RELIGIA

 

Szczęść Boże,

kontakt B. Hiszpańska: beata.hiszpanska@zsp.goniadz.pl

 

KLASA 0

 

Zerowka_cz.11

Zerowka_cz.10

 

Zerowka_cz.9

Zerowka_cz.8

Zerowka_cz.7

Zerowka_cz.6

Zerowka_cz.5

Zerowka_cz.4

 


 

Zerowka_cz.1

Zerówka i kl. I Droga Krzyżowa

Zerówka i kl. I Zmartwychwstanie


Zerowka_cz.2

Zerowka_cz.3

              

Zerówka_Trzy_Maryje_u_grobu.mp3

 

KLASA 1

Kl.I_Religia_cz.15

Kl.I_Religia_cz.14

Kl.I_Religia_cz.14

Kl.I_Religia_cz.13

 

Kl.I_Religia_cz.12

Kl.I_Religia_cz.11

Kl.I_Religia_cz.10

Kl.I_Religia_cz.9

Kl.I_Religia_cz.8

 


 

Kl. I Religia cz.1

Kl. I Religia cz.2

Kl. I Religia cz.2 materiały A.

Kl. I Religia cz.3

Kl. I Religia cz.3 materiały A

Kl. I Religia cz.4

Kl. I Religia cz.4 materiały A

Kl. I Religia cz.5

Kl. I Religia cz.5 materiały ch

Kl. I Religia cz.5 materiały dz

Zerówka i kl. I Droga Krzyżowa

Zerówka i kl. I Zmartwychwstanie


Kl.I_Religia_cz.6

Kl.I_Religia_cz.7

         

Kl.I_Uczniowie_idacy_do_Emaus.mp3

 

KLASA 2a

KLASA 2b

Kl.II_Religia_cz.15

Kl.II_Religia_cz.14

Kl.II_Religia_cz.13

 

Kl.II_Religia_cz.12

Kl.II_Religia_cz.11

Kl.II_Religia_cz.10

Kl.II_Religia_cz.9

         

Kl.II_Religia_cz.8

Kl.II_Religia_cz.7


 

Kl. II Religia cz.1
Kl. II Religia cz.2
Kl. II Religia cz.3
Kl. II Religia cz.3 materiały A

Kl. II Religia cz.4

Kl. II Religia cz.4 materiały

Kl. II Religia cz.5

Kl. II Religia cz.5 materiały

Kl. II Religia Syn marnotrawny

Kl. II i III Droga Krzyżowa

Kl. II i III Zmartwychwstanie


Kl.II_Religia_cz.5

Kl.II_Religia_cz.6

         

Kl.II_Trzy_Maryje_u_grobu.mp3

Kl.II_Uczniowie_idacy_do_Emaus.mp3

 

KLASA 3a

KLASA 3b

 

Informacja w sprawie uroczystości I Komunii świętej

 

Kl.III_Religia_cz.15

Kl.III_Religia_cz.14

Kl.III_Religia_cz.13

 

Kl.III_Religia_cz.12

Kl.III_Religia_cz.11

Kl.III_Religia_cz.10

Kl.III_Religia_cz.9

Kl.III_Religia_cz.8

Kl.III_Religia_cz.7


 

Kl. III Religia cz.1
Kl. III Religia cz.2

Kl. III Religia cz.3

Kl. III Religia cz.3 materiały A

Kl. III Religia cz.3 materiały B

Kl. III Religia cz.4

Kl. III Religia cz.4 materiały

Kl. III Religia Syn marnotrawny

Kl. II i III Droga Krzyżowa

Kl. II i III Zmartwychwstanie

Kl.III_Religia_cz.5

Kl.III_Religia_cz.6

          

Kl.III_Uczniowie_idacy_do_Emaus.mp3

KLASA 4

 

Kl.IV_Religia_cz.14

Kl.IV_Religia_cz.13

Kl.IV_Religia_cz.12

Informacja w sprawie rocznicy I Komunii świętej

Kl.IV_Religia_cz.11

Kl.IV_Religia_cz.10

Kl.IV_Religia_cz.9

Kl.IV_Religia_cz.8

Kl.IV_Religia_cz.7

Kl.IV_Religia_cz.6

 


