JĘZYK ANGIELSKI (M.Grycio)
KLASA 1 |
Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]
30.03.-08.04.2020 Materiały klasa 1
Witam ponownie i
tak jak obiecywałam, tym razem przesyłam
w załączeniu materiały do nauki z kolejnych
stron w podręczniku. Wszystkich, którzy mają
taką możliwość poproszę o wykonanie zadań.
Osoby, które nie mają możliwości ze względu na
brak odpowiednich urządzeń czy brak Internetu
bardzo proszę aby nie denerwowały się
niepotrzebnie, jak tylko wrócimy do szkoły
materiał i tak będzie powtarzany, aby wszyscy
uczniowie mieli równe szanse.
Aby
odtworzyć pliki dźwiękowe należy wejść na stronę
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
następnie
klikamy w zakładkę
Szkoła
podstawowa klasy 1-3 i wyszukujemy
Tiger 1
i pobieramy
Pupil's
Audio CD2,
Pupil's
Audio CD3,
Pupil's
Audio 4
i
po
ściągnięciu plików otwieramy i wyszukujemy
podane do zadań ścieżki
Klasa 1
-Materiały na dwie lekcje
Rozgrzewka:Na
początek proszę powtórzyć nazwy żywności, które
poznaliśmy
Ścieżka 2.38
Podręcznik str.44
Food we
eat- Jedzenie, które jemy
Słownictwo z lekcji:
plants(rośliny),
animals(zwierzęta),
fruit(owoce),
vegetable(warzywa),
meat(mięso),
fish(ryby)
W zad.1
mamy 6 obrazków do których nagrania znajdują się
na
Ścieżka 3.01, dzieci najpierw
słuchają nagrania, następnie słuchają po raz
kolejny, ale tym razem wskazują przy tym
obrazek. Nagranie mogą powtórzyć sobie tyle razy
ile będą potrzebować.
Zad.2
Dzieci słuchają historyjki o Ping i Pong patrząc
na kolejne obrazki.
Ścieżka 3.02 W każdej historyjce
Pong(piesek)
uczy się czegoś nowego od
Ping(kotka). Po wysłuchaniu proszę
spróbować zadać dziecku następujące pytania żeby
sprawdzić jak dużo zrozumiało. Jeśli będzie w
stanie udzielić odpowiedzi po angielsku jednym
wyrazem to super, jeśli nie, może odpowiadać w
j. polskim.
Obrazek
1. Gdzie są Ping i Pong?(In
a park-w
parku)
obrazek
2. Jakiego jedzenia próbuje Pong?(a
banana-banan)
Czy Pong lubi banany?(no-nie),
Dlaczego?(Dogs
don’t like fruit.-Psy
nie lubią owoców)
obrazek
3. Jakiego jedzenia znów próbuje
Pong?(a
carrot-marchewke)
Czy Pong lubi marchewki?(no-nie)
, Dlaczego?(
Dogs
don’t like vegetables.-Psy
nie lubią warzyw)
obrazek
4. Jakiego teraz jedzenia próbuje Pong?(
a sausage-kiełbasa),
czy Pong lubi kiełbasę?(yes-tak)
Dlaczego?(Sausages
are meat.Dogs like meat.-
Kiełbasa
jest mięsem.
Psy
lubią mięso.)
obrazek
5. Czy owoce i warzywa pochodzą od roślin?(yes-tak),
Czy mięso i ryby pochodzą od roślin?(no-nie-pochodzą
od zwierząt)
obrazek
6. czy Pong i Ping lubią jedzenie pochodzące
od zwierząt?(yes-tak)
Dodatkowo str.42 w ćwiczeniach zad.1-polecenie
jest w j.polskim oraz pokazany jest przykład.
Podręcznik str.45 Nazywamy grupy
żywności o określamy pochodzenie żywności.
Słownictwo z lekcji:
plants(rośliny),
animals(zwierzęta),
fruit(owoce),
vegetable(warzywa),
meat(mięso),
fish(ryby)
Zad1.
Popatrz uważnie na obrazki a następnie posłuchaj
i dopasuj(wskaż
palcem na
właściwe
obrazki). Posłuchaj jeszcze raz i
powtarzaj za nagraniem. Możesz odtworzyć
nagranie tyle razy ile potrzebujesz.
Ścieżka 3.03
Posłuchaj piosenki „ Bananas
are fruit”(Banany są owocami)
Ścieżka 3.04
a następnie wykonaj
zad.1
w
ćwiczeniach na
str .43
(Jeśli będzie problem z drugą częścia polecenia,
proszę zostawić.)
Ścieżka 3.05-ta sama piosenka w wesji pół-karaoke
gdyby ktos chciał sobie pośpiewać
Dzieci
mają na wykonanie obu tych lekcji tydzień czasu.
