KLASA 2 A I B

 

Klasy 2a i 2b Materiał do nauki dzieciom klas drugich przekazywany jest rodzicom drogą sms na grupie kontaktowej z rodzicami klas utworzonej przez wychowawczynie.
Informacje będą na bieżąco aktualizowane i przekazywane drogą sms-ową.  
Wychowawczynie klas drugich Wiesława Bielawska i Iwona Zyskowska

 

Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 08 czerwca do 25 czerwca 2020r.

 

Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 25 maja do 07 czerwca 2020r.


 

  Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 11 do 24 maja 2020r.

Data, dzień

Temat dnia, zakres materiału, wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny

11.05.2020r.

poniedziałek

BOCIANIE GNIAZDO

- Przeczytaj ze zrozumieniem tekst ,,Bocianie gniazdo'' – czytanka str. 16 i  ustnie odpowiedz na pytania pod tekstem,

- uzupełnij metryczkę lektury (autor Maria Terlikowska, tytuł „Drzewo do samego nieba“ )– ćw. 1 str 18  - ćwiczenia z j. polskiego

- wykonaj ćwiczenia 2,3,4 i 6 str.18-19 w ćwiczeniach z j. polskiego

- wykonaj pracę plastyczną przedstawiającą drzewo na podwórku lub bociana w gnieździe (dla chętnych)

- poznajemy liczby trzycyfrowe – podręcznik str.87,  wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3  (do oceny)

- W ramach zajęć ruchowych wykorzystaj zabawy  i  ćwiczenia  z  piłeczkami https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4

12.05.2020r.

wtorek

IGRZYSKA OLIMPIJSKIE

- Przeczytaj tekst ,,Igrzyska olimpijskie", czytanka str.18-19

- odpowiedz ustnie na 1 i 2 pytanie pod tekstem,

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3, 4 i 5 na str.20-21 w ćwiczeniach  z j. polskiego (przy czym ćwiczenia 4 i 5 do oceny)

Pamiętaj, że nazwy kontynentów, państw i ich mieszkańców piszemy wielką literą (np. Europa, Belgia, Francuz)

- matematyka – wykonaj zadania 1,2,3,4,5 w ćwiczeniach z matematyki,str. 12, 13 część 5

- wykonaj pracę plastyczną ,,Moja ulubiona dyscyplina sportowa" (dla chętnych)

- poszukaj w internecie informacji na temat igrzysk i dyscyplin olimpijskich (dla chętnych)

13.05.2020r.

środa

IGRZYSKA PARAOLIMPIJSKIE

- Przeczytaj ze zrozumieniem tekst ,,Zanim zgaśnie olimpijski znicz w Londynie" czytanka str. 20

- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 22 w ćwiczeniach z j. polskiego.

Wyjaśnienie - do ćw. 2 (rodzina wyrazu ,,skok" np. skocznia, skoczek, skoczyć, wyskok, podskok, skoczny)

- wykonaj medal według instrukcji w ćwiczeniach str.23

- matematyka -wykonaj zadania 1,2,3,4 str. 16 w ćwiczeniach z matematyki, część 5

- Wykonaj ćwiczenia równoważne razem z dzięćmi https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk 

14.05.2020r.

czwartek

SPORT TO ZDROWIE

- Przeczytaj informacje ,,Jak dbać o kondycję fizyczną?"str 21 i  zastanów się, czy Ty też w ten sposób dbasz o swoją kondycję, a może wykonujesz coś jeszcze, żeby być sprawnym?, a następnie przeczytaj głośno tekst Zofii Staneckiej ,,Bieg rodzinny"- czytanka str. 22-23,

- wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 str. 24-25 ( w ćwiczeniu 3 tylko łączymy czasowniki z pasującymi do nich określeniami, nie układamy zdań w zeszycie)

- matematyka – zadania 5,6,7 str.17 w ćwiczeniach z matematyki, część 5

- posłuchaj i naucz się śpiewać piosenkę ,,Jestem Polakiem" https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

15.05.2020r.

piątek

CZY ZAWSZE TRZEBA WYGRYWAĆ

- Przeczytaj lub posłuchaj czytanego przez mamę tekstu ,,Zawody" z cyklu ,,Listy od Hani i Henia" czytanka str. 24-25,

- Wykonaj ćw. 1,2,3,4 str. 26-27 w ćwiczeniach z j. polskiego (ćwiczenie 3 do oceny),

- matematyka – wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4 str.18 w ćwiczeniach z matematyki, część 5

- przypomnij piosenkę ,,Gimnastyka na dywanie" (słowa str. 90)

- wykonaj ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z treścią piosenki ,, Gimnastyka na dywanie" (możesz ją włączyć i ćwiczyć przy muzyce) oraz wiersza  M. Malkiewicz ,,Sprawny Jan":

Był sobie Jan,co ćwiczyć wciąż chciał.

Podskoki w prawo, podskoki w lewo,

codziennie rano wchodził na drzewo.

Skłony do przodu i skłoy w bok,

obrót na pięcie, do tyłu skok.

Jeżdził na nartach, pływał w basenie,

pogórach wchodził wprost, jak szaleniec.

Zjadał surówki, sałatki wszelkie,

czasem słodyczy ilości niewielkie.

Wierszyk nam teraz morał podpowie:

gdy chcesz byc silny, to dbaj o zdrowie!

