KLASA 2 A I B
Klasy 2a i 2b Materiał do nauki dzieciom klas drugich
przekazywany jest rodzicom drogą sms na grupie kontaktowej z rodzicami klas
utworzonej przez wychowawczynie.
Informacje będą na bieżąco aktualizowane i przekazywane drogą sms-ową.
Wychowawczynie klas drugich Wiesława Bielawska i Iwona Zyskowska
Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 08 czerwca do 25 czerwca 2020r.
Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 25 maja do 07 czerwca 2020r.
Zakres materiału
dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 11 do 24 maja 2020r.
Data, dzień |
Temat dnia, zakres materiału,
wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny |
11.05.2020r.
poniedziałek |
BOCIANIE GNIAZDO
- Przeczytaj ze zrozumieniem
tekst ,,Bocianie gniazdo'' – czytanka str. 16 i
ustnie odpowiedz na pytania pod tekstem,
- uzupełnij metryczkę lektury (autor
Maria Terlikowska, tytuł „Drzewo do samego nieba“
)– ćw. 1 str 18
- ćwiczenia z j. polskiego
- wykonaj ćwiczenia 2,3,4 i 6
str.18-19 w ćwiczeniach z j. polskiego
- wykonaj pracę plastyczną
przedstawiającą drzewo na podwórku lub bociana w
gnieździe (dla chętnych)
- poznajemy liczby trzycyfrowe –
podręcznik str.87,
wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3
(do oceny)
- W ramach zajęć ruchowych
wykorzystaj zabawy
i
ćwiczenia
z
piłeczkami
https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4 |
12.05.2020r.
wtorek |
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE
- Przeczytaj tekst ,,Igrzyska
olimpijskie", czytanka str.18-19
- odpowiedz ustnie na 1 i 2
pytanie pod tekstem,
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3, 4 i 5
na str.20-21 w ćwiczeniach
z j. polskiego (przy czym ćwiczenia 4 i 5
do oceny)
Pamiętaj, że nazwy
kontynentów, państw i ich mieszkańców piszemy
wielką literą (np. Europa, Belgia, Francuz)
- matematyka – wykonaj zadania
1,2,3,4,5 w ćwiczeniach z matematyki,str. 12, 13
część 5
- wykonaj pracę plastyczną
,,Moja ulubiona dyscyplina sportowa" (dla
chętnych)
- poszukaj w internecie
informacji na temat igrzysk i dyscyplin
olimpijskich (dla chętnych) |
13.05.2020r.
środa |
IGRZYSKA PARAOLIMPIJSKIE
- Przeczytaj ze zrozumieniem
tekst ,,Zanim zgaśnie olimpijski znicz w
Londynie" czytanka str. 20
- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na
str. 22 w ćwiczeniach z j. polskiego.
Wyjaśnienie -
do ćw. 2 (rodzina wyrazu ,,skok" np. skocznia,
skoczek, skoczyć, wyskok, podskok, skoczny)
- wykonaj medal według
instrukcji w ćwiczeniach str.23
- matematyka -wykonaj zadania
1,2,3,4 str. 16 w ćwiczeniach z matematyki,
część 5
- Wykonaj ćwiczenia równoważne
razem z dzięćmi
https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk
|
14.05.2020r.
czwartek |
SPORT TO ZDROWIE
- Przeczytaj informacje ,,Jak
dbać o kondycję fizyczną?"str 21 i
zastanów się, czy Ty też w ten sposób
dbasz o swoją kondycję, a może wykonujesz coś
jeszcze, żeby być sprawnym?, a następnie
przeczytaj głośno tekst Zofii Staneckiej ,,Bieg
rodzinny"- czytanka str. 22-23,
- wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5
str. 24-25 ( w ćwiczeniu 3 tylko łączymy
czasowniki z pasującymi do nich określeniami,
nie układamy zdań w zeszycie)
- matematyka – zadania 5,6,7
str.17 w ćwiczeniach z matematyki, część 5
-
posłuchaj i naucz się śpiewać piosenkę ,,Jestem
Polakiem"
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
|
15.05.2020r.
piątek |
CZY ZAWSZE TRZEBA WYGRYWAĆ
- Przeczytaj lub posłuchaj
czytanego przez mamę tekstu ,,Zawody" z cyklu
,,Listy od Hani i Henia" czytanka str. 24-25,
- Wykonaj ćw. 1,2,3,4 str. 26-27
w ćwiczeniach z j. polskiego (ćwiczenie 3 do
oceny),
- matematyka – wykonaj ćwiczenia
1,2,3,4 str.18 w ćwiczeniach z matematyki, część
5
- przypomnij piosenkę
,,Gimnastyka na dywanie" (słowa str. 90)
- wykonaj ćwiczenia gimnastyczne
zgodnie z treścią piosenki ,, Gimnastyka na
dywanie" (możesz ją włączyć i ćwiczyć przy
muzyce) oraz wiersza
M. Malkiewicz ,,Sprawny Jan":
Był sobie Jan,co ćwiczyć
wciąż chciał.
Podskoki w prawo, podskoki w
lewo,
codziennie rano wchodził na
drzewo.
Skłony do przodu i skłoy w
bok,
obrót na pięcie, do tyłu
skok.
Jeżdził na nartach, pływał w
basenie,
pogórach wchodził wprost, jak
szaleniec.
Zjadał surówki, sałatki
wszelkie,
czasem słodyczy ilości
niewielkie.