 

EWANGELIA WG ŚW. ŁUKASZA   Przypowieść o synu marnotrawnym
Kl.IV_Religia_cz.2

Kl.IV_Religia_cz.2

Kl.IV_Religia_cz.3

Kl.IV_Religia_cz.3_materiały
Karta pracy

Kl. IV Droga Krzyżowa

Kl. IV Droga Krzyżowa

Kl. IV Zmartwychwstanie

Kl.IV_Religia_cz.4.pdf

Kl.IV_Religia_cz.5.pdf

                   

Kl.IV_sw_Lukasz_24.mp3

 

KLASA 5

 

T: Żyć w świetle Ewangelii
Benedykt XVI powiedział: „Każdy z nas jest owocem zamysłu Bożego. Każdy z nas jest chciany, każdy miłowany, każdy niezbędny. Nie ma nic piękniejszego niż wpaść w sieci Ewangelii Chrystusa. Nie ma nic piękniejszego, jak poznać Go i opowiedzieć innym o przyjaźni z Nim.”
Trzy ważne rzeczy w tym tekście: w Bogu jest sens, jesteś potrzebny, możesz innym pomóc. Uczeń spróbuje w oparciu o to wykonać ćwiczenie 1 str 79 w zeszycie ćwiczeń.

 


 

T: Ewangeliczne błogosławieństwa


 

T: Słowo Boże światłem

Uczeń odnajdzie Pismo Święte  w swoim domu, znajdzie w niej Ewangelię i przeczyta fragment, który jest jakąś całością np. przypowieść lub jakiś cud Jezusa czy też Jego przemowa i w zeszycie pod tematem napisze tytuł tego fragmentu i namiary tzn Ewangelia według…., rozdział…. i wers…. następnie drukowanymi literami napisze jedno słowo, które szczególnie jest ważne.

 


 

T: Do czego podobne jest Królestwo Boże

T: Jezus Kapłanem

T: Charyzmat

 

Temat: Posłuszeństwo Ojcu

3 zadania:

1)      Pomodlić się za swoich rodziców

2)      Powiedzieć dobre słowo Mamie i Tacie

3)      Wykonać zadanie 2 z zeszytu ćwiczeń str. 66

 


 

Temat: Jezus worem posłuszeństwa

Uczeń pomyśli o tym na czym polega posłuszeństwo. Następnie wykona w zeszycie ćwiczeń zadanie 1 str 65. Podpowiedź pod pierwszym obrazkiem literka D. Resztę proszę zrobić samemu,

 

Temat: Zbawiciel Królem

Uczeń wykona zadanie 1 strona 67. Chodzi o słowa następujące: Jezus, przemiana wewnętrzna człowieka, Bóg, miłość i prawda, dawania świadectwa królowania Boga.

 


 

Temat: Kościół – wspólnota

Przypomnienie o tzw quizie o parafii, odpowiedzi należy dostarczyć na emaila parafialnego goniadz@archibial.pl do najbliższego piątku (15.05)

Uczeń zapisuje temat w zeszycie i rozwiązuje test poniższy, uzupełniając braki (zaznaczone kropkami). Tekst ten opiera się na biblijnych porównaniach i obrazach Kościoła wspólnoty. Po rozwiązaniu proszę przepisać do zeszytu.

Jeśli Kościół czyli wspólnota wierzących jest Ciałem Chrystusa to Ty jesteś jednym z członków a Chrystus jest…………… Gdy Jezus mówi o wspólnocie jako owczarn,i siebie nazywa Pasterzem a więc ty i ja jesteśmy …………………… Kolejny obraz jedności kościelnej to winnica gdzie Chrystus jest krzewem winnym a ty…………………………… I ostatnie porównanie dotyczy Bożej budowli gdzie Chrystus jest fundamentem a ty…………………………..