Prosiłabym
bardzo o wysłanie zdjęć z wykonanych zadań w
ćwiczeniach na adres mailowy
:
anglik47@o2.pl
będzie to dla mnie wiadomość zwrotna, że dzieci
wykonują zadania.
Wysyłając
poproszę o imię i nazwisko dziecka a także klasę
w tytule do maila.
Z góry dziękuję
i przepraszam za wszelkie niedociągnięcia z
mojej strony,ale w tej chwili jest to jedyny
możliwy sposób na kontakt z Państwem oraz
Waszymi dziećmi.
|
KLASA 2 |
Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]
30.03.-08.04.2020
Materiały
klasa
2
Witam ponownie i
tak jak obiecywałam, tym razem przesyłam
w załączeniu materiały do nauki z kolejnych
stron w podręczniku. Wszystkich, którzy mają
taką możliwość poproszę o wykonanie zadań.
Osoby, które nie mają możliwości ze względu na
brak odpowiednich urządzeń czy brak Internetu
bardzo proszę aby nie denerwowały się
niepotrzebnie, jak tylko wrócimy do szkoły
materiał i tak będzie powtarzany, aby wszyscy
uczniowie mieli równe szanse.
Aby odtworzyć pliki dźwiękowe należy wejść na
stronę
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
następnie
klikamy w zakładkę
Szkoła podstawowa klasy 1-3
i wyszukujemy
Tiger 2
i pobieramy
Pupil's
Audio CD2,
Pupil's
Audio CD3,
Pupil's
Audio 4
i
po ściągnięciu
plików otwieramy i wyszukujemy podane do zadań
ścieżki
Klasa
Podręcznik str.42
-Słuchamy
historyjki i śpiewamy piosenkę
Słownictwo z lekcji:
board game
(gra planszowa),
hide and seek(gra
w chowanego),
football(piłka
nożna),
basketball(koszykówka),
cards(karty),
tag(gra
w berka),
hopschotch(gra
w klasy),
computer game(gra
komputerowa)
Rozgrzewka: Powtórz sobie nazwy gier i zabaw
Scieżka
2.38
Zad.1/42
Przypomnij
sobie historyjkę z poprzednich zajęć
Ścieżka
2.40
A
następnie posłuchaj historyjki i powiedz na głos
brakujący wyraz w historyjce
Ścieżka
2.41
Zad.2/42
Posłuchaj piosenki
„I want to play”[Chcę
bawić się (zagrać)]
Ścieżka
2.42 i w trakcie jej trwania
wskazuj właściwe nazwy zabaw z obrazków. Następnie zapisz w zeszycie
nazwy w takiej kolejności jak pokazane są na
obrazkach, przykład z nr1 przepisujesz z
podręcznika również. Dla
chętnych można jak zawsze pośpiewać z dziećmi z
nagrania
Ścieżka
2.43
Zad.3/42 Posłuchaj
nagrania
Ścieżka
2.45
Zatrzymuj je po jednym
zdaniu, następnie wskaż właściwy obrazek i
powiedz na głos o kim jest mowa-podaj imię tej
osoby z obrazka.
Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,które
mają możliwość wydrukowania w domu strony z
ćwiczeń.
Następnie
wykonaj
zad.1
w
ćwiczeniach
na
str .40-polecenie
jest w j.polskim, podany jest również przykład.
Podręcznik str.43-
Ćwiczymy wymowe
głoski /ei/
Rozgrzewka: Powtórz sobie nazwy gier i zabaw
Scieżka
2.38
Popatrz
na obrazek ze str.43,
Jakie czynności wykonują
dzieci?, Gdzie
są dzieci?(Where
are
the children?)odp:
w szkole(At
school);
Czy to pora przerwy?
(Is it break time?) Mamy takie wyrazy jak:
paint(malować),
play(grać,bawić
się), games(gry),
break(przerwa)
wszystkie
wyrazy mają w wymowie ten sam wspólny dźwięk
/ei/
,który zaznaczyłam Wam na żółto. Spróbuj
przeczytać te wyrazy poprawnie . Następnie
posłuchaj nagrania
Ścieżka 2.46
i spróbuj powiedzieć
ile razy usłyszałeś/łaś ten dźwięk, odtwórz
nagranie tyle razy ile potrzebujesz. Spróbuj także powtórzyć to
zdanie razem z nagraniem.
Zad2/43.
Przeczytaj podany dialog. - Do you
want to play
board game?(
Czy chcesz zagrać w grę planszową?) - No,
thanks. I want to play
a
computer game.
(Nie,dziękuję. Chcę grać w grę komputerową.) Pytanie z dialogu możemy
zadać też wstawiając w podkreślone miejsce inna
nazwę gry i tak samo w odpowiedzi możemy zmienić
nazwę. Możemy
również udzielić odpowiedzi na to pytanie,
zgadzając się np.