 

18.05.2020r.

poniedziałek

KLASOWE IGRZYSKA SPORTOWE

- Przeczytaj głośno wiersz ,,Wyścig w workach" – czytanka str. 26 i  zastanów się, co autor chciał osiągnąć za pomocą wykrzykników,

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 (bez kropki) str.28-29  oraz 3 i 4 na str.31 w ćwiczeniach z j. polskiego

- pokoloruj ilustrację z ćw.1 str. 30 (nic nie pisz)

- Pobaw się tekstem - przeczytaj kilka razy, w różny sposób (np. ze śmiechem, cicho, głośno, szeptem, bardzo szybko, bardzo wolno)  wiersz D. Wawiłow ,,Dziwny pies" str.27 w czytance,

- matematyka – przypominamy mnożenie i dzielenie – wykonaj zadania 1,2,3,4 str 44 (UWAGA- WRACAMY DO ĆWICZEŃ Z MATEMATYKI CZĘŚĆ 4)

- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne z dowolnym przyborem według własnych pomysłów (np. chustka, poduszeczka, przykrywka od garnka, szczotka, mop itp.)

19.05.2020r.

wtorek

ŚWIĘTO RODZINY

- zapoznaj się z ,, Notatką kronikarską" i informacjami o kronikach str.28-29 w czytance, zwróć uwagę na 5 cech, które charakteryzują notatkę kronikarską (oznaczone strzałkami do tekstu)

- wykonaj ćwiczenia 1 str.32 (do oceny) i 4 str. 34 w ćwiczeniach z j.polskiego

- matematyka -wykonaj zadania 5 i 6 str. 45 w ćwiczeniach z matematyki część 4 (do oceny)

- wykonaj z owoców zwierzątko według własnego pomysłu lub według pomysłów z ćwiczeń str.32, możesz poprosić o pomoc rodziców,

- pobaw się z rodzicami lub rodzeństwem, powiedz każdemu coś miłego np. ,,za co ich kochasz", może przygotujesz im jakąś miłą niespodziankę?

 

20.05.2020r.

środa

ŚWIĘTO RODZINY

- Zapoznaj się z tekstem ,,Kronika klasowa" str. 30 – 31  w podręczniku, odpowiedz sobie ustnie na pytania 1,2,3 pod tekstem,

- wykonaj ćwiczenia 5,6 i 7 str. 34-35 w ćwiczeniach z j.polskiego (ćw. 8 dla chętnych)

- posłuchaj i naucz się śpiewać piosenkę ,,Moja mama" słowa str. 91 w ćwiczeniach z j.polskiego, zaśpiewaj ją mamie,

- porozmawiaj z rodzicami o ciekawych wydarzeniach z życia rodziny, możesz wykorzystać album ze zdjęciami,

- matematyka - powtarzamy mnożenie i dzielenie– wykonaj zadania 1,2,3 str. 46 w ćwiczeniach z matematyki, część 4.

- Poćwicz  wykorzystując  zabawy  z  piłką   https://www.youtube.com/watch?v=HrLVdhqATdQ    

21.05.2020r.

czwartek

NIESPODZIANKA

- przeczytaj inscenizację ,, Gady z szuflady" str. 33-35 w czytance,

- odpowiedz ustnie na pytania pod inscenizacją,

- wykonaj ćwiczenia 1, 2 (bez kropki), 3 w zeszycie (do oceny), 4 (bez kropki)

Sprawdzenie do ćwiczenia 4: rzeczowniki – brat, urodziny, skarpetki, gady, szuflada,

czasowniki – ma,składam, mieszkają..

- matematyka -wykonaj zadanania 4,5 i 6 str47 w ćwiczeniach z matematyki część 4 W zadaniu 4 wykorzystaj dzielenie, w 5 mnożenie, koniecznie zapisz odpowiedź.

22.05.2020r.

piątek

NASZA MAMA CZARODZIEJKA

- Przeczytaj lub posłuchaj tekstu ,,Czar dla mamy" str. 36-38  w czytance,

- odpowiedz ustnie na pytanie 1 pod tekstem,

- odpowiedz pisemnie na pytania z ćwiczenia 1 str. 38 (do oceny). Pamiętaj, że odpowiadamy pełnym zdaniem i że zdania rozpoczynamy wielką literą i kończymy kropką.

- wykonaj ćwiczenie 3 na str. 39- ćwiczenia z j. polskiego (koniecznie pokoloruj obrazek),

- matematyka – ćwiczymy mnożenie i dzielenie w zakresie 100 – wykonaj zadanie 1 str. 48 (do oceny) – ćwiczenia z matematyki część 4.

- dla chętnych – wykonaj ilustrację do tekstu ,,Czar dla mamy"

- Wykonaj ćwiczenia z linią  https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

 

 

 


 

  Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 27 kwietnia do 10 maja 2020r.

Data, dzień

Temat dnia, zakres materiału, wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny

27.04.2020r.

poniedziałek

Następną lekturą, która obowiązuje jest: „Drzewo do samego nieba“ Maria Terlikowska

NIEZWYKŁE OGRODY

- Przeczytaj 2 razy wiersz, zwracając uwagę na przecinki  i obejrzyj obraz ze str. 68 w podręczniku. Zastanów się, jaki nastrój panuje w wierszu?

- Przeczytaj ze zrozumieniem teksty o rodzajach ogrodów (str. 69 – podręcznik).

- Wykonaj ćw. 1 i 2 str.74 w ćwiczeniach.

