JĘZYK ANGIELSKI(S.Kozak)

 

 

KLASA 5

 

Wprowadzamy czas przeszły PAST SIMPLE. 
W załączniku podsyłam zdjęcie z notatką do wydrukowania i wklejenia do zeszytu, a także zdjęcie tabeli czasowników nieregularnych z właściwymi tłumaczeniami do sprawdzenia i poprawienia ewentualnych błędów. Proponuję także wydrukować siebie do nauki. 
Zalecam także obejrzenie filmiku na YOU Tube z bardzo fajnym omówieniem tematu PAST SIMPLE, moje propozycje załączam tutaj-2 linki do wyboru:
1. https://youtu.be/nBKn8gXIi9Y
lub
2.https://youtu.be/Bh14coUq8Ck

Jeśli jednak coś jest niezrozumiałego można poszukać innych filmów, jest bardzo duży wybór, jeśli dalej są jakieś niejasności, proszę kontaktować się przez moje konto fejsbukowe - kozacki.angielski lub pod adresem mailowym kozacki.angielski@gmail.com
Po zapoznaniu się z zasadami tworzenia zdań w tej konstrukcji należy wykonać następujące zadania rozkładając pracę na 4 kolejne dni

1dzień-twierdzenia z czasownikami regularnymi czyli dodawanie końcówki - ed:
Podręcznik: zad. 1,2 oraz Finished? Str. 47
Ćwiczenie: zad. 4,5 str. 21

2dzień—przeczenia
Podręcznik: zad. 1,2, 3,4 oraz Finished? Str. 49
Ćwiczenie: zad. 3,4,5 str. 22

3dzień-twierdzenia z czasownikami niregularnymi czy z tabelki
Podręcznik: zad. 1,2, 3 Str. 59
Ćwiczenie: zad. 4,5 str. 26

4 dzień-pytania i krótkie odp.
Podręcznik: zad. 1,2, 3 oraz Finished? Str. 61
Ćwiczenie: zad. 3,4 str. 27

Dodatkowo bardzo proszę o założenie konta ucznia na platformie learninggaps.org, założyłam tam już poszczególne klasy, do których załączam linki:
Va https://learningapps.org/join/43dh22dc
Vb https://learningapps.org/join/83d4xafn
Vc https://learningapps.org/join/jvt02x7n
Należy w nie wejść i utworzyć konto dołączając do właściwej klasy. Tam również będziemy mogli ćwiczyć poszczególne tematy w bardzo ciekawych aplikacjach. O czym będę informować bezpośrednio z platformy. 

Gdyby okres kwarantanny został wydłużony, kolejne materiały do pracy przekażę w następnym tyg. w piątek 27. 03. 2020r.

Poproszę także o przesyłanie zdjęć z wykonanymi zadaniami na w/w adres mailowy. 

    


1. Czasowniki nieregularne proszę przepisać i przetłumaczyć w zeszycie, podręcznik str. 59 (uczenie się na pamięć) 

2. Zadania do poćwiczenia konstrukcji na zgadzanie się i nie zgadzanie się.... SO DO I/REALLY? I DON'T oraz NOR DO I/REALLY!? I DO - notatka jest w zeszytach lub w zad. 2 str. 38 (zdjęcia w załączniku do wydrukowania lub przepisania do zeszytu)  

Wskazówki do zdjęć:

Kartka pierwsza -Należy odpowiedzieć na dwa warianty, że się zgadzamy i nie zgadzamy.

Kartka druga buźki odpowiadają tym zdaniom, które są tam napisane i nie tworzą sugestii. odp. również na dwa warianty identycznie jak na kartce pierwszej, nie patrząc na buźki. 

W ćwiczeniach z trzeciej kartki uczniowie sami wymyślają swoje zdania i odpowiadają jednym wariantem, zgodnie z prawdą.

3. Słówka zad. 1 str. 46 w podręczniku proszę przepisać i przetłumaczyć na j. polski, oraz wykonać zad. 1,2,3,4 str. 46,a także 1 i 2 str. 21 w zeszycie ćwiczeń

 

Na platformie edukacyjnej learningapps.org zadane są także zadania dodatkowe, dla chętnych uczniów.
Uczniowie, którzy chcieliby wykonywać więcej zadań z j.angielskiego mogą także  skorzystać z linku:
https://elt.oup.com/student/teamupplus/level2/?cc=pl&selLanguage=pl
Są tam zadania dodatkowe online, z materiałem podzielonym według poszczególnych rozdziałów w podręczniku. 

Past Simple - porównanie be/inne czasowniki NOT...

