JĘZYK ANGIELSKI (M.Grycio)

KLASA 1

Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]

 

30.03.-08.04.2020

Materiały klasa 1

 

Witam ponownie i  tak jak obiecywałam, tym razem przesyłam w załączeniu materiały do nauki z kolejnych stron w podręczniku. Wszystkich, którzy mają taką możliwość poproszę o wykonanie zadań. Osoby, które nie mają możliwości ze względu na brak odpowiednich urządzeń czy brak Internetu bardzo proszę aby nie denerwowały się niepotrzebnie, jak tylko wrócimy do szkoły materiał i tak będzie powtarzany, aby wszyscy uczniowie mieli równe szanse.

 Aby odtworzyć pliki dźwiękowe należy wejść na stronę

 https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

 następnie klikamy w zakładkę Szkoła podstawowa klasy 1-3 i wyszukujemy Tiger 1 i pobieramy Pupil's Audio CD2, Pupil's Audio CD3, Pupil's Audio 4

 i  po ściągnięciu plików otwieramy i wyszukujemy podane do zadań ścieżki

 

Klasa 1 -Materiały na dwie lekcje

 

Rozgrzewka:Na początek proszę powtórzyć nazwy żywności, które poznaliśmy

 

 

Ścieżka 2.38

 

 

Podręcznik str.44       Food we eat- Jedzenie, które jemy

 

Słownictwo z lekcji: plants(rośliny), animals(zwierzęta), fruit(owoce), vegetable(warzywa), meat(mięso), fish(ryby)

W zad.1 mamy 6 obrazków do których nagrania znajdują się na

Ścieżka 3.01, dzieci najpierw słuchają nagrania, następnie słuchają po raz kolejny, ale tym razem wskazują przy tym obrazek. Nagranie mogą powtórzyć sobie tyle razy ile będą potrzebować.

Zad.2 Dzieci słuchają historyjki o Ping i Pong patrząc na kolejne obrazki.  Ścieżka 3.02

W każdej historyjce Pong(piesek) uczy się czegoś nowego od Ping(kotka).

Po wysłuchaniu proszę spróbować zadać dziecku następujące pytania żeby sprawdzić jak dużo zrozumiało. Jeśli będzie w stanie udzielić odpowiedzi po angielsku jednym wyrazem to super, jeśli nie, może odpowiadać w j. polskim.

Obrazek 1. Gdzie są Ping i Pong?(In a park-w parku)

obrazek  2. Jakiego jedzenia próbuje Pong?(a banana-banan) Czy Pong lubi banany?(no-nie), Dlaczego?(Dogs don’t like fruit.-Psy nie lubią owoców)

obrazek  3. Jakiego jedzenia znów próbuje Pong?(a carrot-marchewke) Czy Pong lubi marchewki?(no-nie) , Dlaczego?( Dogs don’t like vegetables.-Psy nie lubią warzyw)

obrazek 4. Jakiego teraz jedzenia próbuje Pong?( a sausage-kiełbasa), czy Pong lubi kiełbasę?(yes-tak) Dlaczego?(Sausages are meat.Dogs like meat.- Kiełbasa jest mięsem. Psy lubią mięso.)

obrazek 5. Czy owoce i warzywa pochodzą od roślin?(yes-tak), Czy mięso i ryby pochodzą od roślin?(no-nie-pochodzą od zwierząt)

obrazek 6. czy Pong i Ping lubią jedzenie pochodzące od zwierząt?(yes-tak)

Dodatkowo str.42 w ćwiczeniach zad.1-polecenie jest w j.polskim oraz pokazany jest przykład.

 

Podręcznik str.45 Nazywamy grupy żywności o określamy pochodzenie żywności.

 

Słownictwo z lekcji: plants(rośliny), animals(zwierzęta), fruit(owoce), vegetable(warzywa), meat(mięso), fish(ryby)

Zad1. Popatrz uważnie na obrazki a następnie posłuchaj i dopasuj(wskaż palcem na właściwe obrazki). Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj za nagraniem. Możesz odtworzyć nagranie tyle razy ile potrzebujesz.

 

Ścieżka 3.03

 

Posłuchaj piosenki „ Bananas are fruit”(Banany są owocami) Ścieżka 3.04

 

a następnie wykonaj zad.1 w ćwiczeniach na str .43 (Jeśli będzie problem z drugą częścia polecenia, proszę zostawić.)

 

Ścieżka 3.05-ta sama piosenka w wesji pół-karaoke gdyby ktos chciał sobie pośpiewać

 

 

Dzieci mają na wykonanie obu tych lekcji tydzień czasu.

 

 

Prosiłabym bardzo o wysłanie zdjęć z wykonanych zadań w ćwiczeniach na adres mailowy : anglik47@o2.pl będzie to dla mnie wiadomość zwrotna, że dzieci wykonują zadania.