- Zapoznaj się z zadaniami na str. 117 w podręczniku. Narysuj w zeszycie w kratkę  odcinek o długości 5 cm i oznacz jego końce wielkimi literami alfabetu A, B. Narysuj w zeszycie trzy inne odcinki i oznacz ich końce dowolnymi wielkimi literami alfabetu, zmierz odcinki i pod każdym napisz jaka jest jego miara. (praca w zeszycie do oceny).

-  Dla chętnych- wykonaj pracę techniczną „Papierowy motyl” zgodnie z instrukcją str. 75 w ćwiczeniach.

 - Wykonaj lekcję w-f w domu według wskazówek znajdujących się tutaj:  https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g

28.04.2020r.

wtorek

NIC W OGRODZIE

- Wysłuchaj tekstu ze str. 70-73 w podręczniku przeczytanego przez rodzica, (możesz przeczytać samodzielnie).

- Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij informacje o lekturze w ćw. 1 str. 76 w ćwiczeniach z j. polskiego. Wykonaj ćwiczenia 2, 3, 4 na str. 76  i 77  w ćwiczeniach  z j. polskiego.

- Z matematyki poćwicz znajomość znaków rzymskich wykorzystując link: https://learningapps.org/view2144888  

- Wykonaj pracę plastyczną  ,,Ogród moich marzeń" dowolną techniką.

- Zapoznaj się i pośpiewaj piosenkę pt. „Maszeruje wiosna“  https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

29.04.2020r.

środa

NIC W OGRODZIE (ciąg dalszy)

- Przeczytaj poczytankę „Kiełki“ str. 94- 95 w podręczniku.

- Wykonaj ćwiczenia 1, 2,3, 4, 5 na str. 78-79 w ćwiczeniach z j. polskiego. W ćwiczeniu 2 zwróć uwagę na wielką literę na początku każdego zdania.

 - Uzupełniony tekst o krecie z ćwiczenia 1 przepisz bezbłędnie do zeszytu (do oceny).

- Poćwicz znajomość godzin na zegarze, wykorzystując quiz: https://www.medianauka.pl/quiz-godziny-na-zegarze-3

- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem poduszek https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

05.05.2020r.

wtorek

MAJOWE ŚWIĘTA

- Przeczytaj  wiersz J. Ficowskiego „Maj“ na str. 3 podręcznika (część 5) i zastanów się, jakie zmiany w przyrodzie można zaobserwować w maju? Na str. 4 i 5 zapoznaj się z informacjami dotyczącymi flagi Polski i flag innych państw.

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 na  str. 3-5 w ćwiczeniach z j. polskiego (część 5).

- Napisz w zeszycie, co oznaczają kolory na fladze Polski (na podstawie informacji z podręcznika).

 -Narysuj w zeszycie flagę Polski i flagę jednego wybranego państwa.

- Wykonaj zadania na str. 3-5 w matematycznych kartach pracy (część 5).

 

06.05.2020r.

środa

LEGENDA O PIAŚCIE

- Przeczytaj tekst lub wysłuchaj tekstu przeczytanego przez rodzica ,, O Piaście Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach“i obejrzyj ilustracje na str. 6-7 w podręczniku

 

Gwarno było tego dnia w chacie oracza i kołodzieja Piasta. Sproszono sąsiadów i krewnych, nie żałowano pieczywa i mięsa, piwa i miodu, choć bieda była w tym domu częstszym gościem niż dostatek. Ale dzień był uroczysty i wymagał wystawności. Oto najstarszy syn Piasta i jego żony Rzepichy siedem lat ukończył, a starym obyczajem należało postrzyżyn dokonać i imię młodzikowi nadać. Właśnie sposobiono się do tego obrzędu, gdy Rzepicha, wyjrzawszy na dwór, zawołała:

- Jeszcze jacyś nieoczekiwani goście ku nam zdążają.

Rzeczywiście, od strony Gniezna zbliżało się dwóch nieznanych wędrowców. Odziani w luźne, płócienne szaty, wsparci na długich laskach, okryci kurzem, wyglądali na wielce utrudzonych. Stanęli w progu Piastowej chaty, życzyli pokoju domownikom, a potem jeden z nich tak przemówił:

- Daleką mamy za sobą drogę i jeszcze dalszą przed sobą. Pozwólcie tedy nam trochę odpocząć i kubkiem zimnej wody pragnienie ugasić. Byliśmy u bram książęcego dworu w Gnieźnie o gościnę prosić, ale książę Popiel kazał nas służbie z grodu wypędzić. Pokłonił się Piast przybyszom i gestem do środka zaprosił.

- Moja chata przed wami otwarta - rzekł.

-A i dzień dziś niezwyczajny. Nasz pierworodny syn siedem lat kończy, spod opieki matki pod ojcowską przechodzi i jego postrzyżyny wnet się odbędą. Radzi będziemy, jeśli razem z nami przy stole zasiądziecie i udział w uroczystości weźmiecie.

- Dziękujemy za gościnność - odpowiedzieli - i chętnie razem z wami będziemy się radować.