Wierszyk nam teraz morał
podpowie:
gdy chcesz byc silny, to dbaj
o zdrowie!
|
18.05.2020r.
poniedziałek |
KLASOWE IGRZYSKA SPORTOWE
- Przeczytaj głośno wiersz
,,Wyścig w workach" – czytanka str. 26 i
zastanów się, co autor chciał osiągnąć za
pomocą wykrzykników,
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5
(bez kropki) str.28-29
oraz 3 i 4 na str.31 w ćwiczeniach z j.
polskiego
- pokoloruj ilustrację z ćw.1
str. 30 (nic nie pisz)
- Pobaw się tekstem - przeczytaj
kilka razy, w różny sposób (np. ze śmiechem,
cicho, głośno, szeptem, bardzo szybko, bardzo
wolno)
wiersz D. Wawiłow ,,Dziwny pies" str.27 w
czytance,
- matematyka – przypominamy
mnożenie i dzielenie – wykonaj zadania 1,2,3,4
str 44 (UWAGA-
WRACAMY DO ĆWICZEŃ Z MATEMATYKI
CZĘŚĆ 4)
- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne
z dowolnym przyborem według własnych pomysłów
(np. chustka, poduszeczka, przykrywka od garnka,
szczotka, mop itp.) |
19.05.2020r.
wtorek |
ŚWIĘTO RODZINY
- zapoznaj się z ,, Notatką
kronikarską" i informacjami o kronikach
str.28-29 w czytance, zwróć uwagę na 5 cech,
które charakteryzują notatkę kronikarską
(oznaczone strzałkami do tekstu)
- wykonaj ćwiczenia 1 str.32 (do
oceny) i 4 str. 34 w ćwiczeniach z j.polskiego
- matematyka -wykonaj zadania 5
i 6 str. 45 w ćwiczeniach z matematyki część 4
(do oceny)
- wykonaj z owoców zwierzątko
według własnego pomysłu lub według pomysłów z
ćwiczeń str.32, możesz poprosić o pomoc
rodziców,
- pobaw się z rodzicami lub
rodzeństwem, powiedz każdemu coś miłego np. ,,za
co ich kochasz", może przygotujesz im jakąś miłą
niespodziankę?
|
20.05.2020r.
środa |
ŚWIĘTO RODZINY
- Zapoznaj się z tekstem ,,Kronika
klasowa" str. 30 – 31
w podręczniku, odpowiedz sobie ustnie na
pytania 1,2,3 pod tekstem,
- wykonaj ćwiczenia 5,6 i 7 str.
34-35 w ćwiczeniach z j.polskiego (ćw. 8 dla
chętnych)
- posłuchaj i naucz się śpiewać
piosenkę ,,Moja mama" słowa str. 91 w
ćwiczeniach z j.polskiego, zaśpiewaj ją mamie,
- porozmawiaj z rodzicami o
ciekawych wydarzeniach z życia rodziny, możesz
wykorzystać album ze zdjęciami,
-
matematyka - powtarzamy mnożenie i dzielenie–
wykonaj zadania 1,2,3 str. 46 w ćwiczeniach z
matematyki, część 4.
- Poćwicz
wykorzystując
zabawy
z
piłką
https://www.youtube.com/watch?v=HrLVdhqATdQ
|
21.05.2020r.
czwartek |
NIESPODZIANKA
-
przeczytaj inscenizację ,, Gady z szuflady" str.
33-35 w czytance,
- odpowiedz ustnie na pytania
pod inscenizacją,
- wykonaj ćwiczenia 1, 2 (bez
kropki), 3 w zeszycie (do oceny), 4 (bez kropki)
Sprawdzenie do ćwiczenia 4:
rzeczowniki – brat, urodziny, skarpetki, gady,
szuflada,
czasowniki – ma,składam,
mieszkają..
-
matematyka -wykonaj zadanania 4,5 i 6
str47 w ćwiczeniach z matematyki część 4 W
zadaniu 4 wykorzystaj dzielenie, w 5 mnożenie,
koniecznie zapisz odpowiedź. |
22.05.2020r.
piątek |
NASZA MAMA CZARODZIEJKA
- Przeczytaj lub posłuchaj
tekstu ,,Czar dla mamy" str. 36-38
w czytance,
- odpowiedz ustnie na pytanie 1
pod tekstem,
- odpowiedz pisemnie na pytania
z ćwiczenia 1 str. 38 (do oceny). Pamiętaj, że
odpowiadamy pełnym zdaniem i że zdania
rozpoczynamy wielką literą i kończymy kropką.
- wykonaj ćwiczenie 3 na str.
39- ćwiczenia z j. polskiego (koniecznie
pokoloruj obrazek),
- matematyka – ćwiczymy mnożenie
i dzielenie w zakresie 100 – wykonaj zadanie 1
str. 48 (do oceny) – ćwiczenia z matematyki
część 4.
- dla chętnych – wykonaj
ilustrację do tekstu ,,Czar dla mamy"
- Wykonaj ćwiczenia z linią
https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs
|
Zakres materiału
dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 27 kwietnia do 10 maja 2020r.
Data, dzień |
Temat dnia, zakres materiału,
wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny |
27.04.2020r.
poniedziałek |
Następną lekturą, która
obowiązuje jest: „Drzewo do samego nieba“ Maria
Terlikowska
NIEZWYKŁE OGRODY
- Przeczytaj 2 razy wiersz,
zwracając uwagę na przecinki
i obejrzyj obraz ze str. 68 w podręczniku.
Zastanów się, jaki nastrój panuje w wierszu?
- Przeczytaj ze zrozumieniem
teksty o rodzajach ogrodów (str. 69 – podręcznik).
- Wykonaj ćw. 1 i 2 str.74 w
ćwiczeniach.