Yes.Good idea!(Tak.
To dobry pomysł.)
Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,które
mają możliwość wydrukowania w domu strony z
ćwiczeń.
Następnie
wykonaj
zad.1
i zad.2
w
ćwiczeniach
na
str .41-polecenia
są w j.polskim, podane są również przykłady.
Dzieci mają na wykonanie obu tych lekcji tydzień
czasu.
Prosiłabym bardzo o
wysłanie zdjęć z wykonanych zadań w zeszytach
oraz w ćwiczeniach
o ile
będzie taka możliwość oczywiście, na adres
mailowy :
anglik47@o2.pl
będzie to dla mnie wiadomość zwrotna, że dzieci
wykonują zadania. Wysyłając poproszę o imię i
nazwisko dziecka a także klasę w tytule do
maila.
Z góry dziękuję i
przepraszam za wszelkie niedociągnięcia z mojej
strony,ale w tej chwili jest to jedyny możliwy
sposób na kontakt z Państwem oraz Waszymi
dziećmi.
|
KLASA 3 |
Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]
30.03.-08.04.2020 Materiały klasa 3
Witam ponownie i
tak jak obiecywałam, tym razem przesyłam
w załączeniu materiały do nauki z kolejnych
stron w podręczniku. Wszystkich, którzy mają
taką możliwość poproszę o wykonanie zadań.
Osoby, które nie mają możliwości ze względu na
brak odpowiednich urządzeń czy brak Internetu
bardzo proszę aby nie denerwowały się
niepotrzebnie, jak tylko wrócimy do szkoły
materiał i tak będzie powtarzany, aby wszyscy
uczniowie mieli równe szanse.
Aby odtworzyć pliki dźwiękowe należy wejść na
stronę
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
następnie
klikamy w zakładkę
Szkoła podstawowa klasy 1-3
i wyszukujemy
Tiger 3
i pobieramy
Pupil's
Audio CD2,
Pupil's
Audio CD3
i
po ściągnięciu
plików otwieramy i wyszukujemy podane do zadań
ścieżki
Klasa 3a -Materiały na dwie lekcje Rozgrzewka: Na początek
proszę powtórzyć nazwy żywności, które
poznaliśmy
Ścieżka
2.22
Podręcznik str.37
Ćwiczymy głoski: /i/
(krótkie i)
oraz /ai/ Przejdź
na str.37 podręcznika i przyjrzyj się obrazkowi,
spróbuj wymienić nazwy rzeczy, których znasz.
Następnie przeczytaj podane zdania. Zaznaczone
są w nich litery w dwóch kolorach. Na czerwono
oznaczono literki, które w wymowie słyszymy
jako” krótkie
i”-
czyli dźwięk zbliżony do naszego
„i”
połączonego z „y”
. Na
zielono zaznaczono litery, które w wymowie
słyszymy jako podwójny dźwięk
„ai”. Teraz
posłuchaj nagrania
Ścieżka
2.27 i
powiedz ile razy usłyszałeś/łaś Dźwięk /i/ a ile razy dźwięk
/ai/.
Zad2./37
Popatrz na obrazki i postaraj się odgadnąć co na
nich widzisz i powiedz nazwy głośno. Następnie
posłuchaj piosenki „I like food”(Lubię
jedzenie”)
Ścieżka
2.28 i w
trakcie słuchania wskazuj palcem właściwe
obrazki. Jeśli
chcesz pośpiewać z dziećmi posłuchaj
Ścieżka
2.29
Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,które
mają możliwość wydrukowania w domu strony z
ćwiczeń. Następnie
wykonaj
zad.1
oraz
zad.2
w
ćwiczeniach
na
str .41-polecenia
są w j.polskim, podane są również przykłady.
Podręcznik str.38
Opisujemy i nazywamy
smaki. Poznajemy sposoby przygotowania zabawnego
zdrowego jedzenia. Rozgrzewka:Na początek proszę
powtórzyć nazwy żywności, które poznaliśmy
Ścieżka
2.22
Powtarzamy również zapis słowny poznanych
wyrazów Następnie
popatrz na obrazki
zad.1 i posłuchaj
Ścieżka
2.31
I powtórz nazwy, które
słyszysz- odtwórz nagranie tyle razy ile masz
ochotę, postaraj się zapamiętać wszystkie nazwy.
Przepisz
do zeszytu nowe słowa razem z ich tłumaczeniem:
raw- surowy
fresh- świeży
sweet- słodki
sour- kwaśny
crunchy-chrupki, chrupiący
Jak sądzisz, czy ważne jest
aby jeść owoce i warzywa?