Wysyłając poproszę o imię i nazwisko dziecka a także klasę w tytule do maila.

Z góry dziękuję i przepraszam za wszelkie niedociągnięcia z mojej strony,ale w tej chwili jest to jedyny możliwy sposób na kontakt z Państwem oraz Waszymi dziećmi.

 

KLASA 2

Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]

 

30.03.-08.04.2020

Materiały klasa 2

KSIĄŻKA     ĆWICZENIA

Witam ponownie i  tak jak obiecywałam, tym razem przesyłam w załączeniu materiały do nauki z kolejnych stron w podręczniku. Wszystkich, którzy mają taką możliwość poproszę o wykonanie zadań. Osoby, które nie mają możliwości ze względu na brak odpowiednich urządzeń czy brak Internetu bardzo proszę aby nie denerwowały się niepotrzebnie, jak tylko wrócimy do szkoły materiał i tak będzie powtarzany, aby wszyscy uczniowie mieli równe szanse.

Aby odtworzyć pliki dźwiękowe należy wejść na stronę

 https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

 następnie klikamy w zakładkę Szkoła podstawowa klasy 1-3 i wyszukujemy Tiger 2 i pobieramy Pupil's Audio CD2, Pupil's Audio CD3, Pupil's Audio 4

 i  po ściągnięciu plików otwieramy i wyszukujemy podane do zadań ścieżki

 

Klasa 2 a -Materiały na dwie lekcje

 

Podręcznik str.42       -Słuchamy historyjki i śpiewamy piosenkę

 

Słownictwo z lekcji: board game (gra planszowa), hide and seek(gra w chowanego), football(piłka nożna), basketball(koszykówka), cards(karty), tag(gra w berka), hopschotch(gra w klasy), computer game(gra komputerowa)

Rozgrzewka: Powtórz sobie nazwy gier i zabaw Scieżka 2.38

 

 

Zad.1/42

 

 Przypomnij sobie historyjkę z poprzednich zajęć Ścieżka 2.40

 

 

A następnie posłuchaj historyjki i powiedz na głos brakujący wyraz w historyjce Ścieżka 2.41

 

 

Zad.2/42 Posłuchaj piosenki  „I want to play”[Chcę bawić się (zagrać)] Ścieżka 2.42

i w trakcie jej trwania wskazuj właściwe nazwy zabaw z obrazków.

Następnie zapisz w zeszycie nazwy w takiej kolejności jak pokazane są na obrazkach, przykład z nr1 przepisujesz z podręcznika również.

Dla chętnych można jak zawsze pośpiewać z dziećmi z nagrania Ścieżka 2.43

 

 

 

Zad.3/42

Posłuchaj nagrania Ścieżka 2.45

Zatrzymuj je po jednym zdaniu, następnie wskaż właściwy obrazek i powiedz na głos o kim jest mowa-podaj imię tej osoby z obrazka.

 

 

Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,które mają możliwość wydrukowania w domu strony z ćwiczeń.

 

Następnie wykonaj zad.1 w ćwiczeniach na str .40-polecenie jest w j.polskim, podany jest również przykład.

 

Podręcznik str.43- Ćwiczymy wymowe głoski /ei/

 

 

Rozgrzewka: Powtórz sobie nazwy gier i zabaw Scieżka 2.38

 

 

Popatrz na obrazek ze str.43, Jakie czynności wykonują dzieci?, Gdzie są dzieci?(Where are the children?)odp: w szkole(At school);  Czy to pora przerwy? (Is it break time?)

 

 

Mamy takie wyrazy jak:

paint(malować), play(grać,bawić się), games(gry), break(przerwa)

 

 wszystkie wyrazy mają w wymowie ten sam wspólny dźwięk /ei/ ,który zaznaczyłam Wam na żółto. Spróbuj przeczytać te wyrazy poprawnie .

Następnie posłuchaj nagrania Ścieżka 2.46 i spróbuj powiedzieć ile razy usłyszałeś/łaś ten dźwięk, odtwórz nagranie tyle razy ile potrzebujesz.

Spróbuj także powtórzyć to zdanie razem z nagraniem.

 

 

 Zad2/43. Przeczytaj podany dialog.

 

 

- Do you want to play board game?( Czy chcesz zagrać w grę planszową?)

 

- No, thanks. I want to play a computer game. (Nie,dziękuję. Chcę grać w grę komputerową.)

 

 

Pytanie z dialogu możemy zadać też wstawiając w podkreślone miejsce inna nazwę gry i tak samo w odpowiedzi możemy zmienić nazwę.

 

Możemy również udzielić odpowiedzi na to pytanie, zgadzając się np. Yes.Good idea!(Tak. To dobry pomysł.)

 

 

Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,które mają możliwość wydrukowania w domu strony z ćwiczeń.