Porównanie czasownika BE oraz innych czasowników w  Past Simple -ćwiczenia

 

KLASA 6

Wprowadzamy konstrukcję HAVE TO-musieć . 
W załączniku podsyłam zdjęcie z notatką do wydrukowania i wklejenia do zeszytu. 
Zalecam także obejrzenie filmiku na YOU Tube z bardzo fajnym omówieniem tematu HAVE TO-musieć , moje propozycje załączam tutaj-2 linki do wyboru:
1. https://www.youtube.com/watch?v=XeeiHPaAmxo&t=292s 
oglądamy tylko do 4:50min
2.https://www.youtube.com/watch?v=86AogESR_0Q&t=257s 
od min. 2:09 do 4:07
Jeśli jednak coś jest niezrozumiałego można poszukać innych filmów, jest bardzo duży wybór, jeśli dalej są jakieś niejasności, proszę kontaktować się przez moje konto fejsbukowe - kozacki.angielski lub pod adresem mailowym kozacki.angielski@gmail.com Po zapoznaniu się z zasadami tworzenia zdań w tej konstrukcji należy wykonać następujące zadania:
1dzień- HAVE TO - musieć

Podręcznik: zad. 1,2, 3 oraz Finished? Str. 39
Ćwiczenie: zad. 3,4 str. 17


2dzień—praca z tekstem TOBY'S BLOG
Podręcznik: zad. 1,2 Str. 40 oraz przetłumaczenie tego tekstu w zeszycie
Ćwiczenie: zad. 4,6,7 str. 19

3dzień- słownictwo dotyczące osobowości - PERSONALITY
Podręcznik: zad. 4(nie trzeba słuchać),5, 6 Str. 41
Ćwiczenie: zad. 1,2 str. 18

4 dzień-słownictwo dotyczące wakacji HOLIDAYS
Podręcznik: zad. 1,2, 3, 4 Str. 46 - słowa z zad. 1 zapisujemy w zeszycie z tłumaczeniami polskimi
Ćwiczenie: zad. 3 str. 21


Dodatkowo bardzo proszę o założenie konta ucznia na platformie learninggaps.org, założyłam tam już poszczególne klasy, do których załączam linki:
VIa https://learningapps.org/join/mf5x4tj2
VIb https://learningapps.org/join/27aor6r3
Należy w nie wejść i utworzyć konto dołączając do właściwej klasy. Tam również będziemy mogli ćwiczyć poszczególne tematy w bardzo ciekawych aplikacjach. O czym będę informować bezpośrednio z platformy. 

Gdyby okres kwarantanny został wydłużony, kolejne materiały do pracy przekażę w następnym tyg. w piątek 27. 03. 2020r.

Poproszę także o przesyłanie zdjęć z wykonanymi zadaniami na w/w adres mailowy. 

 


Zadania do poćwiczenia konstrukcji BE GOING TO (zdjęcia w załączniku do wydrukowania lub przepisania do zeszytu) 
Wskazówki do zdjęć:
Kartka 1 kwiatek, układacie zdania z BE GOING TO dopasowując płatki do listków, a następnie zamieniacie stworzone zdania na przeczenia, np. They are going to study Maths. /They aren't going to study Maths.

Kartka druga dopasowujecie wyrażenia z puzzli, używając odpowiednich form i czasowników do podanych obrazków w formie twierdzącej. 

Kartka trzecia to samo co na drugiej tylko w formie pytań. 

Kartka 4 tworzycie do obrazków zdania twierdzące lub przeczące

Kartka 5 można pograć z rodziną ustnie, ale także napisać pytania w zeszycie z odp. gdy haczyk twierdzącymi, gdy X przeczącymi.

KLASA 8b

 

Bardzo proszę o założenie konta ucznia na platformie learninggaps.org, założyłam tam już poszczególne klasy.

Wasz link to: https://learningapps.org/join/8z6i1vic

 

1. Zad. Z podręcznika str. 53 i 56 oraz zeszyt ćwiczeń str. 3
2. Zadania do poćwiczenia konstrukcji przyszłych - BE GOING TO, FUTURE SIMPLE, PRESENT CONTINUOUS (zdjęcia w załączniku do wydrukowania lub przepisania do zeszytu)
3. Wypowiedź pisemna, zad. 1,2,3,4,5 str. 57 zad.5 praca pisemna napisana ręcznie do przesłania na maila kozacki.angielski@gmail.com do 23.03.2020r. w formie zdjęcia. 
4. Zapoznanie się z informacjami w podręczniku str. 165,wykonanie zadań:  
podręcznik str. 60,61, zad. 5,6,7 str. 62, zad. 1,2,3,4 str. 63 oraz str. 64,65 (bez zadań na słuchanie - zrobimy je razem po powrocie do szkoły)   
zeszyt ćwiczeń str. 33,34,35,36,37