Zmywszy z siebie podróżny kurz, wnet miejsce przy stole zajęli. Gdy zaspokoili pierwszy głód i pragnienie ugasili, nastąpił obrządek postrzyżyn. Rzepicha wprowadziła do izby ubranego w lnianą koszulkę syna i przed Piastem z nim stanęła. Jasne włosy opadały chłopcu na ramiona i czoło, na twarzy malowało się wzruszenie. Chłopiec upadł ojcu do stóp, oddając się w ten sposób pod jego pieczę. Piast podniósł go, wodą źródlaną skropił i po nożyce sięgnął. Potem ujął w palce pukiel włosów nad czołem i z powagą wielką go odciął. Dokonawszy tego, zwrócił się do przybyszy:

- Niech i wasze ręce uczynią to samo, a usta wypowiedzą imię, jakie odtąd syn mój nosić będzie. Z powagą, równą ojcowskiej, obaj przybysze dokonali ceremonii postrzyżyn, a starszy z nich rzekł przy tym:

- Niech imię jego będzie Siemowit i niech mu ono sławy przysporzy. Następnie wykonał nad głową chłopca znak jakiś nieznany, jakby chcąc nim słowa swoje potwierdzić. Kolejno podchodzili teraz do Siemowita pozostali goście i każdy pasemko włosów odcinał. Po dokonaniu postrzyżyn zaczęły się pieśni obrzędowe, a potem wszyscy udali się na cmentarz leżący nie opodal, by duchy przodków uczcić. Gdy powrócili znowu do Piastowej izby, tajemniczy przybysze zaczęli się żegnać. Podziękowali za gościnę, uczynili nad chatą Piasta i Rzepichy ten sam znak, jaki nad głową chłopca nakreślili, i podążyli w dalszą drogę. Kim byli, skąd przyszli i dokąd prowadziła ich dalsza droga – nie wiadomo. Na pewno jednak nie byli zwykłymi wędrowcami, skoro po ich odejściu okazało się, że jadła nic nie ubyło, choć przecie przez długi czas ucztowano.

A tymczasem Siemowit rósł w zdrowiu i poważaniu u ludu, który po śmierci Popiela na tron go powołał.

 

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 (ćwicz. 5 wykonaj w zeszycie na ocenę) str.6- 7 w ćwiczeniach z j. polskiego. Zwróć uwagę na zieloną ramkę i przeczytaj co to jest „legenda“.

-Dla chętnych- Lekcja programowania str. 8-9 w ćwiczeniach (bez kropek w zadaniu 2).

- Z edukacji matematycznej wykonaj zadania 1,2,3,4,5 str. 8-9 – karty matematyczne część 5 (pomijamy strony 6,7).

- Wykonaj wspólnie z dziećmi na podanej niżej stronie internetowej ćwiczenia z elementem czworakowania:  https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8

07.05.2020r.

czwartek

 WYCIECZKA ROWEROWA

- Zapoznaj się z budową roweru i zasadami obowiązującymi na wycieczce rowerowej (podręcznik str.8, 9)  oraz krajobrazami Polski str. 10, 11. Tekst ze strony 10 przepisz do zeszytu. Pod tekstem przepisz wyrazy z marginesu str. 11 (bagaż, pejzaż, garaż, witraż) i zapamiętaj ich pisownię.

- Wykonaj ćw. ze str. 10, 11, 12 w  ćwiczeniach.

- Wykonaj zadania ze str. 10, 11 – karty matematyczne część 5.

08.05.2020r.

piątek

MIESZKAŃCY ŁĄKI

- Zapoznaj się z ilustracjami i tekstami znajdującymi się na str. 12- 15 w podręczniku. podręczniku.

- Wykonaj ćwiczenia ze stron  14-17  w ćwiczeniach z j. polskiego. Cwiczenie 5 str. 16 do oceny. Pamiętaj, że rzeczowniki odpowiadają na pytania: kto? co?; czasowniki odpowiadaja na pytania: co robi? co się z nim dzieje?; przymiotniki – na pytania: jaka? jaki? jakie?

- Wykonaj zadania ze str. 12, 13 w kartach matematycznych. Naucz się liczyć pełnymi setkami od 100 (stu) do 1000(tysiąca) – 100-sto, 200-dwieście, 300-trzysta, 400-czterysta, 500-pięćset, 600-sześćset, 700-siedemset, 800-osiemset, 900-dziewięćset, 1000-tysiąc (w zeszycie w kratkę zapisz te liczby cyframi i  słownie  – zapamiętaj ich pisownię) – praca w zeszycie do oceny.

- Poćwicz w domu wzmacniając mięśnie brzucha:

https://www.youtube.com/watch?v=mL4qoRQN3NE

- Dla chętnych „Łąka“ – praca plastyczna według instrukcji ze str. 13 w ćwiczeniach lub według własnego pomysłu.

 

 

 

 


 

  Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 15 do 24 kwietnia 2020r.

Data, dzień

Temat dnia, zakres materiału, wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny

15.04.2020r.

środa

JAK POWSTAJE DOM?

- Obejrzyj ilustracje, str.48-49, opowiedz, co przedstawiają, zastanów się, jak powstaje dom, czyja praca jest potrzebna, aby powstał dom?

