https://www.youtube.com/watch?v=dSYeIJEFMvs Proszę napisać ćw.5,6,7,8
str.76 w zeszycie ćwiczeń. Bardzo proszę napisać
ćw.4b,4c str.149 (podręcznik) i przesyłać na
moją pocztę do dnia 19.05.2020r. Rozmówki angielskie:
https://www.youtube.com/watch?v=XiA6BdwLrG4
11.05 i 12.05. 2020r. Temat: Rozwijanie
umiejętności gramatycznych. ćw.1 Present perfect with for
and since. Napisz zdania w
czasie present perfect z wyrazami "since" i
"for". a) She / live in New York /
2000. She has
lived in New York since 2000. b) Ruth / be in the
football team / January. c) We / study art / two
years. d) Chris / have his new
mobile phone / yesterday morning. e) Mary and Stuart / sing
in a pop group / a long time f) Katherine / work in the
school / last September. g) Paul not read a novel /
he was 13. ćw.2 Comparative and superlative
adjectives. Napisz zdania w stopniu
wyższym i najwyższym. a) Fruit / is / healthy /
chips. Fruit is
healthier than chips. b) My shoes / are /
expensive / my socks. c) Sheila / is / good at
swimming / Ruth. d) London / is /old / New
York. e) Olek / is / bad
football player / in the team. Olek is
the worst football player in the team. f) Dan / is / tall student
/ in my class. g) It / is / dangerous job
/ in the world. h) They / are / busy
workers / in the company. ćw.3 have to / don't have to Uporządkuj wyrazy i utwórz
zdania. a) has / Gary / to / a /
wear / uniform. Gary has
to wear a uniform. b) early / Susie / to / up
/ get / has. c) doesn't / Fiona / do /
to / homework / have / her. d) English / to / We /
speak / have. e) have / floor / They /
clean / to / don't / the. ćw.4 can, could, be allowed to Popraw zdania. a) You can to work on
Saturdays. You can
work on Saturdays b) Are we go home early? c) I be allowed to stay up
late on Fridays. d) Peter can't borrowing
his sister's mp3 player. e) A few years ago, adults
can smoke in bars. f) We aren't allow to play
football in the rain. Ćwiczenia proszę przesłać
na moją pocztę do dnia 15.05.2020r. Egzamin ósmoklasisty z
języka angielskiego:
https://www.youtube.com/watch?v=ne8xV4NCD8A
07.05 i 11.05.2020r. Temat: Ludzie związani z
przestępczością. crime - przestępstwo,
zbrodnia 1.burglary - kradzież z
włamaniem 2.drug dealing - handel
narkotykami 3.forgery - fałszerstwo 4.kidnapping - porwanie,
uprowadzenie 5.mugging - rabunek
uliczny, napaść uliczna 6.murder - morderstwo,
zamordować 7.pickpocketing - kradzież
kieszonkowa 8.robbery - napad 9.terrorism - terroryzm 10.theft - kradzież 11.vandalism - wandalizm Słownictwo: CRIME -
podręcznik str.157. ćw1/2 str.150 - podręcznik Crime
Criminal
Verb 1.burglary c
burglar
burgle 2.drug dealing k
drug dealer deal
drugs 3.forgery d
forger
forge 4.kidnapping a
kidnapper
kidnap 5.mugging j
mugger
mug Proszę napisać pozostałe
przykłady. ćw.3 str.150 1. judge
a.gives evidence in court 4,6,7 2.police officer
b. investigates a crime 2,3,7 3.detective
c.breaks the law 5
Proszę napisać pozostałe
przykłady. ćw.1,2,3,4 str.75 - zeszyt
ćwiczeń Proszę przesłać ćw1/.2,3
str.150 na moją pocztę do dnia 12.05.2020r.
CRIME AND THE LAW:
https://www.e-angielski.com/slownictwo-tematyczne/crime-and-law-przestepczosc-i-prawo ANGIELSKI ROZMÓWKI
MP3:
https://www.youtube.com/watch?v=BlaiDTxVGd0
05.05.2020r. Temat; Rozwijanie
umiejętności gramatycznych. Proszę przepisać do zeszytu
następujące zdania: 1. Alice works in the
evening from Monday to Saturday, but she doesn't
work on Sundays.
(Present Simple) 2. He isn't staying in a
nice hotel at the moment. (Present Continuous) 3. What did you do last
weekend? (Past Simple) 4. Graham and Daniel were
painting the garage at three o'clock yesterday
afternoon. (Past Continuous) 5. Ben was celebrating his
birthday when Tim phoned. (Past Continuous and Past
Simple) 6. Darren hasn't been to
the Arctic. (Present Perfect) 7. Shelley is going to
visit her aunt next week. (Be going to) 8. If you go to the beach,
you'll need a swimsuit. (First conditional) 9. I will (I'll) travel to
London by bus tomorrow. (Future Simple) 10.Had he eaten dinner
before he left? (Past Perfect) ćw.1 Przepisz do zeszytu i
uzupełnij zdania: 1. Jerry ......(lose) his
wallet. (Present Perfect) 2.Dave and Sue ......(not
/ visit) China. (Present Perfect) 3. I ......(go) to the
cinema. (Past Simple) 4. We ......(not / watch)
TV last weekend. (Past Simple) 5. ......you like
chocolate? (Present Simple) Yes, I ...... 6. She usually
......(work) in the evening. (Present Simple) 7. Amanda ......(run) a
marathon in June. (Be going to) 8.They ......(not / play)
football before they saw their first World Cup.