 

Następnie wykonaj zad.1  i zad.2 w ćwiczeniach na str .41-polecenia są w j.polskim, podane są również przykłady.

  

Dzieci mają na wykonanie obu tych lekcji tydzień czasu.

 

Prosiłabym bardzo o wysłanie zdjęć z wykonanych zadań w zeszytach oraz w  ćwiczeniach o ile będzie taka możliwość oczywiście, na adres mailowy : anglik47@o2.pl będzie to dla mnie wiadomość zwrotna, że dzieci wykonują zadania. Wysyłając poproszę o imię i nazwisko dziecka a także klasę w tytule do maila.

Z góry dziękuję i przepraszam za wszelkie niedociągnięcia z mojej strony,ale w tej chwili jest to jedyny możliwy sposób na kontakt z Państwem oraz Waszymi dziećmi.

 

KLASA 3

Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]

 

30.03.-08.04.2020

Materiały klasa 3

KSIĄŻKA     ĆWICZENIA

 

Witam ponownie i  tak jak obiecywałam, tym razem przesyłam w załączeniu materiały do nauki z kolejnych stron w podręczniku. Wszystkich, którzy mają taką możliwość poproszę o wykonanie zadań. Osoby, które nie mają możliwości ze względu na brak odpowiednich urządzeń czy brak Internetu bardzo proszę aby nie denerwowały się niepotrzebnie, jak tylko wrócimy do szkoły materiał i tak będzie powtarzany, aby wszyscy uczniowie mieli równe szanse.

Aby odtworzyć pliki dźwiękowe należy wejść na stronę

 https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

 następnie klikamy w zakładkę Szkoła podstawowa klasy 1-3 i wyszukujemy Tiger 3 i pobieramy Pupil's Audio CD2, Pupil's Audio CD3

 i  po ściągnięciu plików otwieramy i wyszukujemy podane do zadań ścieżki

 

 

Klasa 3a -Materiały na dwie lekcje

 

Rozgrzewka: Na początek proszę powtórzyć nazwy żywności, które poznaliśmy

 

Ścieżka 2.22

 

Podręcznik str.37       Ćwiczymy głoski: /i/ (krótkie i)  oraz /ai/

 

Przejdź na str.37 podręcznika i przyjrzyj się obrazkowi, spróbuj wymienić nazwy rzeczy, których znasz. Następnie przeczytaj podane zdania. Zaznaczone są w nich litery w dwóch kolorach. Na czerwono oznaczono literki, które w wymowie słyszymy jako” krótkie i”- czyli dźwięk zbliżony do naszego „i” połączonego z „y” .

Na zielono zaznaczono litery, które w wymowie słyszymy jako podwójny dźwięk ai”.

 

Teraz posłuchaj nagrania Ścieżka 2.27 i powiedz ile razy usłyszałeś/łaś

Dźwięk /i/ a ile razy dźwięk /ai/.

 

Zad2./37 Popatrz na obrazki i postaraj się odgadnąć co na nich widzisz i powiedz nazwy głośno. Następnie posłuchaj piosenki „I like food”(Lubię jedzenie”) Ścieżka 2.28 i w trakcie słuchania wskazuj palcem właściwe obrazki.

 

Jeśli chcesz pośpiewać z dziećmi posłuchaj Ścieżka 2.29

 

 

Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby,które mają możliwość wydrukowania w domu strony z ćwiczeń.

 

 

Następnie wykonaj zad.1  oraz zad.2 w ćwiczeniach na str .41-polecenia są w j.polskim, podane są również przykłady.

 

 

Podręcznik str.38       Opisujemy i nazywamy smaki. Poznajemy sposoby przygotowania zabawnego zdrowego jedzenia.

 

 

Rozgrzewka:Na początek proszę powtórzyć nazwy żywności, które poznaliśmy

 

Ścieżka 2.22 Powtarzamy również zapis słowny poznanych wyrazów

 

 

Następnie popatrz na obrazki  zad.1 i posłuchaj Ścieżka 2.31

 

I powtórz nazwy, które słyszysz- odtwórz nagranie tyle razy ile masz ochotę, postaraj się zapamiętać wszystkie nazwy.

 

 Przepisz do zeszytu nowe słowa razem z ich tłumaczeniem:

raw- surowy

fresh- świeży

sweet- słodki

sour- kwaśny

crunchy-chrupki, chrupiący

 

Jak sądzisz, czy ważne jest aby jeść owoce i warzywa?