-Wykonaj ćwiczenia 1 (na ocenę), 2 i 3 na str. 54-55 w ćwiczeniach z j.polskiego,

-Poćwicz mnożenie i dzielenie w zakresie 100 np.na www.matzoo.pl , www.tabliczkamnozenia.pl , www.grydladzieci.pl/tabliczka-mnozenia/ ,

www.gry-matematyczne.pl/tabliczka-mnozenia-nowa.html

- Wykonaj pracę plastyczną lub techniczną ,,Mój wymarzony dom " dowolną techniką

- Wykonaj dziesięć wybranych ćwiczeń ruchowych (np. podskoki, wymachy ramion, skłony, krążenie ramion, tułowia, pajacyk, stanie na jednej nodze, ćwiczenia w leżeniu np, rowerek, świeca, itp)

Następną lekturą, którą możesz zacząć czytać jest: „Kapelusz Pani Wrony“ Danuty Parlak. Lektura jest dostępna tutaj: http://cyfroteka.pl/ebooki/Kapelusz_Pani_Wrony-ebook/p0206626i020 lub https://www.youtube.com/watch?v=QJOcbRVx5QE

16.04.2020r.

czwartek

KTO BUDUJE DOM?

- Przeczytaj tekst ,,Kto buduje dom", czytanka str.51.

- Wykonaj ćwiczenia 1i 2 na str. 56, 3 i 4 na str.57 i ćw. 5,6,7 na str.58 w ćwiczeniach  z j. polskiego.

Wyjaśnienie do ćw. 4 – pamiętamy, że zdanie rozpoczynamy wielką literą, żeby lepiej zapamiętać pisownię nazw zawodów zakończonych na -arz, podkreślamy kolorem końcówki -arz w tabelce i w zdaniu.

- Z matematyki wykonaj w zeszycie zadanie 1, 2, 3, 4 str. 113 – podręcznik (do oceny).

- Poćwicz w różnym rytmie muzycznym przysłowie ,,Kwiecien plecień bo przeplata, trochę zimy, trochę lata". Ułóż melodię do tego przysłowia.

17.04.2020r.

piątek

KLASOWY PROJEKT

- Posłuchaj lub samodzielnie przeczytaj ,,Projekt Paryż" czytanka str. 52-53

- Wykonaj ćwiczenia 1, 2,3, 4 na str. 59-60 w ćwiczeniach z j. polskiego.

Wyjaśnienia - do ćw. 3 (rzeczowniki – nazwy ludzi, roślin zwierząt i rzeczy;odpowiadają na pytanie kto? co?, czasowniki to nazwy czynności i stanów, odpowiadają na pytanie co robi? Co się z nim dzieje?, przymiotniki określają cechy rzeczownika, jaki? jaka?jakie coś jest?)Możesz skorzystać też z tej strony: http://pisupisu.pl/klasa2/rzeczownik-czy-czasownik 

Sprawdzenie:

 – rzeczowniki – grupa, kolega, pomoc, spotkanie, projekt;

- czasowniki -wykonali, pracują, pomaga, współpracują, projektujemy,

- przymiotniki – zgodna, pomocne, sumienny, odpowiedzialne, zespołowe.

-Poćwicz rachunek pamięciowy – mnożenie i dzielenie w zakresie 100 z wykorzystaniem podanych wcześniej stron,

- Wykonaj wieżę na podstawie instrukcji w ćwiczeniach str.61 (dla chętnych)

- W ramach karty czytania przeczytaj tekst ,, Słomiany ogień", czytanka str. 92-93

20.04.2020r.

poniedziałek

ARCHITEKCI WŚRÓD ZWIERZĄT

- Przeczytaj tekst ,,Niezwykli architekci" czytanka str. 54-55

- Domy zwierząt – przyjrzyj się ilustracjom nad czytanką, jakich zwierząt domy są na nich przedstawione, zastanów się jakie inne domy zwierząt znasz,

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str. 62-63 w ćwiczeniach z j. polskiego

Wyjaśnienie do ćw. 2 – rodzinę wyrazów tworzą wyrazy, które mają wspólny rdzeń (taką cząstkę wyrazu), w tym przypadku taką wspólną cząstką- rdzeniem jest sam wyraz dom i wyrazy tworzące rodzinę będą się od tego wyrazu wywodzić.  Rodzinę wyrazu ,,dom" będą tworzyć więc takie wyrazy jak: domowy, domownik, przydomowy, domek, bezdomny, podomka, domofon, udomowiony, domeczek, domator, domostwo, zadomowić się.

 -Narysuj w zeszycie z matematyki 3 kwadraty o różnej wielkości. Pamiętaj, że kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki równe. Możesz więc narysować np. kwadrat o boku 5cm, drugi o boku 3 cm, trzeci o boku 2 cm. Oblicz długość wszystkich boków każdego kwadratu. Obliczmy wspólnie długość boków pierwszego  kwadratu. Możemy to zrobić za pomocą dodawania, a więc dodajemy 5cm+5cm+5cm+5cm = 20cm, lub możemy wykorzystać mnożenie: 4 boki kwadratu, każdy po 5cm, to jest 4x5cm=20cm. Pod każdym kwadratem zapisujemy oba sposoby obliczania długości boków kwadratu. (do oceny)

-Wykonaj lekcje programowania – ćwiczenia str 64-65

- Zabawy ruchowe – naśladowanie ruchów różnych zwierząt (bieg, skoki, skradanie się , naśladowanie fruwania, pływania itp)

21.04.2020r.

wtorek

WIELKI ARCHITEKT

- Przeczytaj głośno wiersz ,,Kto nauczył nas budować" czytanka str.56,

- Wykonaj ćw. 1 i 2 str. 66 oraz ćw. 3 str. 67  w ćwiczeniach,

- Przepisz pięknie opis budynku ze str. 58 podręcznika do zeszytu, zapamiętaj, że opis, podobnie jak opowiadanie, powinien zawierać wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W podręczniku każda część opisu została napisana w innym kolorze.