(Past Perfect) 9. Where ......(you / go)?
(Present Continuous) 10.He's sure that he
......(pass) his exams this year.(Future Simple) 11. If you don't ask
questions, you ......(not / learn) anything.
(First Conditional) 12. When the thieves
entered the house, everyone ......(sleep).
(Past
Continuous and Past Simple) 13. Tom ......(sit) in the
garden when I arrived. (Past Continuous). 14. Patrick ......(not /
sing) in the concert tonight. (Be going to) Proszę napisać ćw.
4a str.148 - podręcznik oraz ćw. 1, 2, 3, 4
str.75 - zeszyt ćwiczeń. English grammar
test: https://www.youtube.com/watch?v=-cvEA8897Fc English
conversation: https://www.youtube.com/watch?v=h8XbayIhHjU Ćw.1: (1-14) oraz
ćw.4a str.148, proszę przesłać na moją pocztę do
dnia
08.05.2020r.
27.04 i 28.04.2020r. Temat: Past Perfect. Czasu past perfect używamy
do wyrażenia czynności, które zostały zakończone przed innymi przeszłymi
czynnościami. Czasu past simple używamy do
wyrażenia niedawnych czynności. Określenia czasu: already,
after, before, by the time, when for, since, as soon as. Twierdzenia: Podmiot + had + czasownik
III forma / +ed + reszta zdania. When Ola planted the
flowers, she watered them. Kiedy Ola posadziła
kwiaty, podlała je. My mum had cooked dinner
before I came. Moja mama ugotowała obiad zanim przyszłam. Przeczenia: Podmiot + had not +
czasownik III forma /+ed + reszta zdania.
hadn't He hadn't spoken French at
all before he joined the language course. They hadn't lived in
Portugal before they moved to Greece. Pytania: Had + podmiot + czasownik
III forma / +ed + reszta zdania. Had Ewa spoken to Piotrek
by the time she was outside? Had she worked in a
hospital before she started to work at school? Krótkie odpowiedzi: Yes,she had. / No, she
hadn't. Form past participle
czasowników nieregularnych trzeba znać na pamięć
(np.been, seen, written itd.) Forma past participle
czasowników regularnych jest taka sama, jak
forma past simple: bezokolicznik + -ed
(played, looked, smiled itd.) PAST PERFECT:
https://www.youtube.com/watch?v=eQ3Y7E2nKmI Proszę napisać ćw.2b, 3
str.148 oraz 1, 2 str.173 i przesłać na
moją pocztę do dnia 30.04.2020r.(czwartek)
23.04.2020r. Temat: Żywność -
ćwiczenia. Proszę napisać ćw.4, 5
i 6 str.68 - podręcznik Podaję przykłady do ćw.5: 7) bake, 11) oven Podaję przykład do ćw.6: 2) Can you go to the
supermarket? Proszę wykonać ćw.7,8,9
str.36 oraz 1,2,3,4,5,6 str.37 - zeszyt ćwiczeń. Ćwiczenia przesyłamy na
moją pocztę do dnia 27.04.2020r.(poniedziałek).
21.04 2020r. Temat: Ćwiczenia
utrwalające. Polecam obejrzeć: Angielski w restauracji: https://www.youtube.com/watch?v=BoyF_Y0hYfQ Angielskie słówka (jedzenie
i picie):https://www.youtube.com/watch?v=0N6QdJuBB0I ćw.1 str.68 - podręcznik Podaję przykład: 1.How much butter, salt,
tea, soup,meat...have you got? ćw.2 str.68 Podaję przykład: 3.pasta ćw.3 str.68 Podaję przykład: 1.sour Proszę napisać;
ćw.1,2,3,4,5 str 35 - zeszyt ćwiczeń. Proszę także wykonać
ćw.6,10 str.36 - zeszyt ćwiczeń. Bardzo proszę przeczytać
ze zrozumieniem: ROZDZIAŁ 6 (ŻYWIENIE) str.165. Poprawność wykonania
ćwiczeń proszę przesłać na moją pocztę do
dn.23.04.2020,.
16.04 - 20.04.2020r.
Temat został rozłożony na dwie lekcje. Temat: Wypowiedź
pisemna: e-mail. Proszę w zeszycie napisać:
ćw.1, 2, 3, 4 str.67 - podręcznik. Podaję link: E-mail po
angielsku - przykłady i słownictwo:
https://english-online.pl/e-mail-slownictwo/ Proszę napisać e-mail (ćw.5
str.67). Wykonaną pracę przesyłamy na moją
pocztę do dn. 20.04.2020r.(poniedziałek).
06.04-07.04.2020r.
Egzamin próbny z języka angielskiego Nagrania dla uczniów z dysleksją
28.03.2020 r.
WAŻNY KOMUNIKAT !
Polecam skorzystać
ze strony:
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
25. 03 2020 r. 3. 04. 2020 r. Temat: Rozumienie tekstów
pisanych. Eating in a restaurant.
-
ćw. 1 str. 64 - podręcznik
W razie problemów proszę pisać na e-mail: kradomska404@gmail.com.
W poniższym linku, na dole strony, znajdują się
ćwiczenia gramatyczne oraz słownictwo.
|