- Zapoznaj się z zadaniami na
str. 117 w podręczniku. Narysuj w zeszycie w
kratkę
odcinek o długości 5 cm i oznacz jego
końce wielkimi literami alfabetu A, B. Narysuj w
zeszycie trzy inne odcinki i oznacz ich końce
dowolnymi wielkimi literami alfabetu, zmierz
odcinki i pod każdym napisz jaka jest jego miara.
(praca w zeszycie do oceny).
-
Dla chętnych- wykonaj pracę techniczną „Papierowy
motyl” zgodnie z instrukcją str. 75 w
ćwiczeniach.
-
Wykonaj lekcję w-f w domu według wskazówek
znajdujących się tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g
|
28.04.2020r.
wtorek |
NIC W OGRODZIE
- Wysłuchaj tekstu ze str. 70-73
w podręczniku przeczytanego przez rodzica, (możesz
przeczytać samodzielnie).
- Na podstawie przeczytanego
tekstu uzupełnij informacje o lekturze w ćw. 1
str. 76 w ćwiczeniach z j. polskiego. Wykonaj
ćwiczenia 2, 3, 4 na str. 76
i 77
w ćwiczeniach
z j. polskiego.
-
Z matematyki poćwicz znajomość znaków rzymskich wykorzystując link:
https://learningapps.org/view2144888
- Wykonaj pracę plastyczną
,,Ogród moich marzeń" dowolną techniką.
- Zapoznaj się i pośpiewaj
piosenkę pt. „Maszeruje wiosna“
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
|
29.04.2020r.
środa |
NIC W OGRODZIE (ciąg dalszy)
- Przeczytaj poczytankę „Kiełki“
str. 94- 95 w podręczniku.
- Wykonaj ćwiczenia 1, 2,3, 4, 5
na str. 78-79 w ćwiczeniach z j. polskiego. W
ćwiczeniu 2 zwróć uwagę na wielką literę na
początku każdego zdania.
-
Uzupełniony tekst o krecie z ćwiczenia 1
przepisz bezbłędnie do zeszytu (do oceny).
- Poćwicz znajomość godzin na
zegarze, wykorzystując quiz:
https://www.medianauka.pl/quiz-godziny-na-zegarze-3
- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne
z wykorzystaniem poduszek
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
|
05.05.2020r.
wtorek |
MAJOWE ŚWIĘTA
- Przeczytaj
wiersz J.
Ficowskiego „Maj“ na str. 3 podręcznika (część
5) i zastanów się, jakie zmiany w przyrodzie
można zaobserwować w maju? Na str. 4 i 5
zapoznaj się z informacjami dotyczącymi flagi
Polski i flag innych państw.
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 na
str. 3-5
w ćwiczeniach z j. polskiego (część 5).
- Napisz w zeszycie, co
oznaczają kolory na fladze Polski (na podstawie
informacji z podręcznika).
-Narysuj
w zeszycie flagę Polski i flagę jednego
wybranego państwa.
- Wykonaj zadania na str. 3-5 w
matematycznych kartach pracy (część 5).
|
06.05.2020r.
środa |
LEGENDA O PIAŚCIE
- Przeczytaj tekst lub wysłuchaj
tekstu przeczytanego przez rodzica ,, O Piaście
Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach“i obejrzyj
ilustracje na str. 6-7 w podręczniku
Gwarno
było tego dnia w chacie oracza i kołodzieja
Piasta. Sproszono sąsiadów i krewnych, nie
żałowano pieczywa i mięsa, piwa i miodu, choć
bieda była w tym domu częstszym gościem niż
dostatek. Ale dzień był uroczysty i wymagał
wystawności. Oto najstarszy syn Piasta i jego
żony Rzepichy siedem lat ukończył, a starym
obyczajem należało postrzyżyn dokonać i imię
młodzikowi nadać. Właśnie sposobiono się do tego
obrzędu, gdy Rzepicha, wyjrzawszy na dwór,
zawołała:
- Jeszcze
jacyś nieoczekiwani goście ku nam zdążają.
Rzeczywiście, od strony Gniezna zbliżało się
dwóch nieznanych wędrowców. Odziani w luźne,
płócienne szaty, wsparci na długich laskach,
okryci kurzem, wyglądali na wielce utrudzonych.
Stanęli w progu Piastowej chaty, życzyli pokoju
domownikom, a potem jeden z nich tak przemówił:
- Daleką
mamy za sobą drogę i jeszcze dalszą przed sobą.
Pozwólcie tedy nam trochę odpocząć i kubkiem
zimnej wody pragnienie ugasić. Byliśmy u bram
książęcego dworu w Gnieźnie o gościnę prosić,
ale książę Popiel kazał nas służbie z grodu
wypędzić. Pokłonił się Piast przybyszom i gestem
do środka zaprosił.
- Moja
chata przed wami otwarta - rzekł.
-A i dzień
dziś niezwyczajny. Nasz pierworodny syn siedem
lat kończy, spod opieki matki pod ojcowską
przechodzi i jego postrzyżyny wnet się odbędą.
Radzi będziemy, jeśli razem z nami przy stole
zasiądziecie i udział w uroczystości weźmiecie.
-
Dziękujemy za gościnność - odpowiedzieli - i
chętnie razem z wami będziemy się radować.
Zmywszy z
siebie podróżny kurz, wnet miejsce przy stole
zajęli. Gdy zaspokoili pierwszy głód
i pragnienie ugasili, nastąpił obrządek
postrzyżyn. Rzepicha wprowadziła do izby
ubranego w lnianą koszulkę syna i przed Piastem
z nim stanęła. Jasne włosy opadały chłopcu na
ramiona i czoło, na twarzy malowało się
wzruszenie. Chłopiec upadł ojcu do stóp, oddając
się w ten sposób pod jego pieczę. Piast podniósł
go, wodą źródlaną skropił i po nożyce sięgnął.