Podpowiedź: chodzi o takie hasła jak głowa, owca (w liczbie mnogiej) latorośl, kamień lub cegła

 


 

Temat: Rodzina parafialna

Uczeń odpowie na pytania z quizu o parafii, następnie prześle odpowiedzi podpisane swoim imieniem i nazwiskiem do najbliższego piątku (15 maja) na email parafialny: goniadz@archibial.pl

Praca zostanie oceniona, osoby które nie należą do goniądzkiej parafii, mogą napisać kilka informacji o swojej parafii, adaptując pytania z quizu parafialnego.

Quiz o parafii:

1.       Pod jakim wezwaniem jest kościół w Goniądzu?

2.       Boczna kaplica poświęcona jest jakiemu świętemu?

3.       Na jaki kolor został pomalowany kościół w Goniądzu?

4.       Przy jakiej ulicy znajduje się kościół w Goniądzu?

5.       Ile wież ma kościół w Goniądzu?

6.       Ile Mszy św odprawia się w goniądzkim kościele w każdą niedzielę?

7.       Ile czasu zajmuje Tobie i Twojej rodzinie przybycie do kościoła?

8.       Jak nazywamy krzyż stojący obok kościoła?

9.       Mniej więcej ile miejscowości należy do naszej parafii?

10.   Ilu księży służy w naszej parafii?

 


 

Temat:  Życie Świętej Rodziny

Uczeń po zapisaniu tematu w zeszycie, odpowiada na pytanie: kiedy rodzina jest szczęsliwa. Czyni to pisząc 3 cechy dobrej szczęśliwej, idealnej, rodziny.

Następnie uczeń pracuje w zeszycie ćwiczeń str. 64 zadanie 1

Podpowiedź: Wędrówka Maryi i Józefa do Betlejem, Narodzenie Pana Jezusa, Nadanie imienia, Pasterze w stajence, pokłon mędrców, Ofiarowanie Pana Jezusa, ucieczka do Egiptu, Powrót z Egiptu, Zycie w Nazarecie, Odnalezienie w świątyni

 

Temat: Ja w rodzinie

Uczeń w zeszycie pod tematem pisze następującą notatkę:

W Świętej Rodzinie każdy był blisko Boga. Pan Jezus żyjąc w niej czynił postępy w mądrości i w łasce: u Boga i u ludzi. Święta Rodzina powinna być wzorem rodziny chrześcijańskiej, w której – obok miłości, dobroci, cierpliwości i wyrozumiałości – najważniejszy jest wzajemny szacunek. Każdy z nas, będąc cząstką swojej rodziny, powinien kształtować w sobie takie cechy jak: posłuszeństwo, pokora, skromność, miłosierdzie, panowanie nad własnymi emocjami, umiejętność przebaczania i odwaga w przyznawaniu się do winy.

Po przepisaniu notatki uczeń przemyśli, co według niego jest najważniejsze w życiu jego rodziny.

Następnie uczeń pracuje w zeszycie ćwiczeń str 64 zadanie 2 (podpowiedź – wartości o których mowa w tym zadaniu znajdują się w notatce)

 


Temat:  Życie Świętej Rodziny

Uczeń po zapisaniu tematu w zeszycie, odpowiada na pytanie: kiedy rodzina jest szczęsliwa. Czyni to pisząc 3 cechy dobrej szczęśliwej, idealnej, rodziny.

Następnie uczeń pracuje w zeszycie ćwiczeń str 64 zadanie 1

Podpowiedź: Wędrówka Maryi i Józefa do Betlejem, Narodzenie Pana Jezusa, Nadanie imienia, Pasterze w stajence, pokłon mędrców, Ofiarowanie Pana Jezusa, ucieczka do Egiptu, Powrót z Egiptu, Zycie w Nazarecie, Odnalezienie w świątyni


 

Temat:  Bóg stał się człowiekiem stąd godność ludzkiego życia.
Uczeń pracuje w zeszycie ćwiczeń  zadanie 33 str 63
Zadanie 1 podpowiedź – chrześcijańscy świadkowie są świętymi, dlatego przed imieniem mają skrót ŚW.
Zadanie 2 podpowiedź – po co przyszedł Jezus odpowiedź – dla naszego zbawienia i to trzeba wpisać w odpowiednie miejsce
Zadanie 3 podpowiedź – chodzi o chrzest – w ramce namaluj chrzcielnicę albo po prostu wodę