- Przeczytaj opisy pokoju i stadionu narodowego w podręczniku str. 59

- Naszkicuj ołówkiem projekt budynku (może być np., szkoła, zamek, kościół, bank itp.) - praca do oceny

- Poćwicz mnożenie i dzielenie na znanych Ci stronach internetowych,

- Przypomnij sobie abecadło muzyczne– nazwy solmizacyjne dźwięków: ,,do, re, mi, fa, sol, la, si, do", zaśpiewaj gamę cicho i głośno, wolno i szybko.

Dla chętnych - zapoznaj się z zawodem architekta i postacią Antonio Gaudi str. 57 w podręczniku z cyklu ,,Warto ich znać"

22.04.2020r.

środa

 WIOSENNE PRACE W OGRODZIE

- PrzeczytaJ tekst ,,Siejemy rzodkiewkę" – czytanka str. 60-61

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 str.68-69 w ćwiczeniach z j. polskiego

 Pomoc do ćw. 1 -  rodzina wyrazu ogród: ogrodniczka, ogrodnik, ogrodnictwo, ogródek, ogrodzenie,ogrodowy.

-Dla chętnych na dodatkową ocenę ćwiczenie 6. str 69 do zeszytu.

- Poćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100,

Zapisz w zeszycie do matematyki pytanie, rozwiązanie i odpowiedź do zadania: Wiosną ogrodnik przygotował w swoim ogrodzie 7 zagonów.  Na każdy zagon kupił 6 torebek nasion. Ile wszystkich torebek nasion kupił ogrodnik?

- Ułóż melodię do przysłowia ,, Gdyby w kwietniu nie padało, to owoców będzie mało". Zaśpiewaj przysłowie cicho, głośno, wolno, szybko.

- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne z przyborem – butelka plastikowa (przeskoki przez butelkę, toczenie butelki pod stopą, przekładanie z ręki do ręki za plecami itp według własnych pomysłów.

23.04.2020r.

czwartek

ZWIERZĘTA W OGRODZIE

- Przeczytaj inscenizację ,,Kto zjadł sałatę?- str. 62-64 w podręczniku.

-Oceń zachowanie kreta i zastanów się, jak powinien postąpić w kłopotliwej sytuacji.

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 i 4. str.70-71 w ćwiczeniach z j. polskiego.

Wyjaśnienie do ćw. 3 -podane rzeczowniki występują w liczbie pojedyńczej, utwórz od nich liczbę mnogą, np. żaba-żaby, zwróć uwagę na pisownię wyrazów liść-liście.

Wyjaśnienie do ćw. 4 – uzupełnij zaproszenie wyrażeniami ,,kl. IIa lub IIb, przedszkolaków, ,,Kto zjadł sałatę?", 27.O4.2020r., o godz.10.00" Wpisujemy numer swojej sali 40 lub 41.

- Wykonaj wybrane zwierzątko do przedstawienia ,,Kto zjadł sałatę" dowolną techniką, możesz je umieścić na patyczku,

-Poćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Przy mnożeniu pamiętaj, że jest ono przemienne,  to znaczy że możesz zamieniić kolejność czynników, a wynik i tak nie ulegnie zmianie, i tak czy pomnożysz 3 przez 7, czy 7 przez 3 to otrzymasz wynik 21.

24.04.2020r.

piątek

HISTORIA PEWNEJ ROŚLINY

- Zapoznaj się z tekstem ,,Historia pewnej rośliny" – podręcznik str. 66-67, przyjrzyj się ilustracji pokazującej kolejne etapy życia rośliny.

- Wykonaj ćw. 1,2,3 na str.72, zwróć szczególną uwagę na pisownię wyrazów z ,,ż", postaraj się je zapamiętać,

- Zapoznaj się z budową tulipana, str.65 w podręczniku, a następnie wykonaj polecenie 4 i 5 na str.73 w ćwiczeniach, w ćwiczeniu 4 wykorzystaj naklejki

- Wykonaj pracę plastyczną pt. ,,Tulipan" dowolną techniką plastyczną (np. wyklejanie konturów tulipana plasteliną, wycinanką, gazetą, malowanie farbą, kredkami itp)

- Włącz swoje ulubione piosenki i wykonaj ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce,

- Poćwicz mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 100,

Dla chętnych – ułóż i zapisz zdania z wyrazami z ,,ż" niewymiennym z podręcznika, str. 65 (margines ,,żółty, różowy, żonkil, róża,")

 

Informacje dodatkowe

Oprócz powyższych informacji będziemy w codziennym kontakcie z Państwem - w smsach wysyłać będziemy informacje dotyczące pracy na dany dzień, na wypadek, gdyby ktoś z Państwa nie dotarł do strony szkoły. W przypadku jakichkolwiek pytań, dodatkowych wyjaśnień jesteśmy do dyspozycji telefonicznej i smsowej.

 Wiesława Bielawska i Iwona Zyskowska

 

 

 


 

Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 02 do 08 kwietnia 2020r.

Data, dzień

Zakres materiału, wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny

02.04.2020r.

czwartek

- Przeczytaj opowiadanie ,,Krokus", czytanka str.40-41.

- Odgadnij zagadki zdjęciowe na stronie 42.

-Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 na str.44 w ćwiczeniach z j.polskiego (w tekście „Krokus“ znajdziesz poprawnie zapisane zdania) (do oceny)

- Wykonaj ćwiczenie 3 na str. 45 oraz lekcję programowania na str. 46 (korzystaj z naklejek znajdujących się w środku ćwiczeń).

- Poćwicz odczytywanie temperatury na termometrze korzystając z: https://www.superkid.pl/termometr-pogodowy-online

Dodatkowo możesz narysować ilustrację „Wiosenne kwiaty“.

03.04.2020r.

piątek

-Obejrzyj film „Skąd ptaki wiedzą, że mają lecieć?“ https://www.youtube.com/watch?v=dLgZrIJQwc4

 -Zapoznaj się z tekstem ,,Wędrówki ptaków"- czytanka str.43 oraz „Jak szybowiec“str. 44-45

- Wykonaj ćwiczenia 1, 2 i 3 na str. 48, 49 w ćwiczeniach z j. polskiego.

- Ćwiczenie 4 – dla chętnych.

- Poćwicz tabliczkę mnożenia korzystając z: https://www.gry-matematyczne.pl/tabliczka-mnozenia-nowa.html

 - Czytam sam ćw. 3 str. 100 w ćwiczeniach z języka polskiego

- Wykonaj dowolne ćwiczenia gimnastyczne w rytmie ulubionych piosenek.

06.04.2020r.

poniedziałek

-Posłuchaj baśni H. Ch. Andersena korzystając z: https://www.youtube.com/watch?v=JSrcraNWM5U  i zastanów się co wydarzyło się pod znakiem zapytania znajdującym się na str. 46 w podręczniku.

- Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4 i 5 na str. 50, 51,

 - Dla chętnych ćwiczenia ze stron 52, 53

 - Wejdź tutaj https://www.medexpress.pl/uploads/files/20200315-121750-dzieci-koronawirus-poradnik.pdf i zapoznaj się z książeczką zawierającą zasady postępowania w czasie zagrożenia koronawirusem

-Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100 na:

https://www.grydladzieci.pl/tabliczka-mnożenia/

-„Calineczka“ – praca plastyczna (z plasteliny lub rysunek)  – dla chętnych.

- Ćwiczenia na rozgrzewkę- wymyśl kilka i przećwicz (samodzielnie, z Rodzicami lub rodzeństwem)

07.04.2020r.

wtorek

- Przeczytaj wiersz ,,Kolorowe bazie" – podręcznik str. 74 i wykonaj ćwiczenie 1 ze strony 75 w podręczniku.

- Wykonaj ćwiczenia 1,2 str. 80 w ćwiczeniach z j. polskiego

- Wykonaj dowolną techniką pisankę wielkanocną (praca zadana była wcześniej) lub możesz wykonać wspólnie z rodzicami wielkanocny koszyczek lub stroik korzystając z instrukcji na str. 81 w ćwiczeniach. Przyślij zdjęcie pracy na ocenę.

-Posłuchaj piosenki „Pisanki, kraszanki“ tutaj: http://www.fullmp3.pl/pobierz-mp3/3/aHR0cDovL3d3dy55b3V0dWJlLmNvbS93YXRjaD92PXFhWGU3UFBfbUNR/Pisanki,_kraszanki,_skarby_wielkanocne , tekst piosenki  znajduje się w ćwiczeniach na str. 109. Naucz się śpiewać piosenkę.

- Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.

08.04.2020r.

środa

- Przeczytaj tekst ,,Wielkanocne zabawy"- czytanka str.78. Porozmawiaj z babcią, dziadkiem lub rodzicami o zwyczajach wielkanocnych.

-Pomóż rodzicom w przygotowaniach świątecznych.

- Wykonaj ćwiczenia 1 str 82  i 2,3 str. 83 w ćwiczeniach j. polskiego, (w ćwiczeniu 3 możesz skorzystać z wyrazów: pachnący, wyśmienity, bakaliowy, migdałowy, kolorowy, lukrowany, pyszny, udekorowany, wielkanocny, kruchy).

- Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100, korzystając z wcześniej podanych stron.

- Wykonaj ćwiczenie 4 str. 83 na ocenę .

- W ramach karty czytania przeczytaj tekst „Jajko z niespodzianką“ str. 96-97, podręcznik.

- Poskacz na skakance w różny sposób. Wykorzystaj skakankę do innych ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

 


 

  Zakres materiału dla uczniów klasy IIa i IIb w okresie od 25 marca do 01 kwietnia 2020r.

Data, dzień

Zakres materiału, wyjaśnienia do ćwiczeń, wskazania do oceny

25.03.2020r.

środa

- Przeczytaj tekst ,,Zabytki", czytanka str.26-28.

-Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str.28 w ćwiczeniach z j.polskiego.

Wyjaśnienie do ćw. 2. - wykorzystaj informacje z tekstu ,,Zabytki" i zastanów się, dlaczego Kuba niewiele zapamiętał z wycieczki i jak musiałby się zachowywać, żeby zapamiętać dużo.

- W ramach karty czytania można przeczytać tekst ,,Wszystkie szlaki prowadzą do Sukiennic" ćwiczenia z j.polskiego str.102

-Poćwicz dodawanie liczb dwucyfrowych ( 25+33) w zakresie 100 na www.matzoo.pl

Dla chętnych: znajdź w internecie (wpisz w google) i obejrzyj następujące zabytki Krakowa: Sukiennice, Barbakan, Wawel, Kościół Mariacki, Rynek Główny.

Dla chętnych – wykonaj pracę ,,Smok Wawelski" według własnego pomysłu

26.03.2020r.

czwartek

- Zapoznaj się z tekstem ,,Pamiątki z przeszłości"- czytanka str.30-31

- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 32 w ćwiczeniach z j. polskiego.

Wyjaśnienie do ćw. 2 – pamiętamy, że zdanie rozwijamy poprzez logiczne dokładanie wyrazów. I tak - Mamy zdanie podstawowe ,,Adam zwiedzał." Zadajmy pytania np. ,,Jaki Adam, co zwiedzał, gdzie zwiedzał?" i odpowiedzmy np. ,,Mały Adam zwiedzał Zamek Królewski w Warszawie". Podobnie rozwiń drugie zdanie.

 - Poćwicz dodawanie liczb dwucyfrowych na www.matzoo.pl

Dla chętnych – wykonaj ramkę na zdjęcia wg propozycji z ćwiczeń str.33

27.03.2020r.

piątek

- Przeczytaj głośno tekst ,,Manufaktura w Łodzi" – czytanka str. 32-33

- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 34, 4 i 5 na str. 35 w ćwiczeniach z j. polskiego

(ćwiczenia 1 i 4 do oceny).

Wyjaśnienia- manufaktura, to dawna fabryka, w której większość prac wykonywano ręcznie.

Zapamiętaj, że nazwy mieszkańców miast piszemy małą literą, np. goniądzanka, białostoczanin, warszawianka.

-Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100 na www.matzoo.pl

30.03.2020r.

poniedziałek

- Przeczytaj tekst ,,Pomniki przyrody" czytanka str. 34-35

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str. 36,37 w ćwiczeniach z j. polskiego

Wyjaśnienie do ćw. 1 – chodzi o dąb Bartek, a więc w nazwie podkreślamy ,,dąb Bartek", później wybieramy z tabelki wyrazy określające jego wielkość, wygląd pnia, korony, konarów i liści, na koniec wyrażamy swoją opinię. Możemy podkreślać więcej, niż jedno określenie, jeśli tak będzie pasowało.

- Ćwiczenie 3- zredaguj odpowiedź własnymi słowami zapisz w zeszycie (praca  do oceny).

- Narysuj dąb Bartek wykorzystując tylko ołówek- praca do oceny.

- Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.

- W ramach karty czytania przeczytaj wiersz Marcina Brykczyńskiego  ,,Bartek", czytanka str.35

Dla chętnych – znajdź i pooglądaj w internecie obrazy do hasła ,,Pomniki przyrody"

31.03.2020r.

wtorek

- Przeczytaj tekst ,,Wiosenne nowiny"- czytanka str.36-37, wykonaj w zeszycie polecenie 4 znajdujące się pod tekstem (do oceny).

Wyjaśnienie – uwzględniamy wyrazy: ,,motyle,nietoperze, niedźwiedzie, zające, borsuki, wiewiórki" (zwróćmy uwagę, że te rzeczowniki -nazwy zwierząt, występują w liczbie mnogiej), zapisujemy je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.

- Wykonaj ćwiczenia 1,2,4,5 str 38 i 39 w ćwiczeniach j. polskiego.

- Przepisz uzupełniony tekst z ćwiczenia 2 do zeszytu (do oceny).

- Poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.

Dla chętnych – zilustruj tekst ,,Wiosenne nowiny" dowolną techniką plastyczną

01.04.2020r.

środa

- Przeczytać wiersz ,,Wiosna" – czytanka str. 38.

- Wykonaj ćwiczenia 1 str. 40 oraz 4 str. 41 w ćwiczeniach z j. polskiego

 Wyjaśnienie do ćw. 1 -  tylko dopasować i pokolorować pasujące do siebie fragmenty zdań, nie robimy poleceń z kropkami.

- Wykonaj ćwiczenia 5 i 6 str. 42 w ćwiczeniach z j. polskiego (do oceny)

Wyjaśnienie do ćwiczenia 5 – chodzi o połączenie wyrazów występujących w liczbie pojedynczej z wyrazami z liczby mnogiej, np. kość – kości. Zapisz w zeszycie te pary wyrazów.

Zapamiętaj pisownię wyrazów zakończonych na -ść, typu ,,iść, liść, kiść".

- Ćwiczymy tabliczkę mnożenia w zakresie 100.

Dla chętnych  - poszukaj w internecie informacji o roślinach chronionych, obejrzyj obrazy do hasła wiosenne rośliny chronione.

Dla chętnych – naucz się wiersza ,,Wiosna" na pamięć.

 

Informacje dodatkowe

Podane wcześniej ćwiczenia dodatkowe z j. polskiego, a więc strony 88-99 proszę rozłożyć na cały okres zawieszenia zajęć w szkole i wykonywać je według możliwości dzieci, w dogodnym dla nich czasie.

Oprócz powyższych informacji będziemy w codziennym kontakcie z Państwem - w smsach wysyłać będziemy informacje dotyczące pracy na dany dzień, na wypadek, gdyby ktoś z Państwa nie dotarł do strony szkoły. W przypadku jakichkolwiek pytań, dodatkowych wyjaśnień jesteśmy do dyspozycji telefonicznej i smsowej.

 Wiesława Bielawska i Iwona Zyskowska