Potem ujął w palce pukiel włosów nad czołem
i z powagą wielką go odciął. Dokonawszy tego,
zwrócił się do przybyszy:
- Niech i
wasze ręce uczynią to samo, a usta wypowiedzą
imię, jakie odtąd syn mój nosić będzie. Z
powagą, równą ojcowskiej, obaj przybysze
dokonali ceremonii postrzyżyn, a starszy z nich
rzekł przy tym:
- Niech
imię jego będzie Siemowit i niech mu ono sławy
przysporzy. Następnie wykonał nad głową chłopca
znak jakiś nieznany, jakby chcąc nim słowa swoje
potwierdzić. Kolejno podchodzili teraz do
Siemowita pozostali goście i każdy pasemko
włosów odcinał. Po dokonaniu postrzyżyn zaczęły
się pieśni obrzędowe, a potem wszyscy udali się
na cmentarz leżący nie opodal, by duchy przodków
uczcić. Gdy powrócili znowu do Piastowej izby,
tajemniczy przybysze zaczęli się żegnać.
Podziękowali za gościnę, uczynili nad chatą
Piasta i Rzepichy ten sam znak, jaki nad głową
chłopca nakreślili, i podążyli w dalszą drogę.
Kim byli, skąd przyszli i dokąd prowadziła ich
dalsza droga – nie wiadomo. Na pewno jednak nie
byli zwykłymi wędrowcami, skoro po ich odejściu
okazało się, że jadła nic nie ubyło, choć
przecie przez długi czas ucztowano.
A
tymczasem Siemowit rósł w zdrowiu i poważaniu u
ludu, który po śmierci Popiela na tron go
powołał.
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 (ćwicz.
5 wykonaj w zeszycie na ocenę) str.6- 7 w
ćwiczeniach z j. polskiego. Zwróć uwagę na
zieloną ramkę i przeczytaj co to jest „legenda“.
-Dla chętnych- Lekcja
programowania str. 8-9 w ćwiczeniach (bez kropek
w zadaniu 2).
- Z edukacji matematycznej
wykonaj zadania 1,2,3,4,5 str. 8-9 – karty
matematyczne część 5 (pomijamy strony 6,7).
- Wykonaj wspólnie z dziećmi na
podanej niżej stronie internetowej ćwiczenia z
elementem czworakowania:
https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8
|
07.05.2020r.
czwartek |
WYCIECZKA
ROWEROWA
- Zapoznaj się z budową roweru i
zasadami obowiązującymi na wycieczce rowerowej (podręcznik
str.8, 9) oraz
krajobrazami Polski str. 10, 11. Tekst ze strony
10 przepisz do zeszytu. Pod tekstem przepisz
wyrazy z marginesu str. 11 (bagaż, pejzaż, garaż,
witraż) i zapamiętaj ich pisownię.
- Wykonaj ćw. ze str. 10, 11, 12
w ćwiczeniach.
- Wykonaj zadania ze str. 10, 11
– karty matematyczne część 5. |
08.05.2020r.
piątek |
MIESZKAŃCY ŁĄKI
- Zapoznaj się z ilustracjami i
tekstami znajdującymi się na str. 12- 15 w
podręczniku. podręczniku.
- Wykonaj ćwiczenia ze stron
14-17
w ćwiczeniach z j. polskiego. Cwiczenie 5
str. 16 do oceny. Pamiętaj, że rzeczowniki
odpowiadają na pytania: kto? co?; czasowniki
odpowiadaja na pytania: co robi? co się z nim
dzieje?; przymiotniki – na pytania: jaka? jaki?
jakie?
- Wykonaj zadania ze str. 12, 13
w kartach matematycznych. Naucz się liczyć
pełnymi setkami od 100 (stu) do 1000(tysiąca) –
100-sto, 200-dwieście, 300-trzysta,
400-czterysta, 500-pięćset, 600-sześćset,
700-siedemset, 800-osiemset, 900-dziewięćset,
1000-tysiąc (w zeszycie w kratkę zapisz te
liczby cyframi i
słownie
– zapamiętaj ich pisownię) – praca w
zeszycie do oceny.
- Poćwicz w domu wzmacniając
mięśnie brzucha:
https://www.youtube.com/watch?v=mL4qoRQN3NE
- Dla chętnych „Łąka“ – praca
plastyczna według instrukcji ze str. 13 w
ćwiczeniach lub według własnego pomysłu.
|
Zakres materiału
dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 15 do 24 kwietnia 2020r.
Data, dzień |
Temat dnia, zakres materiału,
wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny |
15.04.2020r.
środa |
JAK POWSTAJE DOM?
- Obejrzyj ilustracje,
str.48-49, opowiedz, co przedstawiają, zastanów
się, jak powstaje dom, czyja praca jest
potrzebna, aby powstał dom?
-Wykonaj ćwiczenia 1 (na ocenę),
2 i 3 na str. 54-55 w ćwiczeniach z j.polskiego,
-Poćwicz mnożenie i dzielenie w
zakresie 100 np.na www.matzoo.pl ,
www.tabliczkamnozenia.pl
,
www.grydladzieci.pl/tabliczka-mnozenia/
,
www.gry-matematyczne.pl/tabliczka-mnozenia-nowa.html
- Wykonaj pracę plastyczną lub
techniczną ,,Mój wymarzony dom " dowolną
techniką
- Wykonaj dziesięć wybranych
ćwiczeń ruchowych (np. podskoki, wymachy ramion,
skłony, krążenie ramion, tułowia, pajacyk,
stanie na jednej nodze, ćwiczenia w leżeniu np,
rowerek, świeca, itp)
Następną lekturą, którą możesz
zacząć czytać jest: „Kapelusz Pani Wrony“ Danuty
Parlak. Lektura jest dostępna tutaj:
http://cyfroteka.pl/ebooki/Kapelusz_Pani_Wrony-ebook/p0206626i020
lub
https://www.youtube.com/watch?v=QJOcbRVx5QE |
16.04.2020r.
czwartek |
KTO BUDUJE DOM?