 


 

Temat: Godność ludzkiego życia

Uczeń zapisuje temat w zeszycie, następnie zapisuje pytanie pod tematem: Kim jestem? I pod spodem kilka odpowiedzi: - człowiekiem, - uczniem, - synem lub córką, - chrześcijaninem, - mieszkańcem …………………. (podaj nazwę swojej miejscowości)

Następnie zadaje pytanie: kim jest Jezus? Odpowiedź w oparciu o Ga4,4; J4,9. I odpowiedź napisz od myślników pod spodem

 


 

Temat: Wypełnienie obietnic Bożych w Jezusie Chrystusie

W oparciu o poprzednią lekcję uczeń wykona zadania w zeszycie ćwiczeń str 61

1)      zadanie 1. Podpowiedź chodzi o Jezusa Chrystusa.

2)      Zadanie 2. Podpowiedź – chodzi o pastuszków i trzech mędrców, którzy opowiedzieli o aniołach i wychwalali Boga, pokłonili się i złożyli dary oraz widzieli w małym Jezusie - Zbawiciela, a mędrcy widzieli w Nim króla, kapłana i Zbawiciela

 


 

Temat: Emmanuel – Bóg z nami

1.       Proszę odpowiedzieć w zeszycie na cztery pytania:

- co obiecałeś w przeszłości drugiej osobie?

- co inna osoba obiecała tobie?

- czy pamiętasz spełnione obietnice? Napisz jakie

- czy pamiętasz niespełnione obietnice? Napisz jakie

2. Znajdź w Piśmie Świętym obietnicę proroka Izajasza – Iz 7,14  i proroka Micheasza Mi 5,1

Oraz spełnienie obietnicy w Ewangelii Łukasza Łk 2,8-20

 


 

Temat: Ziemia Zbawiciela

Uczeń przeczyta tekst poniższy, który znajduje się w podręczniku str 70

„Palestyna (tak nazywa się dziś Ziemia Zbawiciela) – kraina na Bliskim Wschodzie, wzdłuż wschodniego wybrzeża Morza Śródziemnego – obejmuje tereny dawnego Kanaanu czyli Ziemi Obiecanej. Ze względu na zróżnicowanie terenu wyróżniamy tu cztery krainy geograficzne: Nizinę Nadmorską, Pasmo Centralne, Dolinę Jordanu i Pasmo Wschodnie. Różnią się one ukształtowaniem terenu, klimatem, roślinnością, krajobrazem.”

Zadanie 1:

Na poniższym schemacie połącz kropki, które wyznaczają przekrój krain geograficznych Palestyny i uzupełnij pod spodem nazwy w oparciu o przeczytany tekst.

 

I                                                                                           I      

I                              .     .                                               .     I

I .       .                                   .                              .              I

I                                                              .                            I

Nizina                          Pasmo               Dolina                    Pasmo

………..                   ………..          …………          …………….

Schemat należy wyciąć i wkleić do zeszytu pod tematem: Ziemia Zbawiciela

Zadanie 2:

W zeszycie ćwiczeń zadanie 1 str 55 Uzupełnij tekst. Podpowiedź, że chodzi o słowa: Śródziemnego, Jordan, Martwe, galilejskie, Judea, Samaria, Galilea, Betlejem, Nazaret, Jerozolima, Kafarnaum, Betsaida

 


 

Temat: Chrystus przychodzi
Uczeń zapozna się z fragmentem Ewangelii opowiadającej o wjeździe Jezusa Chrystusa do Jerozolimy przed swą męką, śmiercią i zmartwychwstaniem: Mt 21, 1-11.
Następnie w zeszycie ćwiczeń na str 60 wykona zadanie nr 2, wypełni krzyżówka słowami skojarzonymi ze słowami analizowanej Ewangelii, czyli ćwiczenie trzeba zmodyfikować dostosowując do Niedzieli Palmowej.