Odtwórz
nagranie
Ścieżka
2.32
posłuchaj i przeczytaj podane teksty Lista potrzebnych słówek do
zrozumienia tekstu:
vegetables-warzywa
grow-rosnąć
stay
healthy- pozostać zdrowym
need-potrzebować
portions-porcje
fun
ways-zabawne sposoby
use
–używać
different-różne
kinds-rodzaje
don’t add-
nie dodawać
sugar-
cukier
sticks-pałeczki
carrots-marchweki
celery-seler
ice
cube-kostki lodu
delicious-
pyszny
make-robić
zad.3.
Przeczytaj
zdania a następnie zdecyduj czy podane zdania są
prawdziwe „True”
czy fałszywe „False”,
następnie posłuchaj sprawdź czy miałeś rację
Ścieżka
2.33
Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,
które mają możliwość wydrukowania w domu strony
z ćwiczeń. Następnie
wykonaj
zad.1
oraz
zad.2
w
ćwiczeniach
na
str .42-polecenia
są w j. polskim, podane są również przykłady
Dzieci mają na wykonanie obu tych lekcji tydzień
czasu.
Prosiłabym bardzo o
wysłanie zdjęć z wykonanych zadań w zeszytach
oraz w ćwiczeniach
o ile
będzie taka możliwość oczywiście, na adres
mailowy :
anglik47@o2.pl
będzie to dla mnie wiadomość zwrotna, że dzieci
wykonują zadania. Wysyłając poproszę o imię i
nazwisko dziecka a także klasę w tytule do
maila.
Z góry dziękuję i
przepraszam za wszelkie niedociągnięcia z mojej
strony, ale w tej chwili jest to jedyny możliwy
sposób na kontakt z Państwem oraz Waszymi
dziećmi. |
KLASA 4 |
Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]
Kolejne materiały do nauki 03.04.2020
Kolejne materiały do nauki 23. 03. 2020 r.
Kochani
ze względu na zaistniałą sytuację bardzo
chciałabym, abyście powtórzyli materiał, który
przerobiliśmy i w miarę możliwości zapoznawali
się ze słownictwem z kolejnych rozdziałów(to
jesteście w stanie zrobić
samodzielnie-przypominam o słowniczku w
ćwiczeniach w razie wątpliwości)
Dodatkowo
proponuję Wam naukę przez zabawę. W podanym
linku znajduje się strona wydawnictwa
Oxford
University Press, na której możecie sobie
wybrać fajne ćwiczenia(znajdują się tam również
gry językowe) do zrobienia-w szczególności
polecam strony do podręcznika
Team up
jak i
Project-naprawdę przyda się do powtórki
materiału.
https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl Proszę także o zaglądanie
na stronę szkoły w dalszym ciągu, gdyby okazało
się, że przerwa w nauce potrwa dłużej niż
założono. |
KLASA 6 |
Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]
Kolejne materiały do nauki 23. 03. 2020 r. |
KLASA 7 |
Od 15. 04. 2020 r.
Kolejne materiały do nauki 02.04.2020 r. Kolejne materiały do nauki 23. 03. 2020 r. |
KLASA 1-3 |
Witam Rodziców klasy: 1, 2a oraz 3a i zwracam
się z prośbą o przeczytanie młodszym dzieciom
informacji ode mnie. Z góry dziękuję.
Witam Was wszystkich serdecznie! (Hello Kids!!!!)
Zdaję sobie sprawę z tego, iż wszyscy macie
swoje książki i ćwiczenia do angielskiego w
szkole, jednak spróbujemy jakoś z tego wybrnąć.
Na początek zapraszam Was wszystkich do
powtórzenia a i może nauczenia się kilku rzeczy.
Poniżej znajdują się linki, pod którymi
znajdziecie kilka krótkich lekcji na YouTube.
Za jakiś czas postaram się każdej z klas
przesłać na stronę szkoły materiały z
podręcznika, którego używamy. Więc
proszę, odwiedzajcie szkolną stronę.
P.s. W razie problemów poproście o pomoc starsze
rodzeństwo lub rodziców.
Pozdrawiam.
Owoce-kl.1,2a,3a
https://www.lulek.tv/vod/clip/fruits-owoce-angielski-dla-dzieci-z-lulektv-nauka-jezyka-dla-smyka-84
alfabet kl3 chętne osoby z klasy 2a oraz 1
https://www.youtube.com/watch?v=OmBQPkO1NAI&feature=emb_rel_end
części ciała-kl.1,2a,3a
https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo&feature=emb_rel_end
dni tygodnia-kl.1,2a,3a
https://www.lulek.tv/vod/clip/days-of-the-week-dni-tygodnia-angielski-z-lulektv-77
kolory+wyrażenia-kl.1,2a,3a
|