- Przeczytaj tekst ,,Kto buduje
dom", czytanka str.51.
- Wykonaj ćwiczenia 1i 2 na str.
56, 3 i 4 na str.57 i ćw. 5,6,7 na str.58 w
ćwiczeniach
z j. polskiego.
Wyjaśnienie do ćw. 4 – pamiętamy,
że zdanie rozpoczynamy wielką literą, żeby
lepiej zapamiętać pisownię nazw zawodów
zakończonych na -arz, podkreślamy kolorem
końcówki -arz w tabelce i w zdaniu.
-
Z matematyki wykonaj w zeszycie zadanie 1, 2, 3, 4 str. 113 – podręcznik
(do oceny).
- Poćwicz w różnym rytmie
muzycznym przysłowie ,,Kwiecien plecień bo
przeplata, trochę zimy, trochę lata". Ułóż
melodię do tego przysłowia. |
17.04.2020r.
piątek |
KLASOWY PROJEKT
- Posłuchaj lub samodzielnie
przeczytaj ,,Projekt Paryż" czytanka str. 52-53
- Wykonaj ćwiczenia 1, 2,3, 4 na
str. 59-60 w ćwiczeniach z j. polskiego.
Wyjaśnienia
- do ćw. 3 (rzeczowniki –
nazwy ludzi, roślin zwierząt i
rzeczy;odpowiadają na pytanie kto? co?,
czasowniki to nazwy czynności i stanów,
odpowiadają na pytanie co robi? Co się z nim
dzieje?, przymiotniki określają cechy
rzeczownika, jaki? jaka?jakie coś jest?)Możesz
skorzystać też z tej strony:
http://pisupisu.pl/klasa2/rzeczownik-czy-czasownik
Sprawdzenie:
–
rzeczowniki – grupa, kolega, pomoc, spotkanie,
projekt;
- czasowniki -wykonali, pracują,
pomaga, współpracują, projektujemy,
- przymiotniki – zgodna, pomocne,
sumienny, odpowiedzialne, zespołowe.
-Poćwicz rachunek pamięciowy –
mnożenie i dzielenie w zakresie 100 z
wykorzystaniem podanych wcześniej stron,
- Wykonaj wieżę na podstawie
instrukcji w ćwiczeniach str.61 (dla chętnych)
- W ramach karty czytania
przeczytaj tekst ,, Słomiany ogień", czytanka
str. 92-93 |
20.04.2020r.
poniedziałek |
ARCHITEKCI WŚRÓD ZWIERZĄT
- Przeczytaj tekst ,,Niezwykli
architekci" czytanka str. 54-55
- Domy zwierząt – przyjrzyj się
ilustracjom nad czytanką, jakich zwierząt domy
są na nich przedstawione, zastanów się jakie
inne domy zwierząt znasz,
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str.
62-63 w ćwiczeniach z j. polskiego
Wyjaśnienie do ćw. 2 – rodzinę
wyrazów tworzą wyrazy, które mają wspólny rdzeń
(taką cząstkę wyrazu), w tym przypadku taką
wspólną cząstką- rdzeniem jest sam wyraz dom i
wyrazy tworzące rodzinę będą się od tego wyrazu
wywodzić.
Rodzinę wyrazu ,,dom" będą tworzyć więc
takie wyrazy jak: domowy, domownik, przydomowy,
domek, bezdomny, podomka, domofon, udomowiony,
domeczek, domator, domostwo, zadomowić się.
-Narysuj
w zeszycie z matematyki 3 kwadraty o różnej
wielkości. Pamiętaj, że kwadrat to prostokąt,
który ma wszystkie boki równe. Możesz więc
narysować np. kwadrat o boku 5cm, drugi o boku 3
cm, trzeci o boku 2 cm. Oblicz długość
wszystkich boków każdego kwadratu. Obliczmy
wspólnie długość boków pierwszego
kwadratu. Możemy to zrobić za pomocą
dodawania, a więc dodajemy 5cm+5cm+5cm+5cm =
20cm, lub możemy wykorzystać mnożenie: 4 boki
kwadratu, każdy po 5cm, to jest 4x5cm=20cm. Pod
każdym kwadratem zapisujemy oba sposoby
obliczania długości boków kwadratu. (do oceny)
-Wykonaj lekcje programowania –
ćwiczenia str 64-65
- Zabawy ruchowe – naśladowanie
ruchów różnych zwierząt (bieg, skoki, skradanie
się , naśladowanie fruwania, pływania itp) |
21.04.2020r.
wtorek |
WIELKI ARCHITEKT
- Przeczytaj głośno wiersz ,,Kto
nauczył nas budować" czytanka str.56,
- Wykonaj ćw. 1 i 2 str. 66 oraz
ćw. 3 str. 67
w ćwiczeniach,
- Przepisz pięknie opis budynku
ze str. 58 podręcznika do zeszytu, zapamiętaj,
że opis, podobnie jak opowiadanie, powinien
zawierać wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W
podręczniku każda część opisu została napisana w
innym kolorze.