Temat: Święta Wielkanocne
Uczeń porozmawia z rodzicami lub innymi osobami starszymi z rodziny o świętach wielkanocnych i tradycjach dziś i dawniej praktykowanych.
Następnie wypełni test luk znajdujący się poniżej i wklei go zeszytu:
Wielkanoc, jest to święto upamiętniające …………. krzyżową i …………………….. Jezusa Chrystusa. Jest najważniejsze ze wszystkich świąt …………………………. Wywodziło się z żydowskiego święta ………….. Wielkanoc jest świętem ruchomym, dlatego co roku przypada w innym …………… . Przykazanie kościelne mówi o spowiedzi i Komunii św ………………………  Okres wielkanocny trwa do niedzieli św. Trójcy. Wielkanoc jest poprzedzona 40- dniowym……………………………, którego ostatni tydzień nazywa się Wielkim Tygodniem. Okres ten to czas wspominania najważniejszych dla wiary chrześcijańskiej wydarzeń.

 


 

Temat: Jezus pragnie narodzić się w naszych sercach
Uczeń zapozna się z osobą Jana Chrzciciela, który przygotował ludzi na przyjście Mesjasza.
Należy wykonać ćwiczenie nr 1 ze str 57 w Zeszycie Ćwiczeń,
pomocą niech będzie fragment z Pisma Świętego:
1)      Ewangelia Łukasza rozdz. 1 wers 13; a także rozdz. 3 wiersze od 3 do 4, oraz ten sam rozdział wersy 7 i 8
2)      Ewangelia Jana rozdział 1 wersy od 35 do 36.
3)      Imię Jan w języku hebrajskim oznacza „Bóg jest łaskawy”.

 


 

Praca własna uczniów klas 5 a,b,c
 
Temat: Jan Chrzciciel
1) Powtórzenie wiadomości z poprzednich lekcji o tym, że Bóg działa w historii
W zeszycie ćwiczeń str. 53-54 zadanie 1
- podpowiedź trzeba wpisać w dobrej kolejności następujące frazy: Rodzina Izraela udaje się do Egiptu; Józef przyjmuje swoją rodzinie w Egipcie; Izrael prześladowany w Egipcie, Mojżesz wyprowadza Izraelitów z niewoli; Przymierze na Górze Synaj i Dekalog.
2) Porozmawiać z Rodzicem o swojej historii życia zwracając uwagę na chrzest święty, którego nie pamiętamy z racji naszego wieku
3) W zeszycie ćwiczeń str 50 zadanie 3 o swoim świętym patronie
Temat: Naśladować Maryję
1) W zeszycie ćwiczeń wykonać zadanie 1 str 58, wymienić cechy Maryi na podstawie już zdobytej wiedzy.

KLASA 6a

 

Kl.VIA_Religia_cz.13

Kl.VIA_Religia_cz.12

Kl.VIA_Religia_cz.11

 

Kl.VIA_Religia_cz.10

Kl.VIA_Religia_cz.9

Kl.VIA_Religia_cz.8

Kl.VIA_Religia_cz.7

Kl.VIA_Religia_cz.6

Kl.VIA_Religia_cz.5

 


 

KL. VIA Religia cz.1

Kl.VIA_Religia_cz.2

Kl.VIA_Religia_cz.2_materiały

Kl.VIA_Religia_cz.3

Kl. VIA Religia cz.3 materiały

Kl. VIA Droga Krzyżowa

Kl. VIA Zmartwychwstanie

Kl.VIA_Religia_cz.4

         

Kl.VI_sw_Lukasz_24.mp3

 

KLASA 6b
KLASA 7a
KLASA 7a
KLASA 8a
KLASA 8b

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W Czwartek przeżywamy uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, zapraszam serdecznie na Mszę Świętą i Procesję Eucharystyczną. W Piątek adoracja Najświętszego Sakramentu przez cały dzień, również zachęca, do skorzystania z tego czasu. 

W ramach przygotowania do tej Uroczystości proszę o zapoznanie się z materiałami: 

https://www.youtube.com/watch?v=UWHPemMyVQ4

https://www.youtube.com/watch?v=fckBkBZAN1Y

https://www.youtube.com/watch?v=B7RQg_eLRM0

Pamietajmy również w modlitwie o tych, którzy będą pisać egzaminy!