 Odtwórz nagranie Ścieżka 2.32 posłuchaj i przeczytaj podane teksty

 

Lista potrzebnych słówek do zrozumienia tekstu:

vegetables-warzywa

grow-rosnąć

stay healthy- pozostać zdrowym

need-potrzebować

portions-porcje

fun ways-zabawne sposoby

 use –używać

different-różne

kinds-rodzaje

don’t add- nie dodawać

sugar- cukier

sticks-pałeczki

 carrots-marchweki

celery-seler

ice cube-kostki lodu

delicious- pyszny

make-robić

zad.3.  Przeczytaj zdania a następnie zdecyduj czy podane zdania są prawdziwe „True” czy fałszywe „False”, następnie posłuchaj sprawdź czy miałeś rację

Ścieżka 2.33

Uwaga zadanie w ćwiczeniach wykonują osoby, które mają możliwość wydrukowania w domu strony z ćwiczeń.

 

Następnie wykonaj zad.1  oraz zad.2 w ćwiczeniach na str .42-polecenia są w j. polskim, podane są również przykłady

 

 

Dzieci mają na wykonanie obu tych lekcji tydzień czasu.

 

Prosiłabym bardzo o wysłanie zdjęć z wykonanych zadań w zeszytach oraz w  ćwiczeniach o ile będzie taka możliwość oczywiście, na adres mailowy : anglik47@o2.pl będzie to dla mnie wiadomość zwrotna, że dzieci wykonują zadania. Wysyłając poproszę o imię i nazwisko dziecka a także klasę w tytule do maila.

Z góry dziękuję i przepraszam za wszelkie niedociągnięcia z mojej strony, ale w tej chwili jest to jedyny możliwy sposób na kontakt z Państwem oraz Waszymi dziećmi.

 

KLASA 4

Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]

 

Kolejne materiały do nauki 03.04.2020

 

Kolejne materiały do nauki 23. 03. 2020 r.

 

 Kochani ze względu na zaistniałą sytuację bardzo chciałabym, abyście powtórzyli materiał, który przerobiliśmy i w miarę możliwości zapoznawali się ze słownictwem z kolejnych rozdziałów(to jesteście w stanie zrobić samodzielnie-przypominam o słowniczku w ćwiczeniach w razie wątpliwości)

Dodatkowo proponuję Wam naukę przez zabawę. W podanym linku znajduje się strona wydawnictwa Oxford University Press, na której możecie sobie wybrać fajne ćwiczenia(znajdują się tam również gry językowe) do zrobienia-w szczególności polecam strony do podręcznika Team up jak i Project-naprawdę przyda się do powtórki materiału.

https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

Proszę także o zaglądanie na stronę szkoły w dalszym ciągu, gdyby okazało się, że przerwa w nauce potrwa dłużej niż założono.

KLASA 6

Od 15. 04. 2020 r. - [PLIKI DO POBRANIA]

 

Kolejne materiały do nauki 23. 03. 2020 r.

Klasa 6a-grupa 1 (materiały)

KLASA 7

Od 15. 04. 2020 r.

          7a- [PLIKI DO POBRANIA]

          7b- [PLIKI DO POBRANIA]

 

Kolejne materiały do nauki  02.04.2020 r. 

Kolejne materiały do nauki 23. 03. 2020 r.

Klasa 7a (materiały)
Klasa 7b (materiały)

 

KLASA 1-3

 

 

Witam Rodziców klasy: 1, 2a oraz 3a i zwracam się z prośbą o przeczytanie młodszym dzieciom informacji ode mnie. Z góry dziękuję.

Witam Was wszystkich serdecznie! (Hello Kids!!!!)

Zdaję sobie sprawę z tego, iż wszyscy macie swoje książki i ćwiczenia do angielskiego w szkole, jednak spróbujemy jakoś z tego wybrnąć.

Na początek zapraszam Was wszystkich do powtórzenia a i może nauczenia się kilku rzeczy. Poniżej znajdują się linki, pod którymi znajdziecie kilka krótkich lekcji na YouTube.

Za jakiś czas postaram się każdej z klas przesłać na stronę szkoły materiały z podręcznika, którego używamy. Więc  proszę, odwiedzajcie szkolną stronę.

P.s. W razie problemów poproście o pomoc starsze rodzeństwo lub rodziców.

Pozdrawiam.

Owoce-kl.1,2a,3a

https://www.lulek.tv/vod/clip/fruits-owoce-angielski-dla-dzieci-z-lulektv-nauka-jezyka-dla-smyka-84

alfabet kl3 chętne osoby z klasy 2a oraz 1

https://www.youtube.com/watch?v=OmBQPkO1NAI&feature=emb_rel_end

 części ciała-kl.1,2a,3a

https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo&feature=emb_rel_end

dni tygodnia-kl.1,2a,3a

https://www.lulek.tv/vod/clip/days-of-the-week-dni-tygodnia-angielski-z-lulektv-77

kolory+wyrażenia-kl.1,2a,3a

https://www.lulek.tv/vod/clip/the-colourful-world-angielski-dla-dzieci-z-lulektv-nauka-jezyka-dla-smyka-89