- Przeczytaj opisy pokoju i
stadionu narodowego w podręczniku str. 59
- Naszkicuj ołówkiem projekt
budynku (może być np., szkoła, zamek, kościół,
bank itp.) - praca do oceny
- Poćwicz mnożenie i dzielenie
na znanych Ci stronach internetowych,
- Przypomnij sobie abecadło
muzyczne– nazwy solmizacyjne dźwięków: ,,do, re,
mi, fa, sol, la, si, do", zaśpiewaj gamę cicho i
głośno, wolno i szybko.
Dla chętnych - zapoznaj się z
zawodem architekta i postacią Antonio Gaudi str.
57 w podręczniku z cyklu ,,Warto ich znać" |
22.04.2020r.
środa |
WIOSENNE
PRACE W OGRODZIE
- PrzeczytaJ tekst ,,Siejemy
rzodkiewkę" – czytanka str. 60-61
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5
str.68-69 w ćwiczeniach z j. polskiego
Pomoc
do ćw. 1 -
rodzina wyrazu ogród: ogrodniczka,
ogrodnik, ogrodnictwo, ogródek,
ogrodzenie,ogrodowy.
-Dla chętnych na dodatkową ocenę
ćwiczenie 6. str 69 do zeszytu.
- Poćwicz tabliczkę mnożenia i
dzielenia w zakresie 100,
Zapisz w zeszycie do matematyki
pytanie, rozwiązanie i odpowiedź do zadania:
Wiosną ogrodnik przygotował w swoim ogrodzie 7
zagonów.
Na każdy zagon kupił 6 torebek nasion.
Ile wszystkich torebek nasion kupił ogrodnik?
- Ułóż melodię do przysłowia ,,
Gdyby w kwietniu nie padało, to owoców będzie
mało". Zaśpiewaj przysłowie cicho, głośno, wolno,
szybko.
- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne
z przyborem – butelka plastikowa (przeskoki
przez butelkę, toczenie butelki pod stopą,
przekładanie z ręki do ręki za plecami itp
według własnych pomysłów. |
23.04.2020r.
czwartek |
ZWIERZĘTA W OGRODZIE
- Przeczytaj inscenizację ,,Kto
zjadł sałatę?- str. 62-64 w podręczniku.
-Oceń zachowanie kreta i
zastanów się, jak powinien postąpić w
kłopotliwej sytuacji.
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 i 4.
str.70-71 w ćwiczeniach z j. polskiego.
Wyjaśnienie do ćw. 3 -podane
rzeczowniki występują w liczbie pojedyńczej,
utwórz od nich liczbę mnogą, np. żaba-żaby,
zwróć uwagę na pisownię wyrazów liść-liście.
Wyjaśnienie do ćw. 4 – uzupełnij
zaproszenie wyrażeniami ,,kl. IIa lub IIb,
przedszkolaków, ,,Kto zjadł sałatę?",
27.O4.2020r., o godz.10.00" Wpisujemy numer
swojej sali 40 lub 41.
- Wykonaj wybrane zwierzątko do
przedstawienia ,,Kto zjadł sałatę" dowolną
techniką, możesz je umieścić na patyczku,
-Poćwicz tabliczkę mnożenia i
dzielenia w zakresie 100. Przy mnożeniu pamiętaj,
że jest ono przemienne,
to znaczy że możesz zamieniić kolejność
czynników, a wynik i tak nie ulegnie zmianie, i
tak czy pomnożysz 3 przez 7, czy 7 przez 3 to
otrzymasz wynik 21. |
24.04.2020r.
piątek |
HISTORIA PEWNEJ ROŚLINY
- Zapoznaj się z tekstem ,,Historia
pewnej rośliny" – podręcznik str. 66-67,
przyjrzyj się ilustracji pokazującej kolejne
etapy życia rośliny.
- Wykonaj ćw. 1,2,3 na str.72,
zwróć szczególną uwagę na pisownię wyrazów z
,,ż", postaraj się je zapamiętać,
- Zapoznaj się z budową tulipana,
str.65 w podręczniku, a następnie wykonaj
polecenie 4 i 5 na str.73 w ćwiczeniach, w
ćwiczeniu 4 wykorzystaj naklejki
- Wykonaj pracę plastyczną pt.
,,Tulipan" dowolną techniką plastyczną (np.
wyklejanie konturów tulipana plasteliną,
wycinanką, gazetą, malowanie farbą, kredkami itp)
- Włącz swoje ulubione piosenki
i wykonaj ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce,
- Poćwicz mnożenie i dzielenie
liczb w zakresie 100,
Dla chętnych – ułóż i zapisz
zdania z wyrazami z ,,ż" niewymiennym z
podręcznika, str. 65 (margines ,,żółty, różowy,
żonkil, róża,") |
Informacje dodatkowe
Oprócz powyższych informacji będziemy w codziennym kontakcie z Państwem - w
smsach wysyłać będziemy informacje dotyczące pracy na dany dzień, na wypadek,
gdyby ktoś z Państwa nie dotarł do strony szkoły. W przypadku jakichkolwiek
pytań, dodatkowych wyjaśnień jesteśmy do dyspozycji telefonicznej i smsowej.
Wiesława Bielawska i
Iwona Zyskowska
Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 02
do 08 kwietnia 2020r.
Data, dzień |
Zakres materiału, wyjaśnienia do
ćwiczeń, wskazania do oceny |
02.04.2020r.
czwartek |
- Przeczytaj opowiadanie
,,Krokus", czytanka str.40-41.
- Odgadnij zagadki zdjęciowe na
stronie 42.
-Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 na
str.44 w ćwiczeniach z j.polskiego (w tekście
„Krokus“ znajdziesz poprawnie zapisane zdania)
(do oceny)
- Wykonaj ćwiczenie 3 na str. 45
oraz lekcję programowania na str. 46 (korzystaj
z naklejek znajdujących się w środku ćwiczeń).
- Poćwicz odczytywanie
temperatury na termometrze korzystając z:
https://www.superkid.pl/termometr-pogodowy-online
Dodatkowo możesz narysować
ilustrację „Wiosenne kwiaty“. |
03.04.2020r.
piątek |
-Obejrzyj film „Skąd ptaki
wiedzą, że mają lecieć?“
https://www.youtube.com/watch?v=dLgZrIJQwc4
-Zapoznaj
się z tekstem ,,Wędrówki ptaków"- czytanka
str.43 oraz „Jak szybowiec“str. 44-45
- Wykonaj ćwiczenia 1, 2 i 3 na
str. 48, 49 w ćwiczeniach z j. polskiego.
- Ćwiczenie 4 – dla chętnych.
- Poćwicz tabliczkę mnożenia
korzystając z:
https://www.gry-matematyczne.pl/tabliczka-mnozenia-nowa.html
-
Czytam sam ćw. 3 str. 100 w ćwiczeniach z języka
polskiego
-
Wykonaj dowolne ćwiczenia gimnastyczne w
rytmie ulubionych piosenek. |
06.04.2020r.
poniedziałek |
-Posłuchaj baśni H. Ch.
Andersena korzystając z:
https://www.youtube.com/watch?v=JSrcraNWM5U
i zastanów się co wydarzyło się pod
znakiem zapytania znajdującym się na str. 46 w
podręczniku.
- Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4 i
5 na str. 50, 51,
-
Dla chętnych ćwiczenia ze stron 52, 53
-
Wejdź tutaj
https://www.medexpress.pl/uploads/files/20200315-121750-dzieci-koronawirus-poradnik.pdf
i zapoznaj się z książeczką zawierającą zasady
postępowania w czasie zagrożenia koronawirusem
-Poćwicz tabliczkę mnożenia w
zakresie 100 na:
https://www.grydladzieci.pl/tabliczka-mnożenia/
-„Calineczka“ – praca plastyczna
(z plasteliny lub rysunek)
– dla chętnych.
- Ćwiczenia na rozgrzewkę-
wymyśl kilka i przećwicz (samodzielnie, z
Rodzicami lub rodzeństwem) |
07.04.2020r.
wtorek |
- Przeczytaj wiersz ,,Kolorowe
bazie" – podręcznik str. 74 i wykonaj ćwiczenie
1 ze strony 75 w podręczniku.
- Wykonaj ćwiczenia 1,2 str. 80
w ćwiczeniach z j. polskiego
- Wykonaj dowolną techniką
pisankę wielkanocną (praca zadana była wcześniej)
lub możesz wykonać wspólnie z rodzicami
wielkanocny koszyczek lub stroik korzystając z
instrukcji na str. 81 w ćwiczeniach. Przyślij
zdjęcie pracy na ocenę.
-Posłuchaj piosenki „Pisanki,
kraszanki“ tutaj:
http://www.fullmp3.pl/pobierz-mp3/3/aHR0cDovL3d3dy55b3V0dWJlLmNvbS93YXRjaD92PXFhWGU3UFBfbUNR/Pisanki,_kraszanki,_skarby_wielkanocne
, tekst piosenki
znajduje się w ćwiczeniach na str. 109.
Naucz się śpiewać piosenkę.
- Poćwicz tabliczkę mnożenia w
zakresie 100. |
08.04.2020r.
środa |
- Przeczytaj tekst ,,Wielkanocne
zabawy"- czytanka str.78. Porozmawiaj z babcią,
dziadkiem lub rodzicami o zwyczajach
wielkanocnych.
-Pomóż rodzicom w
przygotowaniach świątecznych.
- Wykonaj ćwiczenia 1 str 82
i 2,3 str. 83 w ćwiczeniach j. polskiego,
(w ćwiczeniu 3 możesz skorzystać z wyrazów:
pachnący, wyśmienity, bakaliowy, migdałowy,
kolorowy, lukrowany, pyszny, udekorowany,
wielkanocny, kruchy).
- Poćwicz tabliczkę mnożenia w
zakresie 100, korzystając z wcześniej podanych
stron.
- Wykonaj ćwiczenie 4 str. 83 na
ocenę .
- W ramach karty czytania
przeczytaj tekst „Jajko z niespodzianką“ str.
96-97, podręcznik.
-
Poskacz na skakance w różny sposób. Wykorzystaj
skakankę do innych ćwiczeń gimnastycznych. |
Zakres materiału dla uczniów klasy
IIa i IIb w okresie od 25 marca do 01 kwietnia 2020r.
Data, dzień |
Zakres materiału, wyjaśnienia do ćwiczeń,
wskazania do oceny |
25.03.2020r.
środa |
- Przeczytaj tekst ,,Zabytki", czytanka
str.26-28.
-Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str.28 w ćwiczeniach
z j.polskiego.
Wyjaśnienie do ćw. 2. - wykorzystaj informacje z
tekstu ,,Zabytki" i zastanów się, dlaczego Kuba
niewiele zapamiętał z wycieczki i jak musiałby
się zachowywać, żeby zapamiętać dużo.
- W ramach karty czytania można przeczytać tekst
,,Wszystkie szlaki prowadzą do Sukiennic"
ćwiczenia z j.polskiego str.102
-Poćwicz dodawanie liczb dwucyfrowych ( 25+33) w
zakresie 100 na www.matzoo.pl
Dla chętnych: znajdź w internecie (wpisz w
google) i obejrzyj następujące zabytki Krakowa:
Sukiennice, Barbakan, Wawel, Kościół Mariacki,
Rynek Główny.