Uczniowie klas VIII - POWODZENIA!

Z Bogiem, ks. Dominik 

 


 

Drodzy uczniowie w ramach powtórzenia wiadomości przypomnijmy sobie znaczenie miłości w wydaniu Abp Sheen.

https://www.youtube.com/watch?v=lISPzUOTKEg&t=12s

Z Bogiem!


 

Szczęść Boże!

Trwamy w oktawie Wielkiej Nocy, a więc przeżywamy każdy dzień tak, jak Uroczystość Zmartwychwstania. Cieszmy się ze zwycięstwa Chrystusa, módlmy się, żeby swoją mocą oddalił od nas wszelkie zło, duchowe i fizyczne, które nam zagraża.

Osoby, które mają skarbonki Wielkopostne, prosiłbym aby w miarę możliwości dostarczyć je na plebanię (przez cały dzień księża są obecni)
Klasy VIII- Proszę o obejrzenie na YouTube odcinków 68,69,70- 3 minutowy katechizm
Klasy VII- Proszę o obejrzenie na YouTube odcinków 59,60,66- 3 minutowy katechizm
Klasa VIb-Proszę o obejrzenie na YouTube odcinków 4,5,6- 3 minutowy katechizm

 

Z Bogiem,

Ks. prefekt Dominik Budzicki

 


 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus i Maryja zawsze Dziewica!
Drodzy uczniowie,
Zbliżają się najważniejsze dni w roku liturgicznym i w życiu każdego chrześcijanina.
Chociaż (niestety) w tym roku nie jesteśmy w stanie uczestniczyć w świętych obrzędach liturgicznych, to zachęcam i proszę, żebyście uczestniczyli korzystając z środków społecznego przekazu np.: 
https://archibial.pl/wydarzenia/2404-transmisje-nabozenstw-wielkiego-tygodnia/
Jako przygotowanie do tego czasu, proszę żebyście obejrzeli filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8Fmm8ElyiMM&t=29s
Może nie jest on jakiś porywający w swojej treści, ale przynajmniej ksiądz mówi mądrze, a nie to co ślina na język przyniesie.
Na koniec, życzę Wam i Waszym rodzinom, żebyście zawsze pamiętali, że Jezus Zmartwychwstał, że żyje, że jest blisko Was, obecny w Waszym życiu, bardzo Was kocha i zależy Mu na Was!
Alleluja! Czekam na możliwość zobaczenia Was w normalnych okolicznościach.

 


 

Drodzy uczniowie,
Kolejna dawka zada dla Was.
Klasa VIb- Proszę o napisanie w zeszycie kilku zdań na temat: „Jak troszczę się o moja wiarę”
Klasy VIIa i VIIb- Proszę o wypisanie najważniejszych dat, postaci i miejsc związanych z chrztem Polski
Klasy VIIIa i VIIIb- Proszę o wysłuchanie przemówienia 
Abp. Sheena https://www.youtube.com/watch?v=ZnOjh7gTD04
Oraz napisanie kilku zdań o tym, czym dla mnie jest Krzyż.
Pozdrawiam, Was wszystkich i modlę się za Was i Wasze rodziny!

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Drodzy uczniowie, mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze!
Liczę na to, że w tych trudnych czasach znajdujecie czas na modlitwę, prosząc Boga, żeby oddalił od Nas tę chorobę.
Jako praca na lekcji proszę żebyście obejrzeli orędzie Papieża Franciszka:
https://www.youtube.com/watch?v=I_YhEC4jgk8
Z Bogiem,
Ks. Prefekt Dominik Budzicki

 

Szczęść Boże,

kontakt Ks. Dominik: dominik_budzicki@interia.pl 

Z Bogiem, spokojnego czasu

 

Szczęść Boże,
Przesyłam zdjęcie z modlitwami, których powinni się nauczyć uczniowie klas: 6b, 7a, 7b, 8a, 8b.
Z Bogiem,
Ks. Dominik