Dla chętnych – wykonaj pracę ,,Smok Wawelski"
według własnego pomysłu |
26.03.2020r.
czwartek |
- Zapoznaj się z tekstem ,,Pamiątki z
przeszłości"- czytanka str.30-31
- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 32 w
ćwiczeniach z j. polskiego.
Wyjaśnienie do ćw. 2 – pamiętamy, że zdanie
rozwijamy poprzez logiczne dokładanie wyrazów. I
tak - Mamy zdanie podstawowe ,,Adam zwiedzał."
Zadajmy pytania np. ,,Jaki Adam, co zwiedzał,
gdzie zwiedzał?" i odpowiedzmy np. ,,Mały Adam
zwiedzał Zamek Królewski w Warszawie". Podobnie
rozwiń drugie zdanie.
- Poćwicz
dodawanie liczb dwucyfrowych na
www.matzoo.pl
Dla chętnych – wykonaj ramkę na zdjęcia wg
propozycji z ćwiczeń str.33 |
27.03.2020r.
piątek |
- Przeczytaj głośno tekst ,,Manufaktura w Łodzi"
– czytanka str. 32-33
- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 34, 4 i 5 na
str. 35 w ćwiczeniach z j. polskiego
(ćwiczenia 1 i 4 do oceny).
Wyjaśnienia- manufaktura, to dawna fabryka, w
której większość prac wykonywano ręcznie.
Zapamiętaj, że nazwy mieszkańców miast piszemy
małą literą, np. goniądzanka, białostoczanin,
warszawianka.
-Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100 na
www.matzoo.pl |
30.03.2020r.
poniedziałek |
- Przeczytaj tekst ,,Pomniki przyrody" czytanka
str. 34-35
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str. 36,37 w
ćwiczeniach z j. polskiego
Wyjaśnienie do ćw. 1 – chodzi o dąb Bartek, a
więc w nazwie podkreślamy ,,dąb Bartek", później
wybieramy z tabelki wyrazy określające jego
wielkość, wygląd pnia, korony, konarów i liści,
na koniec wyrażamy swoją opinię. Możemy
podkreślać więcej, niż jedno określenie, jeśli
tak będzie pasowało.
- Ćwiczenie 3- zredaguj odpowiedź własnymi
słowami zapisz w zeszycie (praca
do oceny).
- Narysuj dąb Bartek wykorzystując tylko ołówek-
praca do oceny.
- Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.
- W ramach karty czytania przeczytaj wiersz
Marcina Brykczyńskiego
,,Bartek", czytanka str.35
Dla chętnych – znajdź i pooglądaj w internecie
obrazy do hasła ,,Pomniki przyrody" |
31.03.2020r.
wtorek |
- Przeczytaj tekst ,,Wiosenne nowiny"- czytanka
str.36-37, wykonaj w zeszycie polecenie 4
znajdujące się pod tekstem (do oceny).
Wyjaśnienie – uwzględniamy wyrazy: ,,motyle,nietoperze,
niedźwiedzie, zające, borsuki, wiewiórki"
(zwróćmy uwagę, że te rzeczowniki -nazwy
zwierząt, występują w liczbie mnogiej),
zapisujemy je w zeszycie w kolejności
alfabetycznej.
- Wykonaj ćwiczenia 1,2,4,5 str 38 i 39 w
ćwiczeniach j. polskiego.
- Przepisz uzupełniony tekst z ćwiczenia 2 do
zeszytu (do oceny).
- Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.
Dla chętnych – zilustruj tekst ,,Wiosenne
nowiny" dowolną techniką plastyczną |
01.04.2020r.
środa |
- Przeczytać wiersz ,,Wiosna" – czytanka str.
38.
- Wykonaj ćwiczenia 1 str. 40 oraz 4 str. 41 w
ćwiczeniach z j. polskiego
Wyjaśnienie
do ćw. 1 -
tylko dopasować i pokolorować pasujące do
siebie fragmenty zdań, nie robimy poleceń z
kropkami.
- Wykonaj ćwiczenia 5 i 6 str. 42 w ćwiczeniach
z j. polskiego (do oceny)
Wyjaśnienie do ćwiczenia 5 – chodzi o połączenie
wyrazów występujących w liczbie pojedynczej z
wyrazami z liczby mnogiej, np. kość – kości.
Zapisz w zeszycie te pary wyrazów.
Zapamiętaj pisownię wyrazów zakończonych na -ść,
typu ,,iść, liść, kiść".
- Ćwiczymy tabliczkę mnożenia w zakresie 100.
Dla chętnych
- poszukaj w internecie informacji o
roślinach chronionych, obejrzyj obrazy do hasła
wiosenne rośliny chronione.
Dla chętnych – naucz się wiersza ,,Wiosna" na
pamięć. |
Informacje
dodatkowe
Podane wcześniej
ćwiczenia dodatkowe z j. polskiego, a więc strony 88-99 proszę rozłożyć na cały
okres zawieszenia zajęć w szkole i wykonywać je według możliwości dzieci, w
dogodnym dla nich czasie.
Oprócz powyższych
informacji będziemy w codziennym kontakcie z Państwem - w smsach wysyłać
będziemy informacje dotyczące pracy na dany dzień, na wypadek, gdyby ktoś z
Państwa nie dotarł do strony szkoły. W przypadku jakichkolwiek pytań,
dodatkowych wyjaśnień jesteśmy do dyspozycji telefonicznej i smsowej.
Wiesława Bielawska i Iwona